Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Manetka gazu Komar 2350
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie,
czy manetka gazu, chodzi mi o element aluminiowy we wszystkich modelach Komara 2350 były takie same? Ktoś coś wie i pomoże? Mój Komar to 2350 z 1971r. Z góry dziękuję.
Chodzi Ci o korpus do którego wkłada się manetkę tak ?
Koledze chyba chodzi o to na co się nakłada gumę. Później już były manetki całe plastikowe, tylko nie wiem czy w Komarze czy dopiero później.
Tak, chodzi mi o aluminiowy korpus zakładany na rurę kierownicy do którego domontowuje się metalowa rurkę manetki
To wiem ,że było kilka typów . Jedne na plastikową manetkę oraz na metalową manetkę .
W moim motorowerze, kiedy wszedłem w jego posiadanie cały "sprzęt" sterujący gazem był zdekompletowany a na rurze kierownicy był zamontowany tylko taki element jak na załączonym zdjęciu. W katalogach i na zdjęciach widziałem takie jak na drugim zdjęciu. Zakładam, że ta z pierwszego zdjęcia była w moim Komarze oryginalnie ale nie wiem jakich elementów mi brakuje.
No cóż, trudno, nie doczekałem się, mój dylemat co do mocowania manetki gazu nie został rozstrzygnięty co do czego więc zaopatrzyłem się w taki jak na drugim zdjęciu i zgromadziłem wszystkie, zgodnie z katalogiem, części by zmontować manetkę w całość.
Kupiłem nową metalową manetkę (czyli tę rurkę) ona powinna wejść w aluminiowy korpus, tak? W jedno wgłębienie ucho na linkę a w drugie blaszka odstająca od rurki? Już doczytałem na Forum, że te nowe manetki nie są idealne w związku z tym należy trochę spiłować nierówności, rozumiem, że po to by po włożeniu w aluminiowy korpus obracała się luźno, tak?
Jednak może ktoś mi podpowie jak zamontować tę pofalowaną blaszkę?
nie wiem jak to do końca wygląda u ciebie, ale mówię jak ja mam w komarze 232


Korpus normalnie ma wejść na kierownice i u dołu zaciskasz śrubą.


Linkę z metalową tuleją na lince gazu puszczasz przez OTWÓR w korpusie.


PRZYKRĘCASZ w korpusie metalową tuleje na lince, aby wypustki na tulei zablokowały wypadanie linki z korpusu


manetka gazu ma luźno, bez oporów obracać się na kierownicy


końcówkę linki gazu, która wychodzi z korpusu, mocujesz na manetce, normalnie zahaczasz


usadzasz manetkę z linką do korpusu


i na samym końcu napinasz linkę gazu, aby było wszystko usztywnione


http://abload.de/img/092ajuxv.jpg
Dzięki, a co z tą falowaną blaszką blokującą, w którym momencie i gdzie się ją wkłada?
ja jej nie ma, bo po co
Pytam, bo jest w katalogu, w nowszych typach to blaszka zgięta pod kątem 90 stopni ze śrubką, a w mojej powinna być falowana blaszka, zakładam, że skoro jest w zestawie to powinna być zamontowana. Taką manetkę montuję pierwszy raz, stąd pytanie.
Ja mam blaszkę tylko w manetkach nowszego typu. W tych metalowych manetkach nie są potrzebne bo i tak nie wyleci
Korpus, o którym pisze kolega oryginalnie jest za ZnAlu, a nie aluminium
Tak, aluminium to taki skrót myślowy by wyraźnie rozgraniczyć od blaszanej rurki manetki. Dokładnie opis korpusu to 5/2 Z-41A więc jeśli chodzi o precyzję to fakt, nie jest to czyste aluminium, ale o używanych w częściach stopach metali było w innym wątku, grunt że wiadomo o co chodzi. Więc jak z tą blaszką....
To ja odpowiem: ta blaszka falista znajduje sie w środku korpusu tam gdzie pracuje manetka, dociska ją wkręt m7 zakontrowany nakrętka od spodu, według mnie służy ona do tego aby manetka nie cofała się powodując jej wypadanie .
Stron: 1 2
Przekierowanie