Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wyciszenie komara
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
hej próbował ktoś już wyciszyć trochę komara? jakiś inny układ wydechowy?
Z simsona wydech oraz zamocuj puszkę szmerów do gaźnika lub gumę z wężykiem, aby zagłuszyć szmer
https://iv.pl/images/7dfa6927d19cf0b5737...142c08.jpg
Komara? Przecież one są cichutkie.
Jak masz zajechany silnik i latające luzem bebechy w tłumiku to i woda z Wisły nie pomoże.
Do wyciszenia pyrkania silnika to musiałbyś chyba zabudować silnik jakimiś owiewkami z zamontowanymi matami wygłuszającymi. Ale niezbyt mogę wyobrazić sobie Komara w plastikach niczym wyścigówka. Jak skrzynia wyje, to może olej nie taki, albo istnieje problem mechaniczny. Gaźnik fabrycznie powinien być połączony gumą z rurą ramy, więc powinien być już wyciszony. A żeby całkiem wyciszyć to musiałbyś silnik zmienić na elektryczny.
Albo wstaw silnik na pedały, tylko ze daleko na tych pedałach nie ujedziesz Smile

Ciężki temat, tak naprawdę jedyne co możesz zrobić to zadbaj tak jak koledzy napisali o gumę przy gaźniku i szczelny, cały tłumik (ogólnie to te nowej produkcji są głośniejsze). No chyba ze rzeczywiście tłumik z Simsona ale to nie wiem czy nie będzie rzeźby z kolankiem itp
Najlepiej nie odpalać jego.
(21-11-2021 21:24:38)romek napisał(a): [ -> ]ogólnie to te nowej produkcji są głośniejsze)
To mogę potwierdzić. Sam miałem chiński tłumik... Wsadziłem do końcówki rury nasadkę nasadową 8 lub 10 (nie pamiętam). Pasował oraz zredukował otwór wylotowy i głośność. Spadku mocy w ogóle nie zauważyłem

(21-11-2021 21:24:38)romek napisał(a): [ -> ]No chyba ze rzeczywiście tłumik z Simsona ale to nie wiem czy nie będzie rzeźby z kolankiem itp
Jak ktoś ma dostęp do warsztatu, to nie ma problemu dostosować. Mogę podpowiedzieć
silnik sprawny, guma jest, tłumik też jako tako. chociaż nagaru w nim trochę jest to może przez to. podobno benzyną można to czyścić w sensie wlewasz i podpalasz ale też niby niebezpieczne. ma ktoś jakiś sposób na to?
Soda kaustyczna. Rozrabiasz i zalewasz tłumik zatkany z jednej strony. Też trzeba bardzo uważać, ale jest to chociaż bardziej przewidywalne.

Nagar działa raczej tłumiąco, o ile jego ilość nie dławi silnika to nic bym nie robił.
Silnik w dobrym stanie, bez luzów i szumiących łożysk, szczelna guma/puszka filtra powietrza, dobry oryginalny tłumik, szczelne wszystkie polączenia i komar jest cichutki. Zadbaj też o wszystkie elementy ramy, żeby wszystko było dobrze dokręcone i nie brakowało śrubek, bo reszta motoroweru też może wpadać w rezonans. Ostatnia sprawa, możesz pobawić się zębatkami, żeby przy tej samej prędkości jazdy mieć niższe obroty, ale przygotuj się na spadek mocy.
Przekierowanie