Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik 023 - zamiennik wałka zdawczego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Pytanka odnośnie tego rowka między niższymi, a wyższymi zębami w zębatkach 1 i 2 biegu... W oryginale jest, a jak widać w zamienniku nie ma go. Od czego on właściwie jest? Pełni jakąś funkcję? Wydaje mi się, że nie. Jeśli chodzi o proces technologiczny obróbki skrawaniem, to też nie ma uzasadnienia.... Tutaj natomiast, na pierwszej lepszej aukcji widać to nacięcie na zamienniku.
https://allegro.pl/oferta/tryb-walek-zda...j3EALw_wcB

Kupiłem więc bubla? Sad
Na rynku są dostępne "dwa wzory" np jackmotors jest bardziej wierny oryginalnemu. Zobacz sobie jeszcze w sklepie skuter-debica co oferują.. chyba jeszcze był od duellsa tajwański ale nie jestem pewien

Ja bym się bardziej martwił, że jest usadzono tuleje z mosiądzu niż z brązu... Niby olej uszczelni ale tam nie ma rowków smarujących?.. można wprasować kawałek pręta z brązu i wytoczyć pod wałek
.
Ja bym to oddał będą kłopoty wycięciem bym się nie martwił a tym że jest to z robione z gów...a.Szukaj ładnego oryginału
(02-07-2021 16:54:32)łogór 200 napisał(a): [ -> ]Ja bym to oddał będą kłopoty wycięciem bym się nie martwił a tym że jest to z robione z gów...a.Szukaj ładnego oryginału

Dlaczego twierdzisz, że to gówno? Mówisz, że obecne technologie nie są w stanie wykonać głupiej zębatki z czasów PRL-u?

(02-07-2021 15:56:24)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Na rynku są dostępne "dwa wzory" np jackmotors jest bardziej wierny oryginalnemu. Zobacz sobie jeszcze w sklepie skuter-debica co oferują.. chyba jeszcze był od duellsa tajwański ale nie jestem pewien

Ja bym się bardziej martwił, że jest usadzono tuleje z mosiądzu niż z brązu... Niby olej uszczelni ale tam nie ma rowków smarujących?.. można wprasować kawałek pręta z brązu i wytoczyć pod wałek
.

W tulejce zakupionej jest rowek po skosie nacięty. W oryginale nie ma.
Problemem nie jest technologia, a użyte materiały. Bardzo często zamienniki są zrobione z gównolitu i tak na prawdę nie ma jak tego sprawdzić jak założyć i zobaczyć czy wytrzyma lub oprzeć się na doświadczeniach innych osób.
Jakby oryginalne wałki i tryby z ZMD nie były robione z gównolitu krejzi
Gównolit gównolitowi nie równy Big Grin
To podcięcie jest tam słusznie zrobione . Niweluje ono efekt karbu , nie wdając się w szczegóły te zęby są mocniejsze i bardziej odporne na wyrwanie.
Ps: to jest koło zębate a nie zębatka . W tych silnikach jak i w całym motorku nie ma ani jednej zębatki .
(03-07-2021 18:06:41)Quake96 napisał(a): [ -> ]Jakby oryginalne wałki i tryby z ZMD nie były robione z gównolitu krejzi

To prawda materiały części ZMD są kiepskie ale przynajmniej wszystko pasuje ibo w tych nowych to jest jeszcze problem że się wymiary nie zgadzają i albo trzeba kombinować albo wyrzucić do kosza.
(03-07-2021 20:15:02)mike217 napisał(a): [ -> ]To podcięcie jest tam słusznie zrobione . Niweluje ono efekt karbu , nie wdając się w szczegóły te zęby są mocniejsze i bardziej odporne na wyrwanie.
Ps: to jest koło zębate a nie zębatka . W tych silnikach jak i w całym motorku nie ma ani jednej zębatki .

Tak, co do "zębatki" to się zgodzę. Listwy zębatej to się tam nie znajdzie... Wink Natomiast co do karbu, to nie jestem przekonany (to nacięcie zmniejsza powierzchnię zęba przekazującego siłę), ale może być jak mówisz - bo innej przyczyny tego nacięcia nie widzę.
Wydaje mi się że bez tego podcięcia jest wyraźnie spiętrzenie napreżeń w miejscu gdzie jest obniżenie średnicy zębów . Tam w zamienniku jest kąt prosty wynikający pewnie z narzędzia którym zrobiono obniżenie . Tam aż się prosi o pęknięcia . Moja teza wynika z wieloletniej praktyki przy maszynach do obróbki metalu . Oczywiście mogę się mylić .
Nigdy nie widziałem żeby w komarze w tym trybie pourywaly sie żeby, zawsze bylo jedno uszkodzenie - zjechane kly. A ten nowy wałek ja bym przetestowal, choc na pierwszy rzut oka wymiary sie nie zgadzają.
No właśnie nie widziałeś bo to podcięcie właśnie temu zapobiega . W przypadku braku tego podcięcia zeby mogą się urywać dokładnie w
Miejscu obniżenia średnicy . Szczerze powiem
Nie miałem styczności z Rometami , remontuje sztywniaka i kupiłem kilka dupereli zamienników . Jakość wykonania wola o pomstę do nieba . Choćby
Tulejki karteru które przyszły
Wykonane z mosiądzu, dysponuje sporym zapleczem
Mechanicznym i wykonałem je jak w oryginale z brązu . Remontowałem teraz bratu silników do ogara i gdyby nie mój kolega który przyszedł z walizka złomu z epoki to na zamiennikach skrzyni bym nie zrobił . Części z g ... nie pasujące wogole .
Mam oryginalne ZMD tryby zdawcze nowe do II i III biegowego silnika . Mam całe oryginalne skrzynie ZMD . Wiele części rzemiosła nie pasuje do oryginalnych części silnikowych. Ktoś potrzebuje zapraszam
Przekierowanie