Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Bydgoszcz, a Romet Kowalewo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć!
Jak odróżnić, że rower jest z Kowalewa lub innych zakładów? Wiele osób mówi "wigry kowalewo" a ja nie rozumiem czym to się różni, jak to poznać. Mógł by ktoś przybliżyć temat?
Nie wiem jak wcześniej i czy w ogóle w złotych czasach produkowano w Kowalewie całe rowery, ale później Kowalewo produkowało rowery pod własną marką i miały takie naklejki https://allegro.pl/oferta/naklejka-romet...GaEALw_wcB

jeszcze były plastikowe osłony na łańcuch z napisem KOWALEWO
Czyli tylko po naklejce można wywnioskować że to rower kowalewo a nie romet?
Można też po ramach, np późniejsze składaki miały spawany trójkąt, a te rometowskie skręcane.
(21-11-2021 14:54:23)trzcinka napisał(a): [ -> ]Wiele osób mówi "wigry kowalewo" a ja nie rozumiem czym to się różni, jak to poznać.

Chodzi po prostu o egzemplarze, które nie mają naklejki Romet, a właśnie Kowalewo Wlkp. i, jak już zostało powiedziane, inną osłonę. Czasem także dwubarwne malowanie, choć nie zawsze. Produkowane w latach '90.
A romet nie malował dwubarwnie rometów?
Jeżeli mówić o Kowalewie i Bydgoszczy, na dzień dobry trzeba by wspomnieć o tym co wyżej- Przede wszystkim spawany tylny trójkąt. Zupełnie inne mocowanie osłony łańcucha, chociaż ten temat może być zdradliwy bo widziało mi się kilka Kowalew z fabrycznym starym mocownaiem. (Jak wyżej było napisane, później było już nie pod zwyczajną a zaokrągloną sporą osłonę).
Do tego trzeba dodać koła- Niski rant, bez "kropek" u boku.

Ponadto DELIKATNIE nakierować może widelec bez nakładki, płytkie błotniki.
(Tutaj trzeba być bardzo ostrożnym, bo te elementy były stosowane w Bydgoszczy po ~86, mogą służyć jedynie jako drobna wskazówka.)
spawany trojkat,inne naklejki,inne raczki kierownicy.
(22-11-2021 19:11:32)RaszkoV napisał(a): [ -> ]Jeżeli mówić o Kowalewie i Bydgoszczy, na dzień dobry trzeba by wspomnieć o tym co wyżej- Przede wszystkim spawany tylny trójkąt. Zupełnie inne mocowanie osłony łańcucha, chociaż ten temat może być zdradliwy bo widziało mi się kilka Kowalew z fabrycznym starym mocownaiem. (Jak wyżej było napisane, później było już nie pod zwyczajną a zaokrągloną sporą osłonę).
Do tego trzeba dodać koła- Niski rant, bez "kropek" u boku.

Ponadto DELIKATNIE nakierować może widelec bez nakładki, płytkie błotniki.
(Tutaj trzeba być bardzo ostrożnym, bo te elementy były stosowane w Bydgoszczy po ~86, mogą służyć jedynie jako drobna wskazówka.)

Można prosić jakieś zdjęcia porównawcze?
Przekierowanie