Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Szybko wypala paliwo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam takie idiotyczne jak na niby lata doświadczenia pytanie Tongue

Komar, GM12F, chiński, nowy.

Zauważyłem że jak zakręcę kranik bardzo szybko wypala zawartość Komory i przewodu. Nie wiem jak ze zużyciem w przeliczeniu na kilometry. Samo to nie jest problemem jakimś wielkim, ale mnie po prostu to ciekawi czemu tak się może dziać. Wszystko szczelne, w czasie jazdy nie pluje olejem, świeca kawa z mlekiem, choć jak dzisiaj wykręciłem przed jazda była jakby czarna. Iglica opuszczona maksymalnie, inaczej nie chciał chodzić. Wolne obroty bardzo ładne, w czasie jazdy jest moc. Czy ma to jakieś znaczenie jeśli wykręcę nieco ta śrubkę ze sprężynka i dam więcej powietrza złota śrubka? Czy ta regulacja ma znaczenie dla zużycia w czasie jazdy?
Po raz enty - sruba skladu mieszanki odpowiada za tylko i wylacznie wolne obroty (przepustnica zamknieta).
To może powiem tak. Dzisiaj pojeździłem i to była jedna z z dłuższych przejazdzek tym komarem bo 18 km :F wszystko jest pięknie, pracuje równo, chętnie wchodzi na obroty, jest silny i szybki, że zużyciem paliwa nie wiem. Potem spojrzałem świece, czarna na elektrodzie ale w środku brązowa . Zauważyłem też że pluje jednak olejem ale lekko. Chciałem książkowo wyregulować gaznik, ale w ogóle nie reaguje na wykręcenie śruby ze sprężynka, a śrubka regulacyjna jest max wkręcona jak się ją odkręci to dostaje obrotów. W motorynce mam taki sam gaznik i tam nie ma takich problemów, tzn nie wiem jak z regulacją bo kolega ja robił, ale paliwa nie wypala tak szybko, ale świece też ma lekko czarna ale nie aż tak. Czy problemem jest ten gaznik, w sensie np mogą być za duże dysze czy problem leży w zapłonie? Mieszanka 1:30 olej Platinum rider scooter 2t, świeca iskra f80

A może być tak że wydaje mi się że paliwo szybko się wypala z przewodu przez to że mam filterek taki płaski?
Mysle ze prawidlowa kalibracja chinskivh dysz to oxymoron. Sprobuj wkrecic oryginalne dysze, jesli dasz ciut wieksza dyszke wolnych obrotow, to lepiej powinien dac sie dostroic na wolnych.
No ale jesli nie jestes pewien zaplonu to ustaw. Caly rok przejezdzilem na komarze, w ktorym ustawilem zaplon na oko, bo nie bylo miejsca zeby zegar wkrecic. I kolor elektrod ok i nic sie nie dzialo sie.
I chyba tak trzeba będzie zrobić a jest jakiś sposób odróżnić oryginalne dysze? I w ogóle jak ich nie pomylić miejscami?
(17-04-2021 23:40:26)romek napisał(a): [ -> ]jest jakiś sposób odróżnić oryginalne dysze? I w ogóle jak ich nie pomylić miejscami?

Przy rozbieraniu jedna do jednego kubeczka, druga do drugiego Big Grin Najlepiej ze śrubkami bo jest duża i mała. Zawsze tak robię.
A jak nie działa to zamienić miejscami krejzi
Oryginalna dysza na pewno bedzie wygladac staro Tongue
Nie pamietam czy ma jskies oznaczenia, nie robilem w ostatnim czasie rometa, zbieram psychiczne moce aby poskladac kilku na raz.
Przemyśl nad zmianą może gaźnika? jak ja na dellorto 14.12l
Po co miałbym rzeźbić z gaźnikiem w 51 letnim Komarze, skoro przez ostatnie 51 lat jeździł z GM12F? Smile jeszcze gdybym miał tym jeździć na co dzień albo by pasował bez kombinacji, ja tylko szukam odpowiedzi czy się da coś zrobić z moim problemem Smile
no rozumiem rozumiem... jak tylko niedzielne przejażdżki, to oryginalny wystarczy. Ja, jeżeli jest pogoda, jeżdżę do pracy komarkiem 3km, więc potrzebuje niezawodnego gaźnika.
Nie wiem czy aż taki ze mnie dzban, ale zamówiłem nowe oryginalne dysze 40, ale okazało się że niepotrzebnie. Dzisiaj zrobiłem 20 km z czego ostatnie kilometry na pełnej manecie, wykręcam świecę i piękny kolor kawy z mlekiem, a ze zbiornika nie stwierdzam żeby ubyła jakaś znaczna ilość paliwa. Ostatnio po jeździe dolałem trochę czystego paliwa, mimo że mieszanka była 1:30 i nie wiem juz czy to wina tego oleju czy mojej jazdy.
Skąd masz te nowe oryginalne dysze?
Kupiłem u @zmd-52 ale miał tylko 40 i 45.
Czyli na wyższych obrotach lepiej przepala :-) a na niższych część leci w komin,Może gdzies były jakies wycieki wcześniej.Tak jak w jawce spalanie 3,5 L z czego połowa to wycieki
Przekierowanie