Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zapłon elektroniczny do Rometa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie, ostatnio zainteresował mnie temat zapłonów elektronicznych do Rometa, konkretnie do silnika 023. Przekopałem internet i znalazłem dużo informacji na ten temat i wiem jak to działa ale znalazłem także trzech sprzedawców takich zapłonów. Linki wrzucam poniżej. Każdy z zapłonów różni się między sobą ceną ale przede wszystkim ilością i rodzajem cewek i ogólnie rzecz biorąc wizualnie są inne.
Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć, który jest najlepszy do silnika 023? Bo przymierzałem się do kupna ale jak znalazłem trzy różne zapłony to zrodziło się pytanie, który jest lepszy i co pod względem technicznym różni każdy z tych zapłonów?


Pierwszy to użytkownik BARTER na allegro
https://allegro.pl/oferta/zaplon-cdi-bez...9031142691

Drugi to Turbo Zabytki
http://turbozabytki.wskturbo.pl/pl/p/Kom...tKomar-/86

I trzeci to użytkownik tego forum RaPi
https://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=43942
mam od bartera (czyli od raksomotors) i od audiobass

od bartera jest uniwersalny (do s38 i 023) - do innych musisz powiedzieć jaki silnik masz, to dostaniesz odpowiednie magneto.
Jednakże od bartera musisz robić sobie jeszcze końcówki itp. - a inne mają wszystko gotowe plug&play
Czyli nie jest tak źle bo myślałem, że któreś jest poprostu bardziej awaryjne. A powiedz mi jaką żarówkę masz z przodu na tym zapłonie. Bo nie chciałbym zbytnio jakiś przeróbek na siłę robić
12v


Wszystko cacy i działa
To chyba kupię któryś, jeszcze się muszę zastanowić
Bierz zapłon od Turbozabytków, na motorynka challenge większość na tym jechała i zero problemów. Dobre opinie też słyszałem od użytkowników.
Ja osobiście nie polecam zapłonu od firmy turbozabytki. Użytkowałem go dwa lata i przez ten czas zrobiłem maksymalnie 35 kilometry. Same awarie, jak nie brak iskry to brak świateł, czasami iskra była a Romet nie odpalał. Wymieniłem cewkę zapłonową, moduł, regulator napięcia, pomogło na kilka kilometrów. Ale oczywiście zawsze jest to wina użytkownika, tak podchodzi do tego firma. Moim zdaniem jest to chińskie rzemiosło złożone w Polsce. Podejrzewam że iskrowniki zakupują na allegro za 50zł, Dorabiają tylko tulejkę do koła magnetycznego tak aby pasowała na wał( chociaż nie do końca bo nie ma miejsca na klin). Poza tym Jeśli firma twierdzi że jest to dobry produkt dlaczego tak często się zamykała i otwierała? Firm Turbozabytki było 3:
Nip: 5711715782 Turbo Zabytki Błażej Grędziński (dwa i pół roku działała)
Nip: 5711719484 Turbo Zabytki Szczepan Grędziński (ta też dwa i pół roku działa)
Nip: 5711723250 TURBO BROTHERS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnia jeszcze działa, ciekawe jak długo. Ciekawe dlaczego dwie firmy były zamknięte, czyżby z powodu niezadowolonych klientów?
Przekierowanie