Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wodzik biegów w silniku 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Chodzi o mocowanie na ośce z regulacją biegów, tej wyciętej na półokrągło blaszki, która przesuwa "grzechotkę" między zębatkami 1-go i 2-go biegu....Składam i nie wiem, czy wymieniać (lub spawnąć) bo wyrobione, czy też ma to tak latać w ramach tolerancji? Wydaje mi się, że ma być na sztywno, bo im więcej luzu, tym mniejsza precyzja przy zmienianiu, lub "utrzymaniu" biegu. Pytam, bo nie mam dojścia do nowej części, aby sprawdzić... :/ A przy okazji.... wrzuciłbym filmik, ale nie wiem jak. Plik za duży Sad Są jakieś patenty aby tu w załączniku umieścić?
Wrzuć na YouTube
(02-07-2021 16:20:20)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Wrzuć na YouTube

Panie... to trza konto zakładać pewnie jakieś, nowe loginy i hasła do zapamietania - a są ich już dziesiątki... kużwa, swiat oszalał, do czego to prowadzi...? :/ Nie można ot tak, po prostu? Ja pierdziele... ja się wypisuję z tego świata... :/
90% osób korzystających z neta w polszy ma konto na google więc spekuluję, że konto już masz Wink

Tam na przesuwce jest zawsze luz (tak z pamięci powiedziałbym, że z 1,5-3mm??). Popatrz na wodzik czy nie jest wytarty i koniecznie czy jest prosty. Kolejna sprawa to sprawdź czy zęby nie są już wyjechane bo to się znacznie prędzej wyrabia niż pasowanie przesuwka / wodzik.

Edit: W wodziku ta blacha też powinna być sztywno na pręcie. Gdzieś mam w gratach taką sztukę co się to obluzowało. Nie polecam też niczego spawać bo spraw nie będzie miał odpowiedniej twardości, a spawanie wodzika może go odkształcić.
Wymień wodzik, koszt niewielki a ewentualna druga rozbiórka to roboty dużo.
Wymień go, przez niego dwa razy rozpolawiałem ten sam silnik w romecie.
Ważniejsze jest wymiana przesuwki, niż wodzika. Zęby się zużywają i wypadają biegi!
(03-07-2021 01:05:26)wazniak96 napisał(a): [ -> ]90% osób korzystających z neta w polszy ma konto na google więc spekuluję, że konto już masz Wink

Tam na przesuwce jest zawsze luz (tak z pamięci powiedziałbym, że z 1,5-3mm??). Popatrz na wodzik czy nie jest wytarty i koniecznie czy jest prosty. Kolejna sprawa to sprawdź czy zęby nie są już wyjechane bo to się znacznie prędzej wyrabia niż pasowanie przesuwka / wodzik.

Edit: W wodziku ta blacha też powinna być sztywno na pręcie. Gdzieś mam w gratach taką sztukę co się to obluzowało. Nie polecam też niczego spawać bo spraw nie będzie miał odpowiedniej twardości, a spawanie wodzika może go odkształcić.
No popatrz, miałeś rację... Wink Niczego nowego nie musiałem zakładać, a filmik jest Smile : https://youtu.be/1myhNeWgxwo
Wymienię to jednak jak gdzieś znajdę w necie, aby mieć pewność. Tym bardziej, że dwie zębatki i przesuwka też lecą do wymiany...
Ustawić pionowo, złapać punktowo migomatem i tyle
(03-07-2021 15:09:06)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Ustawić pionowo, złapać punktowo migomatem i tyle

To nie problem. Tylko czy tam nie powinno być luzu? Po co kombinowali z tulejkami zaciskanymi na blaszce, plus jeszcze widzę jakiś mały wbity w tulejkę sworzeń do mocowania na wałku, skoro można było wywiercić w blaszce otwór pod wałek, nałożyć i spawnąć ? Huh
To powinno być sztywne, a nie lata na boki...
(04-07-2021 11:09:02)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]To powinno być sztywne, a nie lata na boki...


Ok, skoro tak twierdzisz, to pospawam Smile
Przekierowanie