Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Schemat CDI ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć, przed zakupem Ogara zastanawiam się jeszcze nad CDI do niego https://allegro.pl/oferta/zaplon-elektro...9819383954 przeglądnąłem sobie ten schemat na zdjęciu na allegro i wszystko raczej jasne, nie widać niektórych rzeczy bo są zasłonięte regulatorem itd. ale raczej wiem co do czego tylko nie jestem pewien 2 rzeczy, czy ten czarno biały kabel gaszeniowy z modułu ma iść do stacyjki? jak tak to gdzie dokładnie (dołącze oryginalny schemat to możecie wskazać) i gdzie idzie kabel czerwony i czarny z regulatora, w legendzie podpisany jako +12v światła, klakson, stop i coś na litere "ł" tylko zasłonięte jest. Jak klikniecie w link to na zdjęciu 3 i 4 mniej więcej widać. Z tego co widzę to cały zapłon łączy się ze sobą tylko właśnie ten czarno biały gaszeniowy i ten czerwony i czarny z regulatora nie łączą się "razem" tylko idą gdzieś w instalacje. Widziałem na YouTube wcześniejszą wersje tego zapłonu z przed roku i tam ten czerwony i czarny kabel z regulatora był wciśnięty w jeden konektor a teraz jest to osobno.
Czarno-biały podłącza się do oryginalnej stacyjki tak aby po skosie byla masa, na schemacie w miniaturze to niebieski kabel, ten co jest niżej. A te dwa kable na schemacie z aukcji są połączone, wychodzi z nich jeden czerwony i służy do zasilania ładowania, swiatel, stop itp, podłączasz go do styku stacyjki razem z klaksonem, po skosie musi być kabel od tylnej lampy i przelacznika krótkie-dlugie.
Te całe schematy CDI są takie same, jak w innym motocyklach. Może roznica jest gdzie jest akumulator bo tam jest regulator napięcia. Schemat dostaniesz i zainstalujesz
(02-04-2021 13:13:40)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Czarno-biały podłącza się do oryginalnej stacyjki tak aby po skosie byla masa, na schemacie w miniaturze to niebieski kabel, ten co jest niżej. A te dwa kable na schemacie z aukcji są połączone, wychodzi z nich jeden czerwony i służy do zasilania ładowania, swiatel, stop itp, podłączasz go do styku stacyjki razem z klaksonem, po skosie musi być kabel od tylnej lampy i przelacznika krótkie-dlugie.

Ale czym połączone? widać na zdjęciu aukcji, że z regulatora czarny ma swój konektor i czerwony ma swój konektor więc skoro są połączone i wychodzi z nich 1 czerwony to tam jakaś złączka jest?, to jak w końcu? ale i tak dzięki bo dużo mi rozjaśniłeś choćby z tym kablem masy, czyli rozumiem, że czarno biały masy idzie do stacyjki tam gdzie na miniaturze jest niebieski na dole? a ten czerwony w to miejsce gdzie jest klakson? Dodam tu zdjęcie tego czerwonego i czarnego kabla z filmu RAKSO MOTORS z przed 2 lat i tam widać są złączone w 1 konektor a na tej aukcji jest osobno.
Niestety niewiem czym mogą być połączone, może przez bezpiecznik? Czarno-biały to nie masa tylko gaszenie jak go zewrzesz z masą, jak go podlaczysz do stacyjki to pin po skosie musi być masą inaczej silnik nie zgaśnie i tak idzie zamiast tego niebieskiego na dole, w realu stacyjka wyglada inaczej, no i czerwony jest polaczony z tym samym pinem stacyjki co jeden kabel od klaksonu (który będziesz musiał również zmienić).
A i jeszcze jedno, 650 zł !? Przecie zato można ogara kupić.
(02-04-2021 15:48:39)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Niestety niewiem czym mogą być połączone, może przez bezpiecznik? Czarno-biały to nie masa tylko gaszenie jak go zewrzesz z masą, jak go podlaczysz do stacyjki to pin po skosie musi być masą inaczej silnik nie zgaśnie i tak idzie zamiast tego niebieskiego na dole, w realu stacyjka wyglada inaczej, no i czerwony jest polaczony z tym samym pinem stacyjki co jeden kabel od klaksonu (który będziesz musiał również zmienić).
A i jeszcze jedno, 650 zł !? Przecie zato można ogara kupić.
No wiem troche drogo ale potrzebowałbym Ogara na co dzień więc...
Ten czerwony co łączy czarny i czerwony od regulatora chodzi ci, że ma być tu podpięty? to miejsce na prawo? (zdjęcie drugie poniżej) i jeszcze jeden problem bo skoro masa ma być na pinie skośnym od tego kabla gaszeniowego to chyba to niemożliwe. Dołączam zdjęcie stacyjki i tam jest tylko pin skośny, który jest masą dla żarówki.
(02-04-2021 15:48:39)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Niestety niewiem czym mogą być połączone, może przez bezpiecznik? Czarno-biały to nie masa tylko gaszenie jak go zewrzesz z masą, jak go podlaczysz do stacyjki to pin po skosie musi być masą inaczej silnik nie zgaśnie i tak idzie zamiast tego niebieskiego na dole, w realu stacyjka wyglada inaczej, no i czerwony jest polaczony z tym samym pinem stacyjki co jeden kabel od klaksonu (który będziesz musiał również zmienić).
A i jeszcze jedno, 650 zł !? Przecie zato można ogara kupić.

Tutaj jest zdjęcie tej stacyjki na schemacie i zrobie tak, pin po lewej od góry to numer 1 pin po prawej od góry to dwa, pin od lewej na dole to 3 i pin po prawej na dole to 4 i do którego pinu idzie ten czerwony kabel łączący czarny i czerwony z regulatora? i co oznacza to "który będziesz musiał również zmienić"?
1 zostawiasz jak jest(masa), 2 zostawiasz jak jest(przełącznik na kierownicy i lampa tylna), 3 kabel od klaksonu plus czerwony, 4 kabel czarno biały,. Z tymi zamienianiem chodzilo mi o to że wywalasz część oryginalnej wiązki i wstawiasz nową.
(02-04-2021 19:58:45)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]1 zostawiasz jak jest(masa), 2 zostawiasz jak jest(przełącznik na kierownicy i lampa tylna), 3 kabel od klaksonu plus czerwony, 4 kabel czarno biały,. Z tymi zamienianiem chodzilo mi o to że wywalasz część oryginalnej wiązki i wstawiasz nową.
Jezu dzięki co chwilę odświeżałem i czekałem aż ktoś odpisze bo serio niby pare kabli a są problemy z nimi. w tym "numerze 3" to wywalić ten czerwony kabel od iskrownika i wstawić tam właśnie ten czerwony i czarny z regulatora? wiesz co, jak nie będą te 2 kable połączone jak na tym zdjęciu z filmu to kupie taki konektor, który łączy takie 2 kable i podłącze tam gdzie mówisz. Tylko nie wiem jak to jest bo na tym schemacie na miniaturce w tym numerze 3 w jeden pin jest kabel klaksonu i kabel iskrownika to one są połączone? czy jak, bo na zdjęciu stacyjki taki podwójny pin jest tylko jeden.
Oryginalnie są połączone ale są konektory z dokładką np: https://allegro.pl/oferta/konektor-mesko...9564605584
(02-04-2021 20:33:25)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Oryginalnie są połączone ale są konektory z dokładką np: https://allegro.pl/oferta/konektor-mesko...9564605584
A myślisz, że ten konektor rozwiąże sprawę? https://eltraktor.pl/rozgaleznik-wuswko-nasuwka-190256 po prostu podpiąć ten oryginalny podwójny czerwony kabel w ten konektor i razem z nim po drugiej stronie ten czerwony co idzie z regulatora i wszystko razem do stacyjki
Pisałem wcześniej, że inne CDI są praktycznie takie same i schematy podobne. Tylko trzeba zaadoptować pod swój sprzęt (patrzeć na oryginalny schemat gdzie idzie gaszenie, 6v, ewentualnie klakson i w sumie tyle)
masz tutaj dla ciebie ściągawkę


Nie patrz tylko na akumulator

do stacyjki "gaszenie" podłącz BIAŁO-NIEBIESKI przewód z modułu zapłonowego
A czerwony z regulatora napięcia, to 12v - podłączasz do oryginalnej instalacji 6v

i ma działać wszystko
(02-04-2021 21:19:05)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Pisałem wcześniej, że inne CDI są praktycznie takie same i schematy podobne. Tylko trzeba zaadoptować pod swój sprzęt (patrzeć na oryginalny schemat gdzie idzie gaszenie, 6v, ewentualnie klakson i w sumie tyle)
masz tutaj dla ciebie ściągawkę


Nie patrz tylko na akumulator

do stacyjki "gaszenie" podłącz BIAŁO-NIEBIESKI przewód z modułu zapłonowego
A czerwony z regulatora napięcia, to 12v - podłączasz do oryginalnej instalacji 6v

i ma działać wszystko
"A czerwony z regulatora napięcia, to 12v - podłączasz do oryginalnej instalacji 6v" czyli do stacyjki razem z kablem od klaksonu tak jak kolega powyżej pisał?
Tak. Podłączasz tak, że jak włączasz klakson ma płynąć przez niego 12v - jeżeli klakson wytrzyma 12v, bo oryginalnie 6v jest.



Może najpierw kup ten zapłon i tam bedzie DOKŁADNY schemat co i jak oraz wsparcie sprzedającego
(02-04-2021 21:46:14)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Tak. Podłączasz tak, że jak włączasz klakson ma płynąć przez niego 12v - jeżeli klakson wytrzyma 12v, bo oryginalnie 6v jest.



Może najpierw kup ten zapłon i tam bedzie DOKŁADNY schemat co i jak oraz wsparcie sprzedającego
No spoko, ale i tak dużo wyjaśniliście.

(02-04-2021 20:33:25)arturwietnamczyk napisał(a): [ -> ]Oryginalnie są połączone ale są konektory z dokładką np: https://allegro.pl/oferta/konektor-mesko...9564605584

Aaaaa to już rozumiem nie muszę nic przerabiać tylko po prostu połącze ten czarny i czerwony kabel z regulatora w 1 konektor i podłącze do czerwonego kabla który idzie do iskrownika na tej miniaturze i tak to ma być prawda? Bo w stacyjce na tym numerze 3 jak to nazwałem jest konektor i wychodzą z niego 2 czerwone kable, jeden do klaksonu i jeden do iskrownika więc po prostu tak jak pisałem te połączone ze sobą 2 kable regulatora bym podpiął do tego czerwonego kabla.
Stron: 1 2
Przekierowanie