Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [K] Kupię linke sprzęgła do Ogara 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć, może ma ktoś z was gdzieś linkę sprzęgła do Ogara 200, bardzo proszę każdego kto coś wie aby napisał tutaj, te dzisiejsze wyroby są g*wno warte dlatego szukam oryginalnej linki sprzęgła do Ogara 200
Chyba szukałeś z Linmotu z tego co pamiętam, jeśli tak to na Rooader jest taka do Ogara 200.
https://www.rooader.pl/szukaj/linka-sprz...ch_button=
Właśnie dzisiaj przyszła i prawie sobie nią gwint zerwałem w tej dziurce regulacji na prawej pokrywie, ta z gmoto już lepsza, jest dłuższa niż oryginał o jakieś 2,5-3cm, za tydzień będę rozbierał pokrywe sprzęgła i sprawce czy dobrze wysprzęgla ale strasznie ciężko chodzi, u takiego gościa co robił remont jawy 50 też męczył się z nią 2 godziny i ciężko chodziła...
Nowe linki nalezy przesmarowac, najlepein smarem do linek w sprayu.
(14-04-2021 16:33:36)Debesta napisał(a): [ -> ]Nowe linki nalezy przesmarowac, najlepein smarem do linek w sprayu.
Smarowałem ale to nic nie da bo pancerz linki jest cienki i linka trze o pancerz w środku gdy jest zgięta i na dodatek dlatego, że pancerz jest cienki spray nie dochodzi do linki do środka. Ale gdy linka jest trochę dłuższa to przeszkadza w czymś?
(14-04-2021 16:33:36)Debesta napisał(a): [ -> ]Nowe linki nalezy przesmarowac, najlepein smarem do linek w sprayu.
Chyba wiem dlaczego linka tak ciężko chodzi, tu na zdjęciu można zauważyć, że ta blaszka czy coś, jest przechylone bardziej na prawo i podczas wciskania sprzęgła ociera o pokrywe, spiłowałem trochę pilnikiem, ale nie wiele to dało heh... a linka hamulca przedniego nie będzie pasować jako sprzęgło? bo reszta linek są oryginalne prócz tej sprzęgła, która wymieniłem...
https://ibb.co/HBHmzmy
Porównaj ją z oryginałem i zobacz co jest nie tak.
Dawdzio a jeżeli ta linka sprzęgła z gmoto, którą zamontowałem jest dłuższa niż oryginał o jakieś 2,5-3cm to trzeba skracać czy to nie przeszkadza?
Bo skrócić się chyba nie da a nie chcę się z bawić w obcinanie, lutowanie itd.
Jak jest dłuższa linka to może Ci zabraknąć regulacji. Na to są sposoby. Gorzej, jak jest krótsza.
Jeżeli sama linka (wkład) jest dłuższa, to mogą być problemy, ale jeśli zarówno sama linka, jak i pancerz są dłuższe tyle samo to nie zrobi różnicy. Najlepiej będzie jak ją zamontujesz i spróbujesz wyregulować, tj. najpierw regulujesz sprzęgło (chyba że masz wyregulowane) a potem na kierownicy przy klamce od sprzęgła jest śruba regulacyjna. I tam musisz tak wycyrklować, żeby pancerz nie mógł się luźno przesuwać. Aha, i to że ta dzwigienka od sprzęgła ociera się o karter to raczej nie jest przyczyną tego że linka ciężko chodzi.
Aha, no luz na klamce ustawiłem 2-3mm, regulacja jest tylko na końcu linki, przy klamce nie ma, w orgyginale też nie było, pancerz się chyba nie przesuwa. Jutro jak nie zapomnę to udostępnię zdjęcie wyregulowanej linki...
Ja nie wiem co wy macie z tymi linkami, zawsze brałem najtańsze za 6-7zl i nigdy nie było problemu... A jednośladów miałem ok. 40 Huh
Nawet do ktm wpakowałem linkę sprzęgła z komara za 7zł i hula, bo oryginał kosztuje pewnie ze stówę jak nie lepiej.
(14-04-2021 22:57:32)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Ja nie wiem co wy macie z tymi linkami, zawsze brałem najtańsze za 6-7zl i nigdy nie było problemu... A jednośladów miałem ok. 40 Huh
Nawet do ktm wpakowałem linkę sprzęgła z komara za 7zł i hula, bo oryginał kosztuje pewnie ze stówę jak nie lepiej.

No To masz chyba szczęście, bo u mnie ta linka z gmoto chodzi naprawdę ciężko eh... no nic, może znajdę kiedyś oryginalną linkę sprzęgła, na olx nie ma ani jednej oryginalnej.
Problemom nie ma końca.. xD

Przechodząc do tematu.. Zdejmij linkę, wyprostuj i sprawdź czy luźno chodzi w pancerzu, następnie zegnij ją w łuk i to samo. Linka powinna w takiej sytuacji powinna poruszać się bez oporu.

Długość samej linki nie powinna mieć znaczenia jeśli nie masz porobionych jakiś dzikich zgięć. Ważne jest natomiast długość wkładu względem pancerza. Jeśli wkład jest zbyt długi to nie da rady naciągnąć prawidłowo linki i klamka będzie luźna (nie będzie odbijać do samego końca). Jeśli pancerz będzie zbyt długi to analogicznie sprzęgło będzie tak jakby cały czas wciśnięte.

O ile zbyt długi pancerz można skrócić poprzez zsunięcie skuwki i obcięcie nadmiaru muliszlifierką tak zbyt długi wkład to kaplica. Można się ratować poprzez podkładanie czegoś pomiędzy skuwkę, a tulejkę montarzową ale to jest lipa. Można też kombinować z awaryjnymi zakończeniami linki (https://gmoto.pl/koncowka-awaryjna-linki...13723.html) ale to też jest lipa bo może puścić.

Co do jakości linek z gmoto to akurat tutaj też się naciąłem (ale mam wrażenie, że to generalny problem z tym sklepem - już tam nie kupuję). Linka zmiany biegów miała zbyt długi wkład, wkład linki gazu też mógłby być nieco krótszy (nowa, jeszcze nie wyciągnięta linka, a skraj regulacji...). Linka napędu licznika też nie chciała wskoczyć w ślimak, musiałem tą końcówkę dość mocno obszlifować. Jeśli dobrze pamiętam to ta od hamulca przedniego też miała zbyt długi wkład.
Jak wczoraj sprawdzałem to ustawiłem ten luz na klamce 2-3mm i odbija do końca i tak, gdy linka jest wyprostowana to chodzi luźno bez oporów dopiero po zamontowaniu chodzi ciężko i mi się wydaje, że to też przez tą blaszke co zdjęcie wyslałem bo słychać tarcie wyraźnie. https://ibb.co/HBHmzmy
Stron: 1 2
Przekierowanie