Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Luz na tłoku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Rozebrałem silnik, wymieniam łożyska, simmeringi, sprzęgło, wał korbowy, bo krzywy, ale nie wiem co z tłokiem i cylindrem. Miałem strzelony pierścień na tłoku i zastanawiam się czy wystarczy wymienić pierścienie, czy tłok i cylinder też do wymiany? Wrzucam filmik, doradzcie proszę, czy takie luzy są dopuszczalne i czy same pierścienie pomogą? Pozdr. https://youtube.com/shorts/e67FSYyq6DI?feature=share

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Skoro robisz kompleksowo, to nowy tłok i szlif cylindra
Jesli cokolwiek latało luzem w cylindrze to trzeba komplet zalozyc nowy. Kumpel kupił simsona podobno po remoncie i moze rzeczywiscie cylinder nowy ale tłok wyglądał jak wziety ze złomowiska. A poten sie przejedzie do bramy i silnik staje...
Zrob szlif, nie kupuj nowego.
Cześć, przyłączę się do tematu ws. remontu 023 - jaki wał korbowy warto kupić?

Starego nie podejmuje się regenerować, bo ze względu na uszkodzenie czopu i ogólne wyeksploatowanie.
Duells podobno dobry
Duells jest ogólnie dobry, ale ich czopy są materiałem jednolitym i nie mają warstwy rdzenia miękkiego przez co nie przenoszą dobrze naprężeń, ale korbowody mają dobre, tym bardziej, że są z łożyskiem. Duellsowski korbowód bym polecał nawet bardziej niż oryginalny jeżeli ktoś chce tuningować maszyne.
Mam Duellsa jest ok.
Przekierowanie