Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik jawa 223
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Hej przymierzam się do pierwszego remontu w mojej jawie z przebiegiem 8000km. Jako iż mam rozbierać silnik chcę zmodernizować go tak jak wychodził na rynek czeski. Jaki polecacie cylinder? (mój nie nadaje się już do niczego pordzewiały jest), tłok oraz gaźnik? Jakie najlepiej założyć zębatki z przodu i tyłu? Macie jakieś opinie o wale WM MOTORS, bo dostałem go razem przy zakupie. Z góry dzięki za odpowiedzi Big Grin
Co do zebatek to przy docieraniu mysle ze 12z na przod i 55 z tylu bo 13z troche za duza mi sie wydaje
(09-09-2021 17:31:52)Bob_Harley napisał(a): [ -> ]Co do zebatek to przy docieraniu mysle ze 12z na przod i 55 z tylu bo 13z troche za duza mi sie wydaje

Bzdura. Po co zmieniać zębatkę specjalnie na dotarcie? Najlepiej założyć od razu 13z i mieć święty spokój. Silnik dociera się normalnie jeżdżąc, a nie bojąc się jeździć.

Cylinder możesz dać do szlifu, jeśli faktycznie jest tragiczny a chcesz nówkę, to możesz brać Almota od razu z tłokiem AK20, choć nawet jakby trafił się jakimś cudem jeszcze stary chyba AK12 to też może być. Sam na czymś takim składałem silnik i złego słowa nie powiem. Jeśli nie chcesz się bawić w "tuningi" to gaźnik możesz zostawić seryjny. Jikov może i lubi paliwo, ale jest tak toporny że nic się w nim nie psuje. Zębatki jak pisałem wyżej, przód 13z, z tyłu tak jak seryjnie.
Cylindra jeszcze dobrze nie rozbierałem, ale odkręcając tłumik wysypało się z niego mnóstwo rdzy. Na almota patrzałem od początku ale nigdzie nie mogę znaleźć. Byłem w sklepie to powiedzieli mi że wstrzymali produkcje czy jakoś tak. A gaźnik będzie się nadawać? Bo czytałem że jeżeli chce odblokować moc to muszę zwiększyć dysze gaźnikowe. Nie ukrywam że fajnie było by mieć te 3,5KM

Jeszcze jedno pytanie jakie opony najlepiej wpakować? 2,75x16czy jakieś inne? Awina to dobra marka?
Dysze się normalnie wykręca z gaźnika. To są te śrubki mosiężne (albo brązowe, nie jestem pewien) po boku. Cylinder raczej trup skoro tak rdza się posypała ale tak czy tak polecam najpierw zrzucić i ocenić, to nie jest dużo roboty.

Co do wału to ja bym go zakładał. T
(09-09-2021 18:27:51)drozd napisał(a): [ -> ]Nie ukrywam że fajnie było by mieć te 3,5KM

na Almocie byś miał 2,5km bo okna są krzywe i mniejsze i okno ssące nie jest na skos tylko na wprost i mieszanka się nie odbija ładnie od ścianki tulei.
(09-09-2021 19:52:15)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]
(09-09-2021 18:27:51)drozd napisał(a): [ -> ]Nie ukrywam że fajnie było by mieć te 3,5KM

na Almocie byś miał 2,5km bo okna są krzywe i mniejsze i okno ssące nie jest na skos tylko na wprost i mieszanka się nie odbija ładnie od ścianki tulei.

A skąd to takie dokładne wyliczenia? Na hamowni testowałeś? Tongue
Zamow sobie u nich ten zestaw i będziesz miał z głowy https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...inder+jawa
(09-09-2021 20:00:27)wazniak96 napisał(a): [ -> ]A skąd to takie dokładne wyliczenia? Na hamowni testowałeś? Tongue

No przecież logiczne jest to, że jak kanały są krzywe i okno ssące jest na wprost a nie na skos to będzie mniej mocy, kolega się przekonał bo kupił cylinder do jawki Almota i nawet zdjecia mogę pokazać, że okna krzywe itd.
(09-09-2021 20:07:06)Debesta napisał(a): [ -> ]Zamow sobie u nich ten zestaw i będziesz miał z głowy https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...inder+jawa

Może i miałbym z głowy, ale jak pisałem wyżej niedostępny jest

Znalazłem na czeskiej stronie taki cylinder, ale też nic za dużo o im nie wiadomo. Jedyne co wiadomo to to że wyprodukowany w Europie
http://jawamarkt.cz/en/jawa-50-550-555-2...u-complete
(09-09-2021 18:03:01)Quake96 napisał(a): [ -> ]
(09-09-2021 17:31:52)Bob_Harley napisał(a): [ -> ]Co do zebatek to przy docieraniu mysle ze 12z na przod i 55 z tylu bo 13z troche za duza mi sie wydaje

Bzdura. Po co zmieniać zębatkę specjalnie na dotarcie? Najlepiej założyć od razu 13z i mieć święty spokój. Silnik dociera się normalnie jeżdżąc, a nie bojąc się jeździć.

Cylinder możesz dać do szlifu, jeśli faktycznie jest tragiczny a chcesz nówkę, to możesz brać Almota od razu z tłokiem AK20, choć nawet jakby trafił się jakimś cudem jeszcze stary chyba AK12 to też może być. Sam na czymś takim składałem silnik i złego słowa nie powiem. Jeśli nie chcesz się bawić w "tuningi" to gaźnik możesz zostawić seryjny. Jikov może i lubi paliwo, ale jest tak toporny że nic się w nim nie psuje. Zębatki jak pisałem wyżej, przód 13z, z tyłu tak jak seryjnie.
W sumie mozna ale z doswiadczenia wiem ze na 13z slabo sie jezdzi bo go muli pod kazde górki, chyba ze moj 223 tak gówniano poskładany xD a jak tylko zalozylem 12z jezdzi sie wprost wybornie
(09-09-2021 20:13:16)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]
(09-09-2021 20:00:27)wazniak96 napisał(a): [ -> ]A skąd to takie dokładne wyliczenia? Na hamowni testowałeś? Tongue

No przecież logiczne jest to, że jak kanały są krzywe i okno ssące jest na wprost a nie na skos to będzie mniej mocy, kolega się przekonał bo kupił cylinder do jawki Almota i nawet zdjecia mogę pokazać, że okna krzywe itd.
To się można spodziewać, że będzie mniej mocy. Ja się pytam skąd żeś wytrzasnął te 2,5 KM. Wink
No tak na szybko napisałem 2.5km nie wiem ile by miał dokładnie xD ale na pewno nie 3.5km
No to nie pisz na szybko tylko pomyśl bo możesz kogoś w błąd wprowadzić. Wink Na studiach inżynierskich za takie strzelanie cyferek na oko można przedmiot uwalić. Tongue

Co do cylindra to obecnie chyba najpewniejszą metodą jest po prostu oddanie na szlif oryginału. Jeśli chodzi o koszty to wyjdzie mniej więcej podobnie, może nawet ciut drożej ale coś za coś.
W sumie mozna ale z doswiadczenia wiem ze na 13z slabo sie jezdzi bo go muli pod kazde górki, chyba ze moj 223 tak gówniano poskładany xD a jak tylko zalozylem 12z jezdzi sie wprost wybornie
[/quote]

Nie będę nim jakoś po lasach jeździł, głównie na dojazdy do szkoły

(09-09-2021 21:54:25)wazniak96 napisał(a): [ -> ]No to nie pisz na szybko tylko pomyśl bo możesz kogoś w błąd wprowadzić. Wink Na studiach inżynierskich za takie strzelanie cyferek na oko można przedmiot uwalić. Tongue

Co do cylindra to obecnie chyba najpewniejszą metodą jest po prostu oddanie na szlif oryginału. Jeśli chodzi o koszty to wyjdzie mniej więcej podobnie, może nawet ciut drożej ale coś za coś.

No niby tak, ale jeżeli cylinder serio się nie nadaje, a też kupować używany żeby jeszcze inwestować w niego
Stron: 1 2
Przekierowanie