Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 gaśnie na luzie po rozgarzaniu!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siemano

Pacjent: Ogar 200 z 84r.
Pseudonim Ogara: jeszcze nie mam ale jakąś go ochrzczę niedługo Big Grin

Co mu dolega?
Gdy już rozgrzeję silnik gdy dojeżdżam na luzie do skrzyżowania to pacan gaśnie.
Muszę dodawać gazu by był spokojny i bym nie musiał tamować ruchu kopaniem w przód (odpala za pierwszym).
Wątpię czy to z powodu małej ilości paliwa.
Na zimnym problem nie występuje.
Natomiast występuje, gdy wcisnę sprzęgło i wbiję 1 bieg (zgrzyta czasem), ale to nie może być wina sprzęgła, skoro na luzie też gaśnie po rozgrzaniu.

Może wkręcić bardziej śrubę regulacji wolnych obrotów? Albo przedmuchać dyszę niskich obrotów? Albo wymienić?

Uprzedzam ->
Świeca:
Iskra f100
Zapłon:
0.4mm w GMP (mierzone szczelinomierzem)
Wyprzedzenie zapłonu - 2mm (2mm przed gmp platynki się zwierają - mierzone miernikiem elektrycznym oraz suwmiarką)
Gaźnik:
Nie wiem, nie ma oznak, że jest zanieczyszczony gdziekolwiek, bo normalnie pobiera paliwo, normalnie wchodzi na obroty (chociaż czasem z niskich się długo zbiera, ale ponoć każde 223 tak ma)
Filtr paliwa jest.

Pytanie bonusowe:
Czy mineralny olej lotos 5w40 będzie spoko do skrzyni biegów? Big Grin
Podnieś przepustnicę śrubką regulacji wolnych obrotów

ja bym tego lotosa 5w40 nie lał poniewaz sprzęgło może nie funkcjonować. Jak chcesz coś lepszego niż lux czy hipol, to motul transoil
Też bym polecił Lux 10 sam mam i jest idealnie, wsadź lepiej świecę f95 bo f100 nie jest za bardzo polecana do jawy 223 (jest za zimna) Jaki masz tłok? chinol? może puchnie, spróbuj z tą śrubą regulacji wolnych obrotów. Może lewe powietrze zasysa?
Żadnych objawów puchnięcia tłoka ani lewego powietrza nie ma więc po co o tym wgl gadać? Wink

Podkręć trochę obroty. Moje bzyki również mają na zimnym trochę wyższe obroty, które spadają po rozgrzaniu.

Tylko nie rozwalają szampana o bak przy chrzcinach bo wgniotka zostanie krejzi
Poszukaj na forach opis poszczególnych świec co do poszczególnej jazdy oraz pory roku m.in. Wink Poza tym jakby mi tłok puchł, to raczej bym odczuwał spory spadek mocy, prawda? A tego nie ma.

Lewe powietrze? - nie, bo przy zasłonięciu ręką dolotu gaśnie. Akurat układ gaźnik - filtr - dolot mam chyba najbardziej szczelny na całym forum, bo nawet rurka przy gaźniku jest na zacisk Big Grin

Co do regulacji otwarcia przepustnicy - właśnie mam zamiar to sprawdzić, ale no na zimnym ładnie powoli pyrga, więc tym się właśnie kierowałem, tylko że no... gaźnik się powinno regulować na ciepłym XD

Jutro odpiszę.

A o bak się nie boję, bo już "szczelny" pod kolor do mnie jedzie Tongue
Mydle ze po prostu zaplon nie generuje takiej ilości prądu na wolnych obrotach jak potrzeba. Moze kondensator slaby, moze nieco rozmagnesowane magneto (tu by się zgadzało ze tylko na cieplym sa problemy), moze cewka nie taka i tak dalej i tak dalej. W każdym razie ja stawiam piec dych na problemy z zaplonem/iskra. Kup sobie taka fajkę swiecaca, bardzo jest pomocna przy identyfikacji problemów z zaplonem.
Ja to bym się przyczepił do przerwy na platynach ma być 0,4 ale przy maksymalnym rozwarciu platyn a nie w gmp
bo to sie niestety nie pokrywa i dlatego możesz mieć za duza przerwę i problemy z zapłonem.zobaczysz ze od GMP platyny się jeszcze bardziej otwierają
Nie rozwierają, albo inaczej, gdy kręcę śrubą delikatnie a tłok się nie rusza to platynki pozostają w tym samym rozwarciu.

Co do zapłonu - człowieku weź nie strasz :C Problem by chyba występował dalej po dodaniu gazu, a on przy podawaniu większej ilości gazu działa normalnie :/ Ale no pomyślę z tym magneto, ale prędzej mu CDI założę jak mnie będzie stać.

A z tą fajką to super pomysł, bo to jak inwestycja rzeczywiście na przód a nie do tylko jednego problemu.
no bo napisałeś w GMP ze maja 0,4 a często kręcąc dalej platynki sie jeszcze bardziej rozwierają.Ale jeśli przy pełnym obrocie magnetem masz maksymalnie 0,4 to jest ok
Pamiętaj zeby ta fajkę używać tylko do diagnostyki, nie nadają sie do codziennego użytku bo po dobrym nagrzaniu sie rozlatują.
Co do magneto, to wez pod uwagę ze są różne stopnie rozmagnesowania. Ja w komarze mam taki przypadek ze jak zimny to hula aż milo, a jak się roozgrzeje, to nie można gazu dodac, a w motorynce mialem tak ze jezdzila tylko bez świateł. Moze być tylko w małym stopniu rozmagnesowane i po prostu jak to się mówi na wolnych obrotach ma za Mala prędkość, za Malo obrotów, zeby wyprodukować dobry impuls. Przeloz z jakiegoś ogara co mu nic nie dolega. No może być tez wina cewki wn.
(05-05-2021 17:22:25)Debesta napisał(a): [ -> ]No może być tez wina cewki wn.

Cewka w żadnym razie, nowa z Bułgarii jest włożona, ale może kiedyś pokombinują z starą pierwotną Wink
To ze cos jest nowe nie znaczy ze pelnosprawne.
(05-05-2021 20:19:18)Debesta napisał(a): [ -> ]To ze cos jest nowe nie znaczy ze pelnosprawne.

Słuchaj, czytałem dużo tego forum przed samym kupnem Gadziny, więc zaufaj mi - wiem XD
A ok.
Ale tak napisales, jakbyś ręczył za ta cewkę własnym penesem Tongue
Debesta, ja nie wyczymie od tych twoich komentarzy xD
Stron: 1 2
Przekierowanie