01-01-2021, 21:20:25
Większość posiadaczy silników krajowych zetknęła się pewnie z problemem mocowania kolanka wydechu do cylindra. Zbyt słabe dokręcenie powoduje odkręcanie się nakrętki a zbyt mocne skutkuje uszkodzeniem gwintu.
Pierwszym krokiem jest kupno nowej nakrętki kolanka (można wykorzystać starą jeśli gwint jest dobry, ale zalecam nową).
Oprócz tego potrzebujemy również nakrętki złącznej długiej najlepiej M6 może być również M8 dla Dezameta 019 gdzie jest większa nakrętka wydechu.
Spawamy oba elementy jest to dość trudne z uwagi na cienką ściankę nakrętki wydechu aby nie przetopić materiału i nie uszkodzić gwintu.
Następnie przecinamy nakrętkę cienką tarczą. Oraz rozwiercamy gwint na jednej stronie w dospawanej nakrętce. Wkręcamy śrubę i mamy coś w rodzaju nakrętki o regulowanej średnicy. Gdzie po skręceniu i ściśnięciu możemy nakręcić na zerwany gwint. Po dokręceniu skręcamy mocno śrubę aby nakrętka zacisnęła się mocno na gwincie.
Zdjęcia mam nadzieję że zobrazują wszystko. Patent nie wyda jeśli mamy bardzo mocno uszkodzony gwint.
Pierwszym krokiem jest kupno nowej nakrętki kolanka (można wykorzystać starą jeśli gwint jest dobry, ale zalecam nową).
Oprócz tego potrzebujemy również nakrętki złącznej długiej najlepiej M6 może być również M8 dla Dezameta 019 gdzie jest większa nakrętka wydechu.
Spawamy oba elementy jest to dość trudne z uwagi na cienką ściankę nakrętki wydechu aby nie przetopić materiału i nie uszkodzić gwintu.
Następnie przecinamy nakrętkę cienką tarczą. Oraz rozwiercamy gwint na jednej stronie w dospawanej nakrętce. Wkręcamy śrubę i mamy coś w rodzaju nakrętki o regulowanej średnicy. Gdzie po skręceniu i ściśnięciu możemy nakręcić na zerwany gwint. Po dokręceniu skręcamy mocno śrubę aby nakrętka zacisnęła się mocno na gwincie.
Zdjęcia mam nadzieję że zobrazują wszystko. Patent nie wyda jeśli mamy bardzo mocno uszkodzony gwint.