06-02-2022, 02:17:15
Ratuję ze złomu starą Jawę 50. Obecnie składam silnik - nowy wał, tłok cylinder... I przy składaniu pojawiaja się pytania:
1. Łozyska na wał korbowy: nowe przyszły zakryte (stare były odkryte) - czy odkrywać aby mieszanka z olejem miała lepszy dostęp do łożyska czy zostawić zakryte? Wolałbym zostawić, bo juz kartery poskręcane, jednak jak ma byc kłopot, to raz jeszcze rozkręcę wszystko i zrobię jak trzeba
2. Łożysko tłoka - to, które przyszło z zestawem, lata po sworzniu tłoka jak ksiądz za ministrantami - dosyć mocno wychodząc poza obrys głowy korbowodu - tak ma być?
[attachment=21539]
3. Popychacze sprzęgła - wydaje mi się, że przy rozbieraniu silnika na dłuższym popychaczu była niewielka tulejka - prawdopodobnie wchodzi/wchodziła w wałek napędowy ale nie znam jej zastosowania: jeżeli tak jest, to jest bardzo luźna i lata sobie po połowie popychacza (od dekla po środek wałka napędowego). Tak ma być? Bo coś mi się nie widzi...
4. Dzwignia sprzęgła w deklu. Od strony silnika, jeszcze pod łożyskiem i uszczelniaczem w deklu winien być chyba mały oring i okrągła blaszka, która ten oring blokuje/zabezpiecza, co ma uszczelnić popychacz. Dobrze kombinuję? Na razie blaszkę pod wymiar wyciąłem z blachy miedzianej i wydaje się być OK - tylko pewny nie jestem, bo w dwóch deklach goło i wesoło i nie było jak podpatrzeć...
[attachment=21540]
Z góry dziękuję za rzetelne info, a tymczasem...
...biorę się za coś, co przypomina ramę
[attachment=21541]
1. Łozyska na wał korbowy: nowe przyszły zakryte (stare były odkryte) - czy odkrywać aby mieszanka z olejem miała lepszy dostęp do łożyska czy zostawić zakryte? Wolałbym zostawić, bo juz kartery poskręcane, jednak jak ma byc kłopot, to raz jeszcze rozkręcę wszystko i zrobię jak trzeba
2. Łożysko tłoka - to, które przyszło z zestawem, lata po sworzniu tłoka jak ksiądz za ministrantami - dosyć mocno wychodząc poza obrys głowy korbowodu - tak ma być?
[attachment=21539]
3. Popychacze sprzęgła - wydaje mi się, że przy rozbieraniu silnika na dłuższym popychaczu była niewielka tulejka - prawdopodobnie wchodzi/wchodziła w wałek napędowy ale nie znam jej zastosowania: jeżeli tak jest, to jest bardzo luźna i lata sobie po połowie popychacza (od dekla po środek wałka napędowego). Tak ma być? Bo coś mi się nie widzi...
4. Dzwignia sprzęgła w deklu. Od strony silnika, jeszcze pod łożyskiem i uszczelniaczem w deklu winien być chyba mały oring i okrągła blaszka, która ten oring blokuje/zabezpiecza, co ma uszczelnić popychacz. Dobrze kombinuję? Na razie blaszkę pod wymiar wyciąłem z blachy miedzianej i wydaje się być OK - tylko pewny nie jestem, bo w dwóch deklach goło i wesoło i nie było jak podpatrzeć...
[attachment=21540]
Z góry dziękuję za rzetelne info, a tymczasem...
...biorę się za coś, co przypomina ramę
[attachment=21541]