Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z Rdzą
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam taki problem bo zauważyłem w swoim aucie na przedniej masce z tyłu że pojawiła się rdza z jednej i drugie strony ale to chyba idzie po całej długość i chciałbym się tym zająć zawczasu żeby mi całej nie dopadło i tu mam pytanie jak to dobrze się tym zająć z robotą nie będzie problemu bo już malowałem parę motorów i jakieś drobne rzeczy robiłem lakiernicze u ojca w aucie także samemu dam se rade zrobić jak se na spokojnie siądę i bez pośpiechu będę robił.
Na początek myślałem żeby oczywiście zdjąć maskę druciakiem na wiertarce wyczyścić rdzę do gołej blach potem psiknąć ocynkiem w sprayu potem delikatnie dać szpachli żeby całość była na równi z cała maską a na koniec w sprayu podkład i kolor A wy jak radzicie załączam foto.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/73e8380a695411ad

https://www.fotosik.pl/zdjecie/be05a312c229f149
Ocynk w szpreju xD
Raczej słabo naprawa. Ruda wychodzi spod falsu. Co chwila będziesz łatał. Z tego co widzę po nr VIN, to chyba ford. Nie wiem jak to w nich było, ale w VW z lat 2006-2009 mieli problem z technologią ocynkowana i spod falsów rdza wychodziła, wymienia się elementy, bo naprawa tylko na chwilę, ale jak ma być żeby zrobić, to wyczyścić, Brunox albo coś w tym stylu i lakier.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Tak to Ford dokładnie focus c-max 2006rok teraz se przypomniałem jak kiedyś na Tvn Turbo pokazywali jak zrobić przerdzewiałe i dziurawe rzeczy to najpierw wyciął to luźnie co samo odpada to co zdrowe a miało naloty rdzy to przeszlifował do gołej blach potem coś nakładał zęby rdza chyba dalej się nie pojawiała nie pamiętam co to było i jak się nazywa ale było to przezroczyste w butelce coś jak lakier do paznokci pomazał tym potem dopiero kład bo była dziura watę szklaną i robił potem resztę ,szpachla, podkład, kolor itd.
Problem jest to, że rdza jest pod zacięciem blachy, jak byś odgiął fals, to będzie sama rdza i tak na prawdę tego nie wyczyścisz. Ale pasywator rdzy (np. Brunox) może trochę pomóc. Tak normalnie, to nowa klapa i lakierowanie - będziesz miał spokój na dłużej. Oryginalna pewnie Kilka tysi, a zamienniki różnie pasują, można jeszcze używki poszukać, ale pewnie będą miały podobne problemy z korozją.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przewalone miejce, jakbyś się nie starał to do zera rdzy nie wyjedziesz i wyłazić dalej będzie.
Ja bym to zrobił jak kolega wyżej. Wyczyścić ile się da, potem pasywator rdzy (nie pamiętam czego używałem ale rdzę wpierdzielalo aż się kopcilo Big Grin), podkład epoksydowy i tyle. Nawet nie malowalbym tego w kolor jeśli nie idzie do żyda. I tak pod maską to nie widać.
Na sprzedaż nie idzie bo mam ją dopiero od połowy listopada problemów z nią jak na razie nie mam więc chciałbym mieć ja z minimum 5lat (potem zobaczymy zależy jak się będzie sprawowała)ale jakimś brzydalem i dziurawcem nie chcę jeździć i mieć jak inni po to się dba żeby długo służył.

Zresztą w pobliskim miasteczku jest sklep lakierniczy więc się tam wybiorę to może coś doradzą na pozbycie się rdzy przecie zapytać zawsze można.
(08-08-2021 22:05:00)dimmus napisał(a): [ -> ]Brunox albo coś w tym stylu i lakier.

Na Brunoxa szkoda pieniędzy.
Sprawdzałem sam - rdza wyłazi.
Lepiej APP

Test Brunox vs. APP

Moja sugestia:

1. Oczyścić z luźnej rdzy
2. Zastosować APP
3. Zabezpieczyć podkładem epoksydowym
4. Lakier nawierzchniowy pod kolor samochodu (mieszalnie nabijają w aerozol)
5. Po całkowitym wyschnięciu pomiędzy blachy wlać coś oleistego (najlepiej RUST STOP)
Przekierowanie