21-11-2021, 16:06:21
21-11-2021, 16:17:04
Z simsona wydech oraz zamocuj puszkę szmerów do gaźnika lub gumę z wężykiem, aby zagłuszyć szmer
https://iv.pl/images/7dfa6927d19cf0b5737...142c08.jpg
https://iv.pl/images/7dfa6927d19cf0b5737...142c08.jpg
21-11-2021, 20:57:27
Komara? Przecież one są cichutkie.
Jak masz zajechany silnik i latające luzem bebechy w tłumiku to i woda z Wisły nie pomoże.
Jak masz zajechany silnik i latające luzem bebechy w tłumiku to i woda z Wisły nie pomoże.
21-11-2021, 21:14:27
Do wyciszenia pyrkania silnika to musiałbyś chyba zabudować silnik jakimiś owiewkami z zamontowanymi matami wygłuszającymi. Ale niezbyt mogę wyobrazić sobie Komara w plastikach niczym wyścigówka. Jak skrzynia wyje, to może olej nie taki, albo istnieje problem mechaniczny. Gaźnik fabrycznie powinien być połączony gumą z rurą ramy, więc powinien być już wyciszony. A żeby całkiem wyciszyć to musiałbyś silnik zmienić na elektryczny.
21-11-2021, 21:24:38
Albo wstaw silnik na pedały, tylko ze daleko na tych pedałach nie ujedziesz
Ciężki temat, tak naprawdę jedyne co możesz zrobić to zadbaj tak jak koledzy napisali o gumę przy gaźniku i szczelny, cały tłumik (ogólnie to te nowej produkcji są głośniejsze). No chyba ze rzeczywiście tłumik z Simsona ale to nie wiem czy nie będzie rzeźby z kolankiem itp
Ciężki temat, tak naprawdę jedyne co możesz zrobić to zadbaj tak jak koledzy napisali o gumę przy gaźniku i szczelny, cały tłumik (ogólnie to te nowej produkcji są głośniejsze). No chyba ze rzeczywiście tłumik z Simsona ale to nie wiem czy nie będzie rzeźby z kolankiem itp
21-11-2021, 21:35:51
Najlepiej nie odpalać jego.
21-11-2021, 22:11:00
(21-11-2021 21:24:38)romek napisał(a): [ -> ]ogólnie to te nowej produkcji są głośniejsze)To mogę potwierdzić. Sam miałem chiński tłumik... Wsadziłem do końcówki rury nasadkę nasadową 8 lub 10 (nie pamiętam). Pasował oraz zredukował otwór wylotowy i głośność. Spadku mocy w ogóle nie zauważyłem
(21-11-2021 21:24:38)romek napisał(a): [ -> ]No chyba ze rzeczywiście tłumik z Simsona ale to nie wiem czy nie będzie rzeźby z kolankiem itpJak ktoś ma dostęp do warsztatu, to nie ma problemu dostosować. Mogę podpowiedzieć
22-11-2021, 02:19:08
silnik sprawny, guma jest, tłumik też jako tako. chociaż nagaru w nim trochę jest to może przez to. podobno benzyną można to czyścić w sensie wlewasz i podpalasz ale też niby niebezpieczne. ma ktoś jakiś sposób na to?
22-11-2021, 08:56:13
Soda kaustyczna. Rozrabiasz i zalewasz tłumik zatkany z jednej strony. Też trzeba bardzo uważać, ale jest to chociaż bardziej przewidywalne.
Nagar działa raczej tłumiąco, o ile jego ilość nie dławi silnika to nic bym nie robił.
Nagar działa raczej tłumiąco, o ile jego ilość nie dławi silnika to nic bym nie robił.
22-11-2021, 14:18:13
Silnik w dobrym stanie, bez luzów i szumiących łożysk, szczelna guma/puszka filtra powietrza, dobry oryginalny tłumik, szczelne wszystkie polączenia i komar jest cichutki. Zadbaj też o wszystkie elementy ramy, żeby wszystko było dobrze dokręcone i nie brakowało śrubek, bo reszta motoroweru też może wpadać w rezonans. Ostatnia sprawa, możesz pobawić się zębatkami, żeby przy tej samej prędkości jazdy mieć niższe obroty, ale przygotuj się na spadek mocy.