Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zębatki w komarze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam, komar 2352, silnik dezamet 017 przełożenie 12 albo 11-38 jedzie 40km/h. jakie zębatki dać by móc go przyspieszyć do ok 50km/h nieznacznie kosztem mocy?
Nie jeżdżę po jakiś polnych drogach tylko bardziej miejska jazda.
Podobno można rozwiercić kanały płuczące (chyba że tylko s38 ma mniejsze niż uszczelka) rozwiercić w cylindrze wydech i dolot, głowica z kadeta chyba co ma płaszczszą powierzchnię w środku co poprawia kompresję. Jeden gość zrobił tak w silniku s38 i komar leci 60km/h noi gaznik chyba z większym dolotem.
można, ale by rozwiercić trzeba mieć sprzęt albo kogoś kto się zna i to zrobi. głowice nie wiem czy dostanę a i jak będzie to pewnie zbyt tanio nie będzie. najtańszym sposobem dla mnie są zębatki. środków wolnych też teraz nie mam bo na prawo jazdy AM zbieram (nie wiem co za cep zamienił to z kartą motorowerową)
Poszukaj cylinder od dh automata, ma większe kanaly i to byly troszkę mocniejsze silbiki. Jak dobrze poszukasz to cos za 5 dych znajdziesz.
podpiłuj okno wydechowe od góry o 1,5mm (a najlepiej na 30mm od górnej krawędzi cylindra) i spiłuj nóżkę tłoka od strony ssania o 1,5mm

po zabiegach obroty maksymalne silnika podniosą się i komar będzie szybciej jechał
dzięki za porady. jeżeli chodzi o to piłowanie to zwykłym pilnikiem do metalu nie? i jak był temat o tym to jak by ktoś dał linka byłbym wdzięczny bo bym sobie poczytał by jakiejś gafy nie zrobić
pilnik do metalu, suwmiarka i jedziesz
https://iv.pl/image/GIghgty
zrób tylko ten kanał i ewentualnie tłok.

Jeżeli będzie za dużo piłowania, to podkładkę aluminiową załatw 1mm. Podniesie się też kanał płuczący 36mm~ wtedy tylko podnieś kanał wydechowy o 2mm. Będzie tak samo, jak w charcie - wtedy by jeździło

tylko uważaj - jak przesadzisz, to dół silnika będzie słaby - wtedy będzie sie trzeba ratować innym gaźnikiem czy nowym układem wydechowym, aby to zminimalizować
Ja mam 11/38 wg mnie wartość optymalna do s38, na 33 był słaby z moją masa , co ciekawe v max nie zmalał chyba po prostu nie miał siły się rozpędzić
przy kwadratowym cylindrze jest jakaś różnica w wykonaniu tego zabiegu czy to samo?
nie do końca tak samo, ale podobny sposób

zrób tak, abyś miał ~30mm podniesiony kanał wydechowy, a oryginalnie jest 33mm. Do tego 1,5mm podciętą nóżkę tłoka od strony ssania i masz podniesione maksymalne obroty, co zwiększy prędkość maksymalną


możesz także wsadzić tłumik od simsona razem z kolankiem. To na pewno pomoże w elastyczności rometa, szczególnie jazdy na mieście. Taką podobną modyfikacje także u siebie zrobiłem (podniosłem okno tylko o ~1,5mm) i sobie chwale
https://youtu.be/uhX2gihB2RE
Aby kanał szybciej otworzyć daj tłok o wysokości 56 mm jak w Charcie zobaczysz różnice. Normalne tłoki mają 59 mm wysokości
Przekierowanie