Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik SHL do Komara. Kilka pytań !
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Wpadłem na głupi pomysł. Czy dało by się przerobić Komara w taki sposób aby do ramy wszedł silnik z SHL 175 ? Co zrobić żeby był sprawny tylni hamulec ? Ile może kosztować cała robocizna ?
Czekam na wasze odpowiedzi ! Smile
tylni hamulec to razem z kołem od wsk lub shl bym założył, oczywiście wzmocnienia ramy, najbardziej to od dołu
A w których miejscach wzmocnić ramę i czy koło z WSK'i weszło by do Komarka ?
I czy trzeba przerabiać uchwyty do silnika ?
Przede wszystkim na pewno poprzeczka między główką ramy a siedzeniem. No i przedłużanie też.
A koło od WSK'i weszło by do Komara ?
Nawet jak by od wsk nie weszło to przecież rometowskie hamulce nie są takie złe ;D Dadzą radę , a i ile waży ten silnik bo jak więcej jak 20 kg to musisz wzmocnienia robić Undecided
tak czy tak wzmocnienie pod 175 ccm musi być , hamulce rometowskie nie dadzą rady przy większej prędkości, także od wsk bym brał, powinno wejść
Nieeee, przecież jak założe koło od Rometa to nie będzie hamulca no bo zębatka jest po innej stronie i hamulec też po innej.
No to koło zamontujesz druga stroną, żeby zębatka była po prawej stronie Smile
To wtedy hamulca nie będzie, a musi być Smile
no kur.., przecież założysz koło od wsk i bedzie gites z czym masz problem? powinno pasować bez wiekszego problemu, hamulec, zebatka, wszystko jest na swoim miejscu, zaraz ci podam link do zdjęcia w którym dla siebie zrobiłem wstępny wzór przeróbki komara, tyle że na silniku 125 wsk-i, nie uwzględniałem koła bo to będzie rozwiązane kołem 10-13' i jeszcze innym wahaczem
http://w289.wrzuta.pl/obraz/3qLB5MtYd4Z/...25_project
wystarczy odpowiednio dopasować tylne mocowanie silnika z WSK z ramy podwójnej. przerobić kolanko wydechu oraz wydech. Trzeba również przerobić króciec ssący, aby gaźnik zmieścił się w pojedyńczej ramie, oraz zamontować filtr stożkowy na wejściu do gażnika.

Z tylnim kołem, to wystarczy obrócić koło, dorobić w wahaczu mocowanie hamulca oraz przerobić mechanizm włączania hamulca na analogiczny jak w wsk z kołami z aluminiowymi piastami.
Aby koło WSK dopasować do wahacza komara, trzeba przerobić tulejki dystansujące.
Przekierowanie