Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Minsk 125 - modyfikacje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, przymierzam się do zakupu i modyfikacji motocykla 125. Póki co najbliżej mi właśnie do minska. Czy ktoś może obracał cylinder tak, by gaźnik był z przodu a wydech leciał do tyłu. Czy znacie kogoś, najlepiej w Białymstoku i okolicach, kto zrobi porting i policzy wydech?
Możesz mi wytłumaczyć po co chcesz obracać cylinder?

Czysta ciekawość, a totalnie nie mogę odnaleźć jakiegokolwiek sensu. Tongue
1.Gaznik z przodu = filtr powietrza z przodu wiec przy jeździe dostaje więcej powietrza
2.Brak zagięcia lepiej płynący wydech
3.wyglad i styl cafe racera
I co by miał z tym nadmiarowym powietrzem zrobić?
1. Nie ma to znaczenia. Wręcz musiałbyś zasłonić czymś przód filtra bo podejrzewam, że miałbyś problem z regulacją dawki. Do tego cały syf z pod koła (czy trawy jakbyś jeździł po polach) będzie Ci prosto leciał na filtr.
2. No nie do końca brak ale nom dobra. Tak czy tak nie sądzę żeby to miało aż tak ogromne znaczenie.
3. Nom tutaj się nie będę kłócił. Każdy robi jak mu się podoba Smile

Tak czy tak myślę, że gra nie warta świeczki. Musiałbyś przerabiać kanały płuczące w karterach lub cylindrze (napawać alu i wyfrezować wycięcia w drugą stronę. Patrząc na to, że kanały nie są idealnie po środku to mógłbyś narobić niepotrzebnych spiętrzeń i tak na prawdę pogorszyć tylko osiągi motocyklu.
Do tego ja osobiście nie jestem fanem na siłę podciągania osiągów starych motocyklów. Jeśli zależy Ci na mocy to lepiej kupić jakiegoś chińczyka.
Jeżeli sugerujesz, że usadzenie gaźnika z przodu cylindra zrobi a'la turbinę, to się mylisz. Lepiej zorganizuj jakiś dyfuzor z 2t
Obracanie cylindra w dwusuwie,
podcinanie tłoka,
luzowanie pasowania łożysk głównych wału
Jest to tuning z lat 60 i 70 do sportu motocyklowego w PRL.

Tyle że na obecne czasy żyje tylko kilku mechaników którzy się tym wówczas zajmowali lecz wiedzy swej dalej nie przekazali.
Cylinder daj do portingu, daj wiekszy gaźnik, ewentualnie membranę, i najważniejsze wydech- zastosuj dyfuzor. Po takich modach moc będzie sporo większa. Obracanie cylindra jest bez sensu.
Z tego co obserwuję w na ukraińskim/rosyjskim/białoruskim yt większość osób robi lekki port,membranę i daje tłok z neosa 100cc.Moim zdaniem jakiś grubszy port+ wyżej wymienione+gaźnik typu pwk i korba będzie się wyginać :F
Zdiagnozuj też dwa szczegóły:

Czy tłok nie jest z przesuniętą osią?
Jak z zamkami tłoka spasują względem kanałów?
Przekierowanie