Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Fabryczny S38 z biegami w nodze?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć.

Od pewnego czasu przetrząsam internet i nadal nie mogę znaleść odpowiedzi bo zdania są podzielone. Czy to prawda, że istniały fabrycznie produkowane S38 z nożną zmianą biegów?


Kiedyś otrzymałem zdekompletowany "silnik od motorynki". Byłem pewien, że to 025 bez bocznych pokryw, bo miał starego typu nożny wybierak biegów - aż do teraz, gdy zabrałem się za remont mojego S38 na pedały.
Ot wpadłem na pomysł, że z nadal dobrych części odbuduję dekompleta i na czas remontu 023 podmienię w Pony 301. Po rozebraniu silnika ogarnąłem, że to najprawdziwszy S38. Tylko ten wybierak biegów...

Czy faktycznie istniały takie silniki, czy tylko jako samoróbki?
Czy wodzik z nożnego automatu da się zaadaptować do potrzeb biegów w ręce (np poprzez nakrętkę)?
To przeróbka,zmieniasz wodzik i ponoć trzeba obudowe zmieniacza biegów dociąć.Zobacz że zapewne masz otwór pod linke od biegów w karterze.
Jeśli coś takiego było to tylko jako prototyp, jeśli masz takie coś to nań 99,9999% produkcja chałupnicza :F

Tak, da się przełożyć wodzik i założyć aparat nożny, ale nie wiem czy się zmieści pod dekiel, bo to że trzeba zrobić dziurkę to normalne. Nie wiem też czy nadlew z gwintem do mocowania pokrywy nie będzie przeszkadzał i nie trzeba będzie go zniwelować tak żeby dekiel trzymał się tylko na 2 śruby. Chociaż chyba gdzieś takie coś widziałem.

025 różni się oprócz aparatu lewym kareterem i pokrywa, właśnie dlatego że jest ona przykręcana w innym miejscu.

PS. 025 ma otwór na linkę biegów.
Edit---przynajmniej ja taki miałem, analiza Google grafika przynosi mieszane uczucia,
Dawno temu ludzie modowali s38 na nożne i da się to zrobić. Sam zamierzam coś takiego zrobić, jak będę mieć silnik
(21-08-2021 09:47:14)Piotrekdriver1 napisał(a): [ -> ]To przeróbka,zmieniasz wodzik i ponoć trzeba obudowe zmieniacza biegów dociąć.Zobacz że zapewne masz otwór pod linke od biegów w karterze.

Właśnie o to chodzi, że w karterach był krótki wodzik z gwintem i nożny automat (chyba starego typu), ale niestety połamany i źle pospawany i to wprowadziło mnie w błąd. I tak, otwór jest Tongue

(21-08-2021 22:02:15)romek napisał(a): [ -> ](...) ale nie wiem czy się zmieści pod dekiel, bo to że trzeba zrobić dziurkę to normalne. Nie wiem też czy nadlew z gwintem do mocowania pokrywy nie będzie przeszkadzał i nie trzeba będzie go zniwelować tak żeby dekiel trzymał się tylko na 2 śruby. Chociaż chyba gdzieś takie coś widziałem.

025 różni się oprócz aparatu lewym kareterem i pokrywa, właśnie dlatego że jest ona przykręcana w innym miejscu.

No toś mnie pocieszył... Planowałem po złożeniu silnika dokupić dekiel od 025 i ogień, a jednak czeka mnie modowanie pokrywy, albo odlew własnej :/

Rozumiem, że aby wrócić do biegów w łapie, trzeba będzie znowu rozpoławiać silnik i wymienić wodzik? Czy da się to zrobić na nakrętkę z założoną sprężyną w środku?


(21-08-2021 22:41:43)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Dawno temu ludzie modowali s38 na nożne i da się to zrobić. Sam zamierzam coś takiego zrobić, jak będę mieć silnik

Też widziałem o tym tematy, tylko nie było żadnego foto wyniku końcowego
Niestety musisz rozpołowić i zmienić wodzik na ten gładki z dziurą na zawleczkę i dać sprężyne.Teraz tam sprężyny raczej nie powinno być.
.
Kurcze ale no właśnie nie wiem, wydaje mi się ale pewności nie mam, że można by było wodzik z gwintem zastosować do biegów ręcznych, dać sprzezyne, tylko że zamiast zawleczki Nakrętka m6, tylko zabezpieczyć na klej żeby się nie odkręciło bo na kontrę będzie za mało gwintu
Sprężyna na zewnątrz nie zadziała.Mus rozpoławiać.
Czytałem w tematach o przeróbce S38 w biegi, że ludzie proponowali zostawienie wodzika z gwintem i sprężyną w środku. Automat w dobrym stanie teoretycznie powinien utrzymać bieg, a w razie przezbrojenia w biegi ręczne, wystarczyłaby podkładka z nakrętką samo-kontrującą (ew z klejem), ale nikt poza teorią nie pokazał tego w praktyce no i nie wiem co robić.

Przekroczyłem dwukrotnie budżet, więc to dla mnie dość istotne Blush
W sumie sprężyna ma za zadanie utrzymać dwójkę, więc nie powinna mocno przeszkadzać, o ile automat utrzyma jedynkę na czas rozpędzania. Pytanie czy luz wtedy będzie w 100% pewny.
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=5966
W tym temacie jest coś o silniku 025 czyli jajo z biegami w nodze

Poczytałem o tyj silniku i podobno był on oparty na S38 ale miał biegi w nodzie było to ostatnia modernizacja silnika s38

Koledzy wcześniej już wspomnieli tym silniku
Sprężynę wodzika na pewno wyciągnij przy modowaniu! już miałem przypadek modowania 017 na nożne i zostawionej sprężynie. Sprężyna sama wrzucała 2 zamiast na 0...
Tfu, miałem napisać że wyjac sprzezyne.
Ja już się pogubiłem.Autor tematu chce wrócić do oryginału czyli ręczne biegi czy przerabiać S38 na nożne?
(24-08-2021 08:02:20)Piotrekdriver1 napisał(a): [ -> ]Ja już się pogubiłem.Autor tematu chce wrócić do oryginału czyli ręczne biegi czy przerabiać S38 na nożne?

Już tłumaczę. Po wyjaśnieniu sytuacji, chciałem pójść drogą poprzedniego właściciela i uzbroić go w biegi nożne (bo mam stare części), a później w razie potrzeby mieć opcję szybkiej konwersji do oryginału bez potrzeby rozpoławiania silnika.

Dzięki wszystkim za wskazówki. Teraz wiem jak go ugryźć
Przekierowanie