Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Podłączenie akumulatora w Ogarze 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie szanowni Romeciarze! Na wstępie proszę nie bijcie za wątek, bo wiem że na pewno juz wiele razy taki temat sie przewinął na forum natomiast nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi i dlatego zapytam, i tak wiem że "na cholere mi to w ogarze 200" ale mimo wszystko chce spróbować. Czy jeśli chciałbym podłączyć akumulator do obsługi kierunkowskazów, to mogę masę czyli "-" podpiąć do ramy, czy cała instalacja będzie powodować zakłócenia i np. przerywacz migaczy nie będzie działał? Następnie czy nie podłączanie go do ładowania z cewek (jak dla mnie za dużo roboty z przerabianiem instalacji, a i tak jest ładowarka w zestawie) ma sens, czy za szybko sie bedzie rozładowywać? Cały ten ambaras powstaje z tego powodu że zamieniłem oryginalny przełącznik świateł i klaksonu, który jakiej jest jakosci każdy wie, na współczesny przełącznik z wajchą od kierunków i spodobał mi sie pomysł udoskonalenia ogarka.
Oryginalny przełącznik nie jest taki zły, trzeba go trochę "poprawić" po fabryce i będzie działał jak należy, w końcu doszedłem do tego jak. Ja myślałem nad jakiś małym akumulatorem żelowym czy jakimś do zasilania klaksonu bo wiadomo, że do najgłośniejszych nie należy xD
Połączenie akumulatora z masą pojazdu nie będzie sprawiało problemu reszcie instalacji z prądem przemiennym.
Co do sensu montażu akumulatora bez ładowania, to może chwilę wytrzyma z kierunkowskazami ledowymi, albo jakimiś małymi z żarówkami o mocy 5W. Przy standardowych kierunkach z żarówkami 21W, może być konieczne częste ładowanie akumulatora.
Ja mam akumulator w jawce do zasilania kierunków, światła stopu oraz klaksonów. Ma ładowanie z oryginalnej prądnicy, tylko szczegół jest taki, że jeśli chce go podładować podczas jazdy to na wyłączonych światłach.
mam akumulator w 50 t1,wystarcza na czasem na 2-3 tygodnie uzywania kierunków,z ew ładowaniem z ori pradnicy
Mogę się nie znać, ale aku jakiś czas montowałem w swoim Błękitku! Co prawda w tym roku nie wiele jeździłęm, ale akumulator ok 5Ah daję radę z kierunkowskazami na dłuższą metę, po resztę zapraszam tu: https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=50902
(09-09-2021 20:52:54)mati578 napisał(a): [ -> ]Ja mam akumulator w jawce do zasilania kierunków, światła stopu oraz klaksonów. Ma ładowanie z oryginalnej prądnicy, tylko szczegół jest taki, że jeśli chce go podładować podczas jazdy to na wyłączonych światłach.

mam dokładnie tak samo zrobione
Według mnie najlepiej by było zrobić prostownik ,przetwornice napięcia że stabilizacja na 5V i powerbank 3000mAh do tego. Zamiast zwykłych żarówek wstawić ledowe, taki zestaw będzie działał długo i zawsze będzie doładowany odpowiednio z prądnicy.
Przekierowanie