Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ilość powietrza a praca silnika 223
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie Szanowni Romeciarze! Mam pewien problem z pracą silnika jafki. Ja wiem że jafka to jafka i pewne rzeczy po prostu sie dzieją (typu dzis nie odpala a nazajutrz cisnie bez przerwy 200km trasy), aaaale zaczęło sie odkąd zamieniłem zajechanego Jikova na współczesnego chinola - chodzi o gaźnik rzecz jasna. Zaraz po montażu przejechałem sie jakies 15km i tak szybko to jeszcze na tym sprzecie nie jezdziłem - praktycznie zero redukowania, cały czas 3 bieg. No ale gaznik ten miał jedną jedyną wadę - iglica od dawki paliwa zacinała sie w tej swojej małej tulejce (tam chyba paliwo podaje i wtedy miesza z powietrzem). Pomogło ustawienie jej na najniższym rowku, 4 od góry i o dziwo nie miało to praktycznie zadnego negatywnego wpływu na prace silnika - świeca kawka z mleczkiem, zadnego przylewania, palenie od kopa na zimnym etc. jedynie trzeba było manetką troche mniej gazu dawac no bo wiecej paliwa dawał jakby względem powietrza. No wiec postanowiłem zakupić nowy gaźnik Duells, bo skoro na tym chinolu szedł aż miło to na nowym ustawie sobie dawke ciut mniejszą i będzie lux. Otóz nie - na tym duellsie znow jechał jak na zajechanym Jikovie i nawet posiadał te samą ceche co Jikov - po przejechaniu jakichs 10km przepustnica zaczela klepac w tulei gaznika xD nowy gaznik a juz wyklepalo tuleje. Moim zdaniem taka przypadłość prowadzi do nierownej pracy i w trakcie jazdy obroty nie są stałe, trzeba ciągle sterowac manetką (gdzie dla porownania na chinolu zadna przepustnica nie dzwoni i jak ustawie manetke to obroty są cały czas takie same w trakcie jazdy). Po tych przygodach postanowiłem wrocic do chinola i jakież było moje zdziwienie gdy pod górki znow musialem redukowac na 2 bieg! Z poczatku myślałem ze moze źle dokreciłem gaznik, ze uszczelka przysłania światło króćca ssącego, troche cudowałem z tym ustawieniem, sprawdziłem zapłon - ok. 1,8mm czyli git. No i tak jeździłem bo jeździłem nieco zasmucony że juz nigdy nie bedzie mi dane znów leciec 60kph przez wies xDD aż tu nagle wczorajszego wieczora 223 odżyło! Wyjezdzam ze skrzyzowania 1, 2, 3, manetka ledwo na 1/3 obrotu i zostawiam daleko w tyle jakiegos Qashqaia xD tak samo dzis, cały czas na 3 biegu. No i po tej zdecydowanie za dłuuuuugiej historyjce moje pytanie: CZY POLUZOWANY WĄŻ SSĄCY POWIETRZE Z FILTRA MOŻE MIEĆ WPŁYW NA OBNIŻENIE MOCY? Rozumiem ze pod definicją "lewe powietrze" kryje się np. nieszczelny simmering lub poluzowany króciec przy samym cylindrze, a nie tutaj gdzie wchodzi wąż z filtra powietrza? Pamietam ze kiedys mielismy problemy z ogarkiem kolegi gdzie nie chciał chodzic na normalnym obiegu z filtrem i gumą, a dopiero po jej zdjeciu i bezposrednim wlocie powietrza do gaznika chodził normalnie. Zaś moj ogarek po zdjeciu gumy gaznika jechał słabo. Nie wiem czy komus sie bedzie chciało czytac te wypociny i czy cokolwiek z tego rozumie ale byłbym wdzięczny za jakies propozycje. Dodam tylko, że mam zamiar zacisnąć (z wyczuciem rzecz jasna) tą gume na gazniku obejmą metalową
Tak, lewe powietrze to dostające się inaczej niż przez gaźnik.
Nie wiem czy to coś Ci pomoże, ale ja właśnie miałem problem, że 16n1-11 nie chciał mi chodzić z oryginalnyn filtrem, jedynie na stożku. Żeby było ciekawiej nawet z samą rurą do filtra, ale bez filtra, też nie działało to jak powinno.
Zgadza się tam wszystko musi być szczelne jeśli pozostałe punkty gdzie może dostawać się ,,lewe" są ok,

to co piszecie że zdjęta rurą szedł lepiej oznacza według mnie , problem z za dużą ilością paliwa i poprzez poluzowanie rury dostawało się więcej powietrza co korzystnie wpływało n mieszankę więcej paliwa + więcej powietrza=więcej mocy
(07-06-2022 14:43:38)Bob_Harley napisał(a): [ -> ]Dodam tylko, że mam zamiar zacisnąć (z wyczuciem rzecz jasna) tą gume na gazniku obejmą metalową
Pasowałoby, w tym silniku musi być wszystko szczelne.
Od razu moge uprzedzić chcących stosować taką metalową obejme na kluczyk w miejscu łączenia gumy z gaźnikiem - nie da sie xDD

Przy dokrecaniu obejmy guma ściąga sie z gaźnika, albo dlatego ze jest za mało wystającej powierzchni, albo dlatego ze obejma jest za szeroka, jednak musi wszystko być tak jak wymyślił inżynier w zakładach Jawy, bo jak sie coś próbuje ulepszyć po swojemu to jeszcze se krzywde mozna zrobić przy tej jafce XD
tam taki pierścień ma być i przerwa między końcówkami pierścienia jest w miejscu prawej śrubki pokrywy gaźnika bo inaczej pierścień nie wejdzie do końca
no wiem wlasnie i zalozylem nową tą gume i wszystko pasuje ładnie póki co
Ewentualnie trytytka hehe
Przekierowanie