Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gas Gas EC50 by seler1500
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Trafił się taki parch po taniości:




Przeszedł remont silnika i nie tylko (pompa wody, łożyska, uszczelniacze, oringi, korbowód, tłok z pierścieniami, dorobienie brakującego mechanizmu kopki, ogarnięcie instalacji elektrycznej po pewnym serwisie z Opola, zawieszenie przód tył, hamulce przód tył).

Dyfuzor (przegroda, wywaliłem, wyfrezowałem na gładko resztki spawów)



Stator dostał nowe przewody, otuliny itp. Zapłonik to znany z am6/derbi ducati energia.




Góra złożona po bożemu na oringi, poprzednio była blaszka po puszce + silikon. Uszczelką pod cylindrem dobrany squish 0,65-0,70 mm.



Lagi były w tak tragicznym stanie, że postanowiłem kupić drugie z Rieju SMX i podmienić "doły" i górne rury. Budową takie same, oba zawieszenia to Showa 35.



Pali, jeździ.
To teraz rzeczy ciekawsze, czyli modyfikacje/poprawianie fabryki.

Cylinder dostał lekki porting, ale to nie koniec bo niespecjalnie mi się podoba jego strojenie. Na razie musi poczekać, aż naprawię kątnicę.



Jak na razie takie coś, ale docelowo wydech główny na 185°, dowiercane dodatkowe na 190°. I oczywiście płuki, boost odpowiednio wyżej, okolice 123-125 płuki i 128-130 boost porty. Staram się robić małe zmiany, bo cylinder nie dość, że na nikasilu, to jeszcze ciężki do dostania. Poprzednio wydech był na około 165°, jak dla mnie bez sensu, bo dyfuzor ma rezonans w okolicach 10-12k. Stąd zmiany. Nakierowania sprawdzane, poszerzenie kanałów praktycznie ich nie zmieniło, płuki równolegle do denka, boosty w komorę spalania. Tak, wiem, że na mapce są błędy, to tylko takie poglądowe dla samego siebie żeby spamiętać, co tam zmieniałem. Stan obecny:



Oczywiście żeby się to kupy trzymało, króciec (poniżej tymczasowy do testów) Φ21, tymczasowo gaźnik PHVA17,5, docelowo 21.



Dolny to króciec oryginalny (14 mm pod sha1412, gaźnik na sprzedaż jeśli ktoś chętny - ori dellorto, niedługo wleci jakieś ogłoszenie na giełdę, powinien się znakomicie sprawdzić w Romecie)



przy okazji na szybko zaślepka dozownika (tymczasowo, kiedyś planuję go uruchomić)



Jako, że silnik świeżo po remoncie na dobrych częściach, niedługo wleci dużo lepszy cylinder, coś dopasuję. Waham się między 2fast 70 skuterkowym (pasuje dolne mocowanie na 4 krótkie szpilki z głowicą mocowaną do cylindra). Skok tłoka ciut za mały, 2fast 70 wymaga 44mm, u mnie 42,8. Druga opcja to sprowadzanie Italkitu 74 dedykowanego do tego silnika, niestety na razie wszędzie niedostępny i z tego co wiem - produkcja zakończona. Ewentualnie pójdę po bandzie i cylinder z Derbi EBS, jakiś Airsal 70 - do tego będzie trzeba wykonać nowe gwinty na szpilki w karterach (miejsce niby jest), ale na razie wolałbym uniknąć tej opcji i raczej przerabiać cylinder, niż kartery. Jak na razie pomodzona 50 buja się 90-95, w miarę przyspiesza jako, że sprzęt na mokro waży 90 (!) kg. Hamulce bez problemu zniosą modyfikacje, przód 280 mm + 2-tłok, tył 240 mm + 4-tłok. Z ciekawostek - nietypowo jak na 50cc - fabryczne hydrauliczne sprzęgło, w układzie DOT 4, więc na pewno nie Magura. Niestety ktoś zmienił pompy hamulca i sprzęgła na akcesoryjne, więc ciężko mi stwierdzić co to właściwie jest.
Jak na razie mimo upałów 35+ jedna chłodnica bez problemu sobie radzi, ale przy wpakowaniu jakiegoś lepszego cylindra na pewno dołożę drugą, miejsce jest nawet fabrycznie przewidziane. Zanim dopasuję jakiś cylinderek pewnie pobawię się tym co jest, silnik ma jakiś potencjał bo już jedzie całkiem ładnie jak na 50, seryjne am6 zjada na śniadanie.
Druciarstwa ciąg dalszy.
Dorwałem drugie kartery silnika Morini 2T6M - przeróbka na bardziej pospolite mocowanie cylindra i sam cylinder z EBS050. Do testów cylinder "jakikolwiek" - znana i lubiana "malinka", a docelowo coś na nikasilu i z podwójnym oknem wydechowym.






cdn
Ale Ty sie musisz nudzic po robocie, ze wszystkiemu co sie rusza zarasz portingi robisz xF
Konwersja dołu Morini 2T6M pod górę EBS050, tymczasowo "malinka" 47 mm, docelowo Airsal 80. Leży mi jeszcze w gratach cylinder Bety RK6 SX, ale niestety różni się zbyt mocno od oryginalnego 2T6M. Może innym razem.





Płuki po zgrubnej obróbce, jeszcze do dopieszczenia i zgrania.



Cylinder (tuleja) też do zgrania.



cdn

up: hydraulikę sprzęgła w tym cudzie techniki zapewniła firma AJP

up 2: dzisiaj zatarł się silnik 50cc, przyczyna - wysypane górne łożysko korbowodu


2t6m + ebs050 cdn

Dół z wałem z am6:




Przymiarki i pomiary korekt które trzeba zastosować w oknach (tłok produkowany przez pijanego chińczyka, strzałka na zamkach):



W sumie jedyne co jest "jako tako" to boost port i okno wydechowe.
Masz zacięcie chłopie okok
chciałbym takiego kupić z am6, typu rieju - a najlepiej Suzuki rm 80 z papierami
Zawsze zwracaj uwagę, żeby sprzęt miał popularny silnik, takie cuda jak właśnie Morini odradzam przez tragiczną dostępność części.

(20-09-2022 12:08:25)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]chciałbym takiego kupić z am6, typu rieju - a najlepiej Suzuki rm 80 z papierami

Albo suzuki rm, albo z papierami Wink
Pełne crossówki nigdy nie wychodziły z homologacją.
Potwierdzam, Chłopak ma zacięcie Smile

(20-09-2022 10:36:12)Jaca napisał(a): [ -> ]Masz zacięcie chłopie okok

Potwierdzam, ma zacięcie Chłopak Big Grin
(20-09-2022 15:47:52)seler1500 napisał(a): [ -> ]Zawsze zwracaj uwagę, żeby sprzęt miał popularny silnik, takie cuda jak właśnie Morini odradzam przez tragiczną dostępność części.

(20-09-2022 12:08:25)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]chciałbym takiego kupić z am6, typu rieju - a najlepiej Suzuki rm 80 z papierami

Albo suzuki rm, albo z papierami Wink
Pełne crossówki nigdy nie wychodziły z homologacją.

taki rieju pojawił się niedaleko mnie
https://www.olx.pl/d/oferta/motor-rieju-...QZD7A.html
chyba podjadę i rzucę okiem co to dokładnie
Przekierowanie