Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Prostownik/regulator od simsona do ogar 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam mam nowy prostownik 6v od simsona o numerach 8871.1
Wychodzi z niego 5 kabli : czerwony, żółty, zielony i dwa niebieske
Proszę o podpowiedz, mechanika mi nie obca ale elektryka i elektronika czarną magią jest...

Jak to podłączyć do ogar 205 aby ładować mały 6v akumulatorek. Który kabel idzie do cewek który do akumulatora? Bardzo prosze o łopatologiczne tłumaczenie i wyrozumiałość.
Ps przeszukałem forum ale o tym modelu prostownika nic nie znalazłem...
Ps. Wiem że cewki dają tylko 20w. Wiem że ładowanie będzie słabe ale jakieś będzie jak podpowiecie jak to połączyć.
Pokaz zdjęcie tego prostownika. Simek miał kilka modeli prostkowników. (już zaczynam się z tym gubić)
https://www.amazon.de/-/en/Charging-8871...B07BVSTNKJ
Dokładnie taki jak w linku nie potrafię dać fotki na tym forum...
Czekaj czekaj. Już nie mówiąc o oryginalnym iskrowniku, że mało co daje mocy, to
w jaki sposób chcesz używać akumulator w ogarze 205, jak tam taka elektryka prawie jak w rowerze? A może masz CDi zainstalowane, to jeszcze rozumiem. Jakbyś miał zaadaptowany czujnik oraz światło stop, to rozumiem - ale czy na pewno masz ten stop, czy co innego, aby był sens zakładać akumulator? Czyżby sygnał dźwiękowy?
Trafna uwaga. Kolego obecnie chodzi jedynie o sygnał dzwiękowy oraz stabilność oświetlenia. Stan okablowania oryginalnego w moim sprzęcie jest na 6+ dlatego będę starał sie tak zrobić aby wszystkie zmiany można cofnąć w kilka minut.
Przyszłość: jak już będzie minimalne ładowanie to ogarnę kierunki i stop Smile
Może ktoś chociaż wie który kabel do masy a który do napięcia z cewki reszte może jakoś dojdę miernikiem...
Ten schemat niestety nic mi nie daje. Schematów już się naoglądałem.
Wszystko rozbija się o sens takowej inwestycji, gdzie rezultaty będą DLA MNIE marne.
A ile będziesz tam trąbił tym klaksonem, że aż trzeba zakładać akumulator z ładowaniem?

Sądzę, że lepiej sobie kupić baterię zwykłe AA, koszyczek na baterię AA x4 - to by było napięcie 6v, umieścić np. w lampie, podłączyć masę oraz do przycisku klaksonu w przełączniku na kierownicy i masz brzęczyk, co jakoś brzęczy (bo 6v) oraz będziesz w ogóle używał może 5, no 20 razy sezonie i na pewno Tobie starczy. Większe ingerencje nie będą opłacalne, ze względu nawet napięcia 6v z tego iskrownika.. żarówki tako sobie świecą na napięciu 6v, a co mówić o kierunkach.

Jak tak bardzo rozważasz jakiś akumulator, to na pewno zakupił CDI przede wszystkim. W Cdi masz regulator napięcia, co od niego masz przewód, co podłączasz od razu do małego akumulatora żelowego 12v za 40zł, beż żadnych prostowników selenowych, czy tych simsownowych - jeden kabel i tyle - i później można rozważać jakieś kierunki
Albo podłączasz prostownik ze skurwtera taki 4-pinowy i jakieś tam ładowanie będzie, albo odłączasz cewki od masy i zakładasz regulator bezmasowy od chińskiego quada, taki 5-cio przewodowy. Innego wyjścia nie widzę.
Osobiście nie wiem czy pociagnie. Sam mam zrobione ładowanie z cewek świetlnych ale z iskrownika od charta. 12v ładuje i daje radę zasilać światła.
Panowie PANOWIE!!!
Wszystko fajnie i wszystko pięknie, ale D$$A!!!
Wszystkim za wypowiedzi w tym wątku pała na pale pałą pogania!
A dla czego? Nikt nie odrobił pracy domowej pt. "Instalacja elektryczna w motorowerze Romet Ogar 205" a tam jak byk stoi iż instalacja elektryczna jest 20W a brzęczyk i światła są zasilane prądem PRZEMIENNYM!!! By zadziałał Ogarowy brzęczyk nie wystarczą dwie bateryjki w koszyczku, czy akumulator!
Świecenie Ogarowego oświetlenia przy podwójnym zasileniu jak dla mnuie jest awykonalne. Trzeba by przerobić część świetlną np. na tylko akumulator albo stosować moje rozwiązanie z kierunkowskazami, ale z ładowaniem w tym wypadku bym uważał, bo już samo włączenie oświetlenie skutecznie zmniejsza moc iskry na świecy! Myślę, że chcąc się bawić w prostowniki - najpierw by trzeba poodwijać trochę drutu z cewek, by je nieco wzmocnić i dopiero wtedy przerabiać.
(12-01-2021 12:57:42)Juby1987 napisał(a): [ -> ]Ten schemat niestety nic mi nie daje. Schematów już się naoglądałem.
Chciałeś opis co jak podłączyć - na schemacie ładnie widać, za co odpowiada który kolor przewodu Wink
Pomijając już kwestię brzęczyka na prąd przemienny (problem jego zasilania rozwiązujemy przełącznikiem monostabilnym z jedną parą styków normalnie otwartych i jedną parą styków normalnie zamkniętych, i nie trzeba tu żadnego ładowania), potrzebna Ci będzie cewka z odczepem w połowie uzwojenia i odpowiedniej mocy, żeby podłączyć całość podobnie, jak w instalacji w której ten regulator jest stosowany.
Przekierowanie