Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wadliwa uszczelka króćca Ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, zamówiłem sobie komplet uszczelek i uszczelka króćca przyszła metalowa... Nie wiem co za dzban to zrobił ale to chyba powinno być z kryngielitu czy coś, dlatego pytam się czy mogę zrobić uszczelke z bloku rysunkowego, z tego kartonu na końcu.

Na razie wymyśliłem takie coś, tam gdzie jest blaszka dałem grubszy karton, a tam gdzie ten kryngielit to dałem cieńszy kartonik, oba z bloku rysunkowego, czy może lepiej zrobić całą uszczelkę z kartonu?
Zrób z kartonu, natłuść smarem i będzie działać. Wystarczy pojedyncza.
(16-04-2021 11:43:33)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Zrób z kartonu, natłuść smarem i będzie działać. Wystarczy pojedyncza.
Ok to zrobię z dwóch grubszych kartonów, a natłuścić smarem płynnym czy taką "mazią" w sensie taki jak sie na pędzel bierze.
Uszczelki natłuszcza się gęstym smarem, najlepiej nałóż trochę na palec i rozprowadź po uszczelce, tylko nie za dużo, żeby po dociśnięciu gdzieś nie wypływał na boki.
Jeden karton wystarczy, chyba że masz jakieś spore nierówności. Dwie uszczelki wcale nie działają lepiej, wręcz przeciwnie, mogą być przyczyną problemów.

Smar gęsty z umiarem. W razie czego nie zaszkodzi, ale to ma być tylko tłuste.

I błagam, korzystaj z okna "Szybka odpowiedź", nie z przycisku "Odpisz", bo te wszystkie zbędne cytaty strasznie zaśmiecają tematy.
Zrobiłem taką, może być? spróbuję usunąć jeszcze te niedoróbki w środku i posmaruje lekko gęstym olejem.
PS. gdzie jest ta "szybka odpowiedź" mam tylko edytuj odpisz i zgłoś, jeżeli powierzchnia będzie dobra to użyje tylko 1 warstwy kartonu/
Jest super. Załóż jedną.

"Szybka odpowiedź" jest tuż pod postami, na dole strony. Jeśli masz sam pasek zamiast okienka na tekst to po jego prawej stronie jest strzałka, która zwija/rozwija okienko.
O to chodzi? ok założę jeden kartonik, zobaczę jeszcze jaką grubość ma oryginalna uszczelka
W tym miejscu grubość uszczelki nie ma znaczenia. Jedynym wymaganiem jest szczelność połączenia.

To też może być. Ale niewiele niżej masz wygodniejszą możliwość.
Ok, pod króciec dałem moją własną uszczelkę z 2 kartonów, grubość około 1,2-1,5mm całej uszczelki mam nadzieję, że będzie to szczelne, ale zamówiłem inną jakąś to ją założę jak przyjdzie, o ile będzie pasować bo ta metalowa uszczelka nie dość, że była metalowa to jeszcze nie na wymiar... A powiem jeszcze, że dzisiaj był mój pierwszy raz zdejmując głowicę i cylinder, wymieniłem uszczelkę cylindra, nasmarowałem go olejem do mieszanki i podczas zakładania cylindra te szczeliny pierścieni, te ich takie przerwy dałem nad takie małe wypustki na tłoku, tzn. szczeline pierścienia dałem tam gdzie jest ta wypustka na tłoku, tak ma być? to się chyba rowek ustalający nazywało czy coś....
Dokładnie tak ma być, dzięki temu praktycznie nie da się źle założyć pierścieni.
Dzięki za odpowiedź, jutro mnie czeka zdejmowanie zębatki wału żeby simmering wymienić i zdjemowanie zapłonu i ustawienie od nowa, mam nadzieję, że sobię poradzę, jestem wyposażony w ściągacz do łożysk i suwmiarkę, tylko mam nadzieję, że ten ściągacz wytrzyma i nie zerwie się :/ według mnie to głupota robić zębatkę na wcisk zamiast na klin jak jest np. w Simsonie bo utrudnia to tylko wszystko.
Przekierowanie