05-05-2022, 15:00:16
Ostatnio w moje ręce wpadł taki oto rower. Rocznik 1988, sądząc po dwóch ostatnich cyfrach numeru seryjnego, oraz datach wybitych na odblaskach. Lakier oryginalny, wyposażenie także, poza przednim bagażnikiem, który został zamontowany celem wożenia skrzynki z piwem, jak usłyszałem od poprzednich właścicieli Zachowały się nawet w saszetce oryginalne klucze. Opony także oryginalne, ale raczej do wyrzucenia patrząc na ich spękanie. Niestety dość poobijany, przez lata przewracał się po działce i służył już tylko jako transport worków do śmietnika.
Pytanie do znawców rowerów radzieckich, z ciekawości, jakie tutaj fabrycznie mogły być naklejki? Pamiętam, że na bocianach oprócz typowych naklejek "aucm" występowały też naklejki Mińsk, ale żadne ze zdjęć znalezionych w internecie nie pasuje mi do naklejki z widelca, która raczej jest oryginalna, bo typowym felerem naklejek radzieckich rowerów było szybko ginące sreberko i zostawała sama folia. Zachowany klej na rurze ramy ma wymiary ok. 4,5 x 13cm, na widelcu zachowała się jedna wyblakła naklejka o wymiarach ok. 1,5 x 4,5 cm, na rurze podsiodłowej brak śladów kleju. Ciekawi mnie też zwykły aluminiowy emblemat na rurze sterowej (niestety zniszczony przez przewożenie ładunków z przodu), gdzieś przewinęła mi się informacja, że takie stosowano dopiero od roku 1991, wcześniej były złote z tłem pod literami. Także zapraszam znawców do dyskusji, moja znajomość tematu jest nikła, a wschodnie strony przeglądam tylko z użyciem translatora google
Pytanie do znawców rowerów radzieckich, z ciekawości, jakie tutaj fabrycznie mogły być naklejki? Pamiętam, że na bocianach oprócz typowych naklejek "aucm" występowały też naklejki Mińsk, ale żadne ze zdjęć znalezionych w internecie nie pasuje mi do naklejki z widelca, która raczej jest oryginalna, bo typowym felerem naklejek radzieckich rowerów było szybko ginące sreberko i zostawała sama folia. Zachowany klej na rurze ramy ma wymiary ok. 4,5 x 13cm, na widelcu zachowała się jedna wyblakła naklejka o wymiarach ok. 1,5 x 4,5 cm, na rurze podsiodłowej brak śladów kleju. Ciekawi mnie też zwykły aluminiowy emblemat na rurze sterowej (niestety zniszczony przez przewożenie ładunków z przodu), gdzieś przewinęła mi się informacja, że takie stosowano dopiero od roku 1991, wcześniej były złote z tłem pod literami. Także zapraszam znawców do dyskusji, moja znajomość tematu jest nikła, a wschodnie strony przeglądam tylko z użyciem translatora google