Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar 2351 jaki rocznik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemka.
Może ktoś stwierdzić jaki to rocznik komarka? Wiem tylko że to 2351. I drugie pytanie jaka powinna być oslona łańcucha. Bo jak wyczytałem na forum to 2351 mial metalową i plastikowa
[attachment=21424]
[attachment=21425]
PozdroWink
Nie dojdziesz rocznika.
Na główce ramy masz jej numer i dwie pierwsze litery to rocznik np. 89.917851 czyli 1989 rok
To od którego roku byl rocznik wybijany? Pewnke bym sprawdził ale mam tylko zdjęcia więc pytam.
Zawsze był wybijany hehe, wcześniejsze modele miały tabliczki znamionowe, które też miały podany rocznik, a 2351 dostał lagi takie jak Ogar 200 np. i numer ramy był wybijany na główce i dwie pierwsze litery to rocznik. A ten model z tego co się nie mylę to był produkowany od 1975-1978?
Ja w 2350 1977 nie mam wybitego rocznika. A 2351 jeszcze miał tabliczke więc mógł rocznika nie mieć wybijanego. Pozatym na zdjęciu widać otwory po nitach na tabliczkę
Czyli pewnie ktoś zdjął tabliczkę i tak jak Romek napisał nie dojdziesz raczej do rocznika
Oj, oj. 2 pierwsze cyfry przed 6 cyframi nr ramy, poprzedzone kropką to dopiero od 80 roku.
Lagi nie są od Ogara, a od Pegaza/Polo, fi 23 mm.
Rocznik ustalisz na podstawie kubka licznika. Np II 1977. Cyfra rzymska II, IV oznacza kwartał danego roku.
Jeśli na prawej blasze silnika znajdziesz 2 otwory ok 2 mm, tzn ze miał tabliczkę i obstawiałbym rok 75, max 76.
Jeśli otworów brak obstawiałbym 77. 78 to już raczej 2352.
Jak sie przyjrzysz to są wycięcia okrągłe pod jajko. A z tego co widziałem to 2352 miał kwadratowe, chyba że się mylę.

I jeszcze jak jest z tą osłoną łańcucha? Kiedy było przejście na plastik? Czy może go nie było, jest ktoś w stanie wyjasnić?
Czyżby to był listonosz z dodatkowym siedzeniem? Józiu wiesz coś na ten temat, czy dodatkowy amortyzator był prywatnym rzemiosłem?
Oczywiście, własny wyrób.
Nie wiem skąd ta teoria spiskowa że podwójne amortyzatory to wersja dla listonosza.
Kurde, ale Joozek masz wiedzę o komarach hehe, ja bardziej o tych przedwojennych i powojennych, ale motocyklach, o komarach też trzeba się podszkolić w końcu, Ty to byś potrafił określić rocznik mając gołą ramę i opone Big Grin
Pare lat temu wyczytałem gdzieś na necie. Teoria wówczas głosiła, ze listonosz nie rzadko miał ciężka torbę (jedną, listów) i śmigając po tych wsiach i tak dalej, w zasadzie większość czasu jeździł polnymi drogami, bez asfaltu. Stad ten drugi amortyzator, ponieważ opony przecierały się o błotnik bez niego. Nie wiem ile w tym prawdy, nie mogę znaleźć tego artykułu, ale jak byk było napisane, ze wersja dla listonoszy specjalnie wyposażona była w dwie pary amortyzatorów, oraz koszyk opcjonalnie.
Większość komarów jeździła po polnych wiejskich drogach.. i nie przesadzajmy, ile mogła ważyć torba listów.. zwykły komar miał nośność 120 kg, w praktyce więcej , listonosz musiałby ważyć ponad 100kg. Podwójne amortyzatory montowano najczęściej jak się przerabiało komara na 2 osoby. Moim zdaniem ktoś sobie tak wymyślił bo u niego na wsi listonosz miał takiego wzmocnionego komara Smile
Przekierowanie