29-03-2021, 12:24:26
Siema w czasie zdalnych lekcji jest duzooo czasu na różne rzeczy, wpadłem więc na pomysł przerobienia naszego kochanego polskiego silniczka z 2t na 4t
Miałem stary rozwalony silnik 023 i "górę" od 139 fmb 50cmm więc postanowiłem spróbować. Kartery musiałem delikatnie rozwiercić aby wszedł cylek od fmb i nawiercić nowe otwory na szpilki Ogólnie fajne jest to ,że cylinder siadł prawie idealnie bo tłokowi w GMP do samej góry cylindra brakuje może z 3-4mm, więc zostawiłem to tak jak jest. Delikatny problem zrobił się z zębatką rozrządu na wał, nie dostałem takowej w sklepie stacjonarnym, a zamawiać z internatu nie opłacało się za bardzo, więc sam ją dorobiłem Również dorobiłem napinacz rozrządu Ogólnie tłok od fmb ma sworzeń 13 a od deza 12mm ale na to tez był sposób. Mianowicie założyłem sworzeń 12 i miedzy tłok a sworzeń wsadziłem dosyć ciasno blaszki Zapłon na szybkości zrobiłem DC. Dałem gaźnik pz 16 i zalałem go mieszanką. Po paru próbach silnik odpalił
https://www.youtube.com/watch?v=Bdnhxmq2...l=TheKocur
Miałem stary rozwalony silnik 023 i "górę" od 139 fmb 50cmm więc postanowiłem spróbować. Kartery musiałem delikatnie rozwiercić aby wszedł cylek od fmb i nawiercić nowe otwory na szpilki Ogólnie fajne jest to ,że cylinder siadł prawie idealnie bo tłokowi w GMP do samej góry cylindra brakuje może z 3-4mm, więc zostawiłem to tak jak jest. Delikatny problem zrobił się z zębatką rozrządu na wał, nie dostałem takowej w sklepie stacjonarnym, a zamawiać z internatu nie opłacało się za bardzo, więc sam ją dorobiłem Również dorobiłem napinacz rozrządu Ogólnie tłok od fmb ma sworzeń 13 a od deza 12mm ale na to tez był sposób. Mianowicie założyłem sworzeń 12 i miedzy tłok a sworzeń wsadziłem dosyć ciasno blaszki Zapłon na szybkości zrobiłem DC. Dałem gaźnik pz 16 i zalałem go mieszanką. Po paru próbach silnik odpalił
https://www.youtube.com/watch?v=Bdnhxmq2...l=TheKocur