Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon z S38 do Dezameta 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Jeśli takie pytanie było już przewijane kilkanaście razy na forum, to było by miło jakby ktoś wysłał link do postów]

Witam,

Mam tylko jedno pytanie:

Czy zapłon z S38 będzie pasował do Dezameta 023, albo czy będę musiał coś ewentualnie przerabiać?
Dla mnie to jeden czort, magneto rowniez. Lecz jakis czas temu ktos pisal o oznaczeniach którejak teierdzil nie będą współpracować.
(03-01-2022 12:09:22)Debesta napisał(a): [ -> ]Dla mnie to jeden czort, magneto rowniez. Lecz jakis czas temu ktos pisal o oznaczeniach którejak teierdzil nie będą współpracować.

Mógłbyś wysłać do tego link?
Magnet były dwa rodzaje (nie mówię o tych z bardzo starych S38) nitowane i zwykłe ale u mnie hula nitowane Magneto na podstawce z oznaczeniem 017 więc nie wiem w czym różnica.
(03-01-2022 12:52:37)romek napisał(a): [ -> ]Magnet były dwa rodzaje (nie mówię o tych z bardzo starych S38) nitowane i zwykłe ale u mnie hula nitowane Magneto na podstawce z oznaczeniem 017 więc nie wiem w czym różnica.

Czyli nie ma różnicy między zapłonami/magnetami?
Ciężko powiedzieć podstawki są raczej takie same ale z kołami magnesowymi może być różnie.

Na pewno koła maja różne oznaczenia trzeba by się w katalogi części zamiennych zagłębić do jakiego silnika jaki numer katalogowy koła szedł

Sprawę komplikuje niestety to ze koło magnesowe zawiera w sobie również krzywkę i różne typy kół mogą mieć mieć tą krzywkę ustawioną w innej pozycji względem klina

Tak jest na pewno z kołami do silnika 150cm produkcji polskiej które szły do shl a te koła pasują również do silnika wsk a krzywka jest w nich inaczej ustawiona.
No tak jak napisałem, mi działa.
działa bo pewnie koła są takie same a tylko miejsce na klin s38/023 jest inne
Będzie działać nawet koło magnesowe, bo mimo różnic w położeniu wpustu na wale, kąt wyprzedzenia zapłonu jest mniej więcej taki sam. Różnica jest w karterach, trzy punkty z gwintami są przesunięte o różnicę między klinami. Chyba około 40-45 stopni
A koła magnesowe może temu mają różne oznaczenia, ponieważ do różnych silników były inaczej wyważane? Mam kilka takich kół i co jedno to inaksze.
z tym wyważaniem to było raczej indywidualnie robione.
W sensie pod każdy osobny egzemplarz silnika, w fabryce?
W sensie każde magneto. Wyważanie na silniku nie miałoby sensu
Przekierowanie