Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Namiary na czesci do komara
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, poda ktoś namiary na dobre części do komara, chodzi mi o cewkę zapłonową której nie trzeba szlifować i linkę biegów która pasuje i się nie naciąga, cewkę miałem założoną chińską i elprom, obie polecialy do kosza, na chińskiej cewce słaba iskra, a na tej z elpromu wystąpiło przebicie na magneto( 2 cewki mialy tak samo) zaś linkę biegów miałem z Jack motors, niestety słabo pasowała do manetki, zaś z wmmotor naciągała sie tak mocno że gdy brakło napinacza zacząłem dokładać podkladki aż brakło kolanka a linka o dziwo nie pękła. Proszę o sugestie.
Niestety z noqymi czesciami jest straszny problem jakosciowy. Ja kupuje linki na gmoto, a czasem na jm. Do linki od biegow trzeba dolozyc napinacz w tulejke przy silniku, taki jak w simsonie przy kierownicy. Cewja zaplonowa ktorej nie trzeba szlifowac to utopia, ale elprom jeat nieatety do dupy, kupilem dwie i obie mialy przebicie (ostroznie nakrecalem kabel wn). Czesto sie zdarza ze te najtansze dzialaja, choc iskra jeat slaba to komar jezdzi jak powinien i bez problwmow. Byla kiedys firma ktora dorabiala linki na wzor oryginalnych i robili np. linki dp komara sporta. Jakosc Debest, ale troche drogie, nie pamietam jak sie nazywala.
Co do linek z gmoto to podpowiem, ze linka gazu podpisana jako linka romet to jest dluga linka do komara, zas podpisana linka do komara to krotsza linka do ogara. Sprawdzone info, moge nawet podac wymiary jak ktos potrzebuje.
Ta firma to nie czasem linmot? Tongue
Znalazłem ten temat https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=49253 i zrobiłem tak jak pisze autor w ostatnim poście, kupiłem z linka który tam podał, (o dziwo działał) jest to najtańsza cewka do rometa na allegro, zobaczę jak przyjdzie, co do linki biegow dzieki za informację Debesta, o napinaczu nie pomyślałem, na razie przyspawałem podkładki do kolanka linki aby nie wchodziło zbyt głęboko a i tak brakło regulacji, dodatkowo zauważyłem że nowa linka sprzęgła niema sprężynki która odpychała dźwignie sprzęgła przy silniku, muszę coś dorobić bo przy biegach ręcznych bez niej wyskakują biegi.
Jakiej sprężynki? I co ma linka sprzęgła do wyskakiwania biegów ?
Ja tam nigdy nie miałem żadnych problemów z żadnymi linkami.
kiedyś były bardzo dobre linki Linex opisane dużymi literami KOMAR GAZ, ROMET SPRZEGLO itp ale chyba już ich nie ma
To ma do wyskakiwania biegów ze napina klamkę sprzęgła której ząbki blokują manetkę biegów aby ta się nie obróciła i bieg nie wyskoczył, mozna także ustawić linkę sprzęgła aby nie było luzu na klamce tylko że wtedy kulka tarczy wysprzeglającej i popychacz dostają po pi*****.
Pierwsze słyszę żeby tam było coś takiego.
Mozesz wstawuc zdjecie tej sprezynku, chetnie tutaj eszyscy dowiemy sie czegos nowego.
Patrzyłem na moje sprzęty ale niestety żaden tego nie ma, prawdopodobnie przez to że mają biegi nożne, muszę z kumplem pogadać aby udostępnił mi swojego komara 2320, on miał na bank takie coś, linki miał wszystkie oryginalne białe, za tydzień cyknę fote i wstawię, a jeśli chodzi o wygląd to podobne rozwiązanie jak w jawie 50 tam też jest sprężynka na lince sprzęgła ktora odpycha dźwignie przy silniku.
Mylisz sie kolego. Jesli chodzi o biegi to jest sprezyna w s38, ale w srodku silnika na wodziku, aby wypychac pierwszy bieg na drugi. Jesli zlozyles silnik bez niej, to ciezko bedzie Ci to obejsc bez ponownej rozbiorki.
Kod:
nowa linka sprzęgła niema sprężynki która odpychała dźwignie sprzęgła przy silniku
To taki patent na długą linkę sprzęgła oraz jak nie ma się sruby z kulką.
sprężyna ma za zadanie jeszczę nardziej napinać manetkę, co blokuje bieg w rączcę zmiany biegów (2 zęby). Lepiej zmienić ząbęk w wieloklinie dzwigni sprzęgła, niż bawienie się z jakąś sprężyną - sprawdzałem to
A ja wam powiem że nie mam ani śruby z kulką ani żadnej sprężyny i wszystko siedzi na miejscu nic nie wyskakuje.
Nie tyle wymienić zabek, co wymienić tulejko-śrubę klamki sprzegla. Z doświadczenia wiem, ze lepiej dotoczyc nadwymiar pod rozbite otwory klamki oraz korpusu, niz kupic nowa śrubę i sie zastanawiać czemu nic nie pomogla.
Sprawa sprężynki poniekąd się rozwiązała, gadałem z naszym wioskowym majstrem, powiedział mi że to on dokładał te sprężynki " aby poprawić docisk klamki do grzebienia" a ja jako że miałem styczność z motorkami tylko z mojej okolicy myślałem że to oryginał, pytałem się czemu wszedzie były te same sprężynki, to odpowiedział że w robocie mieli ich dużo (pracował jako mechanik w PKS ie) to je zakładał, czyli jeden problem mniej.
No właśnie, ale bardzo dobry pomysł. Wczoraj rozbieralem sprzeglo w romecie i kulka w docisku byla wytarta prawie do polowy. Moze sprezynka by temu zapobiegla.
Przekierowanie