Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Podnóżek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie jaki podnóżek powinien być w motorynce M2?
Muszę swój wymienić bo ulep jak diabli, boki spawane kilka razy.
Chciałem wspawać cały nowy ale jest kilka rodzajów.
Czy taki :
https://allegro.pl/oferta/nozki-podnozki...0656896469
Będzie ok?
Niektóre nie mają otworów w tych bokach tylko wystaje ośka i jak do tego zamontować hamulec nożny?
Natomiast do tego z tymi otworami trzeba dokręcić ośki podnóżków.
Zależy od rocznika sam się chętnie dowiem kiedy była zmiana, to jest starszy typ, w nowszym pedał jest na tej samej ośce co guma
ja w mojej M2 z 1982 mam taki jak ten, który majster Joozek wyrzeźbił i pokazał w tym poście :
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...#pid558171
Pobieżnie przeglądając google to zmiana mogła być właśnie w 1982 ale może ktoś się jeszcze wypowie najgorzej że jest tu mały ruch a na grupkach panuje chamstwo, ignorancja i nikt nie ma nic sensownego do powiedzenia. Dla porządku dodam, że były jeszcze inne podnóżki, przykrecane do ramy i pręty były na stałe ale to już model 301.
Zostałem wywołany do tablicy, więc coś napisze.
M1, M2 przejściówka i M2 miały podnozki na precie kwadratowym 16x16 spawane do ramy.
M1 w celu przykręcenia samych szpilek, profil kwadratoqy 12x12 miały przyspawane specjalne trójkąty ze specjalna szpilka okrągłą fi 12 pod pedal hamulca. Od 82 roku zniknęły te trójkąty i pokazały się te noski dospawane do kwadratowego pręta 16x16. Zniknęła dodatkowa szpilka pod pedal hamulca, który osadzono razem z gumowymi podnozkami na szpilkach okrągłych fi 12. Prawy jest o 22 mm dłuższy i z dodatkową blaszka, zabezpieczeniem przed cofaniem się pedału. Te szpilki nigdy nie były spawane, a przykręcanymi do tych nosków.
Wszystkie części można kupić I Grzegorza na olx, lub w KlasykMoto, ale tylko same przykręcanymi szpilki.
Niestety, Grzegorz podniósł wszystko o 50 % i dziś komplety taki podnozek w częściach to 150, 170 zł.
Jak dobrze to pospawac pokazywałem w wątku z Pony dla Marcina ze Szczecina.
Podnóżki takie stosowano do 85, 86 roku.
Potem w modelu M3 chyba, i 301 zastosowano te na ceowniku, bardzo podobny jak w Ogarze, tyle że bez blaszki ogranicznika pedału hamulca. Do tego ten z Ogara ma obie szpilki 95 mm , więc prawy jest za krotki by dołożyć sam pedal. Otwory w innym miejscu to szczegół.
I to jest wyczerpująca odpowiedź !
Fachowiec joozek.
Dziękuje !
Ja bym bardziej napisał M1 przejściówka (z plastikowym schowkiem) Smile taki szczegół. M3 miała przykręcane podnóżki?
A czy może mi ktoś zmierzyć jak go wspawać?
Tzn ile cm jest od końca tego kwadratowego profilu do blachy w ramie z obu stron.
Kwadratowy pret 16x16 ma długość ok 26 cm. Z lewej strony, pokrywa śilnika z magnetem, pręt ma wystawać ok 11 cm (min 10 cm, przy krótszym np 25 cm). Pomiar od końca pręta do blachy kosza silnika.
Przekierowanie