Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Rowery by Trzcinka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Cześć!
Jest to wątek o moich rowerach, który na bieżąco będzie aktualizowany.

Na pierwszy ogień idzie Jubilat 87'


Historia tego rowerka jest taka, że został on kupiony mamie na 10 urodziny za pieniądze uzbierane z komunii. Mama bardzo dużo z niego korzystała, a mimo wszystko nie jest w złym stanie. Jubilata wyciągnąłem z szopy jakieś 1.5 roku temu i wyglądał wtedy tak:



Tak dokładnie, był on pomalowany sprayem na srebrno. Na następny dzień wziąłem 0.5l rozpuszczalnika i wreszcie ujrzałem go w całości w oryginalnym lakierze.




Bez problemowo przejeździłem nim minione i zeszłoroczne wakacje, ale stwierdziłem, że może warto w końcu go rozebrać, przesmarować, wypolerować i generalnie odnowić. Oczywiście lakieru nie będę ruszał! W zbyt ładnym stanie jest.




Cel na składaka jest taki: rozebrać, wypolerować elementy lakierowne i chromowane, nowe naklejki, nowy lańcuch, śrubki, przesmarować i poskładać do kupy. Ale mam pewną zagwoztke, co zrobić ze szprychami, czy zostawić stare, czy się po męczyć i je wypolerować, czy może założyć nowe.

Z braków jakie zaobserwowałem to brak hamulca przedniego, nie mial by ktoś może odsprzedać? I jeszcze czy nie miał by ktoś ładnych manetek, moje niestety są już w nienajlepszym stanieUndecided

Co sądzicie o całym jubilacie? Coś jest może nieoryginalne? Jakieś rady co do "renowacji"?

Za wszystkie rady dziękujęBig Grin
Pozdro

P.S.
W kolejce czeka turning i orion, ale kiedyś przyjdzie na nie kolej

O i jeszcze pytanie. Jak zabezpieczyć lakier żeby nie rdzewiał. Macie jakieś patenty?
Wosk samochodowy i powinno być dobrze, zwłaszcza jak stoi w suchym miejscu.
Właśnie w zimę nie stoi w suchym Undecided , w zime tam gdzie stoi jest ok. 75% wilgotności. A taki wosk to co jakiś czas trzeba nakładać ponownie?
No to pora na aktualizacja po piątkowych działaniach.
Jubilat już rozebrany na części pierwsze, wszystko śrubki poopisywałem od czego były i powrzucałem do odpowiednich woreczków tak w razie czego. Największy problem był z klinem supportu, za chiny nie chciał zejść. Godzinę grzałem i nawalałem młotkiem na przemian i w końcu poszło Wink



A więc z rzeczy do kupienia mam na pewno: hamulec przedni - cały zestaw, opony, dętki, naklejki, łańcuch, koronki kół i śrubki.

Co do śrubek, czy wie ktoś gdzie mogę kupić takie śruby z łbem kulistym na śrubokręt płaski? Przeszukałem internet i za wiele to tego nie ma Undecided. Podzwonię jeszcze jutro po okolicznych sklepach, ale mało chodliwy to niestety mało chodliwy towar.



Czy takie otwory w błotnikach są oryginalne? Czy może było już tu coś modzone?



I jeszcze pytanko na pożegnanie. Jak wyprostować plastikową osłonę łańcucha? Coś mi się kiedyś obiło o uszy żeby podgrzać opalarką i nagiąć.

Pozdro

cdn...
Fajny kolor.
Obawiam się że śrubek nie dostaniesz, towar deficytowy. Jak zamienisz wszytskie z łbem kulistym na płaski to będzie wyglądało jak z kompletu a i tak nikt nawet nie zwróci uwagi.
Osłonę łańcucha kupiłbym nową zamiast bawić się w prostowanie, koszt znikomy a efekt lepszy. Znalazłem na alledrogo po 3,70 zł także wolałbym już kupić nówke, co prawda chińską ale chyba różnica będzie minimalna między starą a nową
Z kolorkiem miałem takie samo doznanie. Od razu mi się spodobało. Osłonke to tak, kupie nową bo ta jest na prawdę zdezelowana, a i tak będę musiał inne rzeczy na allegro kupić to akurat. Co do śrubek to wypatrzyłem, że jest w jednej hurtowni mają takie, tylko że pudełeczka są po 1000 sztuk. Więc rozważam może kupić i wystawiać potem ew na allegro i tyl.
Masz jakiegoś linka do tych śubek czy to jakaś lokalna hurtownia?
Naklejki kupisz na motonaklejki.pl

http://motonaklejki.pl/naklejki/3/0/60/

Tu masz hamulec

https://www.olx.pl/d/oferta/hamulec-prze...c98d5cdc2f
Klocki nowe kupisz w sklepie rowerowym i linkę z pancerzem też

Śruby masz tu

https://www.olx.pl/d/oferta/sruby-m5-m6-...d79ecd3389

Otwory w błotnikach są oryginalne

Powodzenia w renowacji
Mi się wydaje że za duże coś te otwory
Otwory rozszerzone jak na śrubę M8 (np. pod siodłową, mostek kierownicy) z charakterystycznym wcięciem, a odpowiednia M5 bez podkładek przeleci z łbem na wylot Sad
No właśnie miałem poskręcane na śrubkę m5 z podkładami. Ale nie będę cudowal i zakladam takie, też z podkładami. Może kiedyś na złomie dorwr ładne to wymienię
(31-10-2021 20:54:46)trzcinka napisał(a): [ -> ]No właśnie miałem poskręcane na śrubkę m5 z podkładami. Ale nie będę cudowal i zakladam takie, też z podkładami. Może kiedyś na złomie dorwr ładne to wymienię

Warto błotników poszukać też na olx może coś się trafi
Szoda kasy na olx trochę. Pewnke parę zł wołają a te sa w naprawdę dobrym stanie. Tylko polereczke lekka. Co do śrubek to zastosuje chyba jednak śrubki walcowe z nacięciem. Chyba źle nke powinno to wyglądać
Błotniki wokół otworów wyklep i zastosuj szeroką podkładkę z zewnątrz. Od środka dobrze nawet będzie zrobić stalową blaszkę w kształcie błotnika. Aluminium jest miękkie, a oryginalnie nie było żadnych podkładek, często to tak wygląda.
No dokładnie tak też zrobię
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie