Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kolejność skręcania śrub przedniego koła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Tak jak w temacie, chciałbym dowiedzieć się w jakiej kolejności skręcać śruby koła przedniego od strony ślimaka w Romecie Ogarze 205.
Ja to widzę tak: ślimak, wąska nakrętka, podkładka, laga i nakrętka koła.

https://skleppodwska.pl/romet-ogar-200-k...ar205.html

Ogólnie to szukam dobrego schematu / katalogu części do Rometa Ogara 205.
Źle widzisz, lozysko-tuleja-nakrętka waska-slimak-laga-podkladka-nakretka koła.
Ja skladałem tak:Łożysko,tulejka,ślimak,cienka podkładka,cienka nakrętka(przeciwnakrętka),laga,podkładka i nakrętka.
Zauważ, że w ślimaku jest wewnątrz trochę miejsca. Musisz użyć tyle podkładek, aby nakrętka zacisneła ślimak z pokładkami do osi, aby nie hamować ślimaka
Witam po przerwie

Zabrałem się w końcu za montaż przedniego koła i niestety coś poszło nie tak - jest ono mocno przesunięte, od strony manetki gazu ociera się o błotnik. Wygląda to trochę tak jakby laga była krzywa, albo ślimak zbyt szeroki.
Co mogłem zrobić nie tak?

Dodam, że została mi wąska nakrętka, ale nawet gdy wcisnąłem ją między bęben (blokujący lagę) i lagę to i tak niewiele to pomogło, gdy dam więcej nakrętek lub podkładek to bęben wyskoczy z blokującej lagi. Oczywiście jedną wąską nakrętkę mam po tej stronie, po drugiej zresztą też (siedzi wewnątrz ślimaka).

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
Zapewne przykreciles ślimak nakrętka od wierzchu, a na to miejsca nie ma, ja jestem zdania i zawsze tak składam tak że nakrętka jest pod ślimakiem. Dobrze tak jak napisał Zomowiec wsadzić tam pod spód ślimaka podkładki żeby po dokręceniu koła do lagi ten się nie blokował.
Podstawowe pytanie to jakie łożyska masz w przednie piaskiem. Jeśli wianki, kulki (to też lozyska) oś jest dłuższa i konusy muszą być skontrowane niska nakretka pod slimakiem. Ew podkładki dystansują ślimak by nie zaciskał się na piascie.
W przypadku piasty na łożyska maszynowe, pod ślimak idzie tulejka, a nakretki niskie na zewnątrz. W tym przypadku oś jest krótszą, ma ok 150 mm.
Moja uwaga. Czy przypadkiem nie przerabiałeś piast z wianków na maszynowe, na współczesnych częściach, osi i nakretkach. Te niskie są za wysokie.
Czy dobrze zdystansowałes tuleją oba łożyska. Czy dekiel szczekotrzymavzy jest zdystansowany do piasty, no i lozysko do prawej lagi.
Zresztą cała ta operacja musi być precyzyjna na 0,5 mm, zwłaszcza gdy kupiłeś "dedykowany" zestaw z allegro.
Józek, ogary wszystkie fabrycznie miały łożyska. Zadziwiasz mnie że ślimak powinien być dokręcony z zewnątrz.

Edit---

Ja na tym schemacie nie widzę żadnej nakrętki na ślimaku

Wszystkich nie składałem Rolleyes
Ale jak zablokujesz obudowę ślimaka przed obróceniem sie?
Nie widzę tego inaczej.
Jeszcze jedna moja uwaga.
Koło nie może być przykręcone do lag, by te pracowały w widelcu pod kątem. Mowa o tzw efekcie "V" lub jego obróceniu. Przy dobiciu na nierówności lagi będą się zaciskać, powodując wyrywanie tulei PCV z widelca. Nadminnie spotykane w motorynkach.

No są i to 2 niskie, po jednej z obu stron.
No ja ich na rysunku nie widzę. Zwrócę honor, chyba niektóre 205 miały przód jeszcze na kulkach.
Ale ślimak się zblokuje jeśli będzie zdystansowany odpowiednio. Można dać podkładki od spodu i na wierzchu, ja tam żadnych nakrętek nie mam, nie miałem i nic mi się nie obraca.

Tutaj jeszcze inny skan na którym lepiej widać że nakrętka jest POD ślimakiem (fakt że dotyczy to T1 ale to jest to samo )



Dodam jeszcze fakt że chyba jedyny dostępny schemat przedstawiający piastę w częściach przedstawia piastę na łożyska rowerowe co ciekawe był taki nawet w żółtej książce wkił. Teraz już zgłupiałem czy ogary mogły mieć kulki z przodu, w każdym razie T1 na pewno miał normalne łożyska.
U mnie w dwóch 205 są te cienkie nakrętki i są też w 2375.W motorynce nie ma teraz ale jak były wianki to przeciwnakrętki chyba były.Przeciwnakrętka daje nam to że podczas dokręcenia koła laga nie zaciska ślimaka tylko cała siła się opiera na tej nakrętce.No i druga sprawa że po wyjęciu koła nic nam się nie rozsypuje.
W sumie najlepiej niech tu Spaceman wpadnie on ma ogara niegrzebanego to u niego powinno być jak z fabryki.
Dla pewności teraz przejrzałem dwie książki o rometach i wszędzie przeciwnakrętki są na wierzchu.
Pokaż skana bo w moich tego znaleźć nie moge
To w takim razie opiszcie raz jeszcze jak najlepiej skręcić przednie koło, poczynając od nakrętek?
Co można zrobić źle?

Dodam, że w kole nie dokonywałem żadnych zmian, chyba, że coś się tam "przesunęło" lub odkręciło.

"przykreciles ślimak nakrętka od wierzchu, a na to miejsca nie ma"
Ślimaka w żaden sposób nie przykręcałem, po prostu go włożyłem. Pod ślimakiem jest jedna cienka nakrętka, daje ona bardzo niewielki luz.

"Czy przypadkiem nie przerabiałeś piast z wianków na maszynowe, na współczesnych częściach, osi i nakretkach" w kole nie dokonywałem absolutnie żadnych zmian, nie licząc wymiany i naprawy ślimaka. Nic też nie kupiłem na allegro.
"Czy dobrze zdystansowałes tuleją oba łożyska." jeśli przy demontarzu mogłem to "rozdynsansować" to być może tu jest problem.

Raz jeszcze dodam, że została mi jedna cienka nakrętka, a 2 wykorzystałem.
Stron: 1 2
Przekierowanie