Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dezamet 017, a 023 różnice
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich serdecznie,

w związku z całkowitym remontem mojej motorynki napotkałem kolejny problem.
W czeluściach garażu znalazłem kompletny silnik Dezamet o oznaczeniu 017 ALE....
na oznaczeniach karteru ma wybite 017, numery karterów lewy i prawy się zgadzają. Jednak z tego co zauważyłem to mechanizm zmiany biegów powinien być "na linkę", a w tym konkretnym silniku zmiana biegów jest " w nodze". Zdjąłem dekiel i występuje tam normalnie mechanizm zmiany biegów.
Rejestracja mojej motorynki musi się odbyć przez rzeczoznawcę i nie mam ochoty dawać mu więcej pretekstów niż muszę do skreślenia mojej pony.
Do rzeczy...
Znalazłem również dwa ładne kartery 023 z pasującymi do siebie numerami i......
czy uda się przełożyć wszystko plug and play? Wał, skrzynie biegów, cylinder, magneto sprzęgło?
Jak to ugryźć.. ? Chciałbym uniknąć kupna kolejnego silnika skoro ten jest kompletny ale jak się nie da... to się nie da.
Kilka fotek:
https://myalbum.com/album/2EVdL87Zkg2q
Wodzik zmiany biegów, sprężyna pod wodzikiem, automat zmiany biegow.
Chyba tyle różnic.
A nie TANIEJ wsadzić wodzik, jaki był w 017, czyli z s38? praktycznie to samo i dekiel ochronny zębatki z allegro.
017 to s38 w kwadratowych karterach. 023 ma delikatnie szybsze lub mocniejsze przełożenia, już nie pamiętam. W każdym razie skrzynia się różni. 017 ma spręzynę kopki w środku a 023 na zewnątrz
[Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

Tak najprościej by było założyć biegi w kierownicy ale.... Tego nie chcę. Mam Simsona Sr-2 z takimi biegami a w Motorynce chcę mieć biegi w nogach.
Czyli reasumując najlepiej by było skompletować skrzynue biegów od 023. Muszę popatrzeć co jeszcze dostałem w "darach" od poprzedniego właściciela. Może się uda. Gdyby ktoś jednak dysponował taką skrzynią i chciał mnie poratować to zapraszam do kontaktu Wink
zależy jaką masz motorynke, bo m1 miała 017 / 022 (z tego co wiem to się różniły tylko tym że jeden miał gume na gaźniku a drugi puszke szmerów
(23-11-2020 18:53:31)trzcinka napisał(a): [ -> ]zależy jaką masz motorynke, bo m1 miała 017 / 022 (z tego co wiem to się różniły tylko tym że jeden miał gume na gaźniku a drugi puszke szmerów

87 rok. Po zbiorniku paliwa, mocowaniu siodełka wychodzi, że m2. Nie mogę się doszukać takiej konkretnej specyfikacji w sensie co na pewno było w M1, M2, 301.
W sensie M1 - silniki takie i takie, pokrywy takie i takie.
To już nie chodzi nawet o to, żeby wszystko zgadzało się w 100% z oryginałem. Jednak muszę mieć silnik który występował w tym modelu. 017 występował ale ze zmianą biegów w rączce, a ja mam przerobiony na nożną i tak chce by zostało.
Pozostało tylko jedno : przy okazji remontu który mam w planach przełożyć wszystko z karterów 017 do 023 albo zjechać flex'em numery silnika facepalm
W m2 były tylko silniki 023.
Prawie wszystko mozesz przełożyć z tego 017.
Sprężyna kopki na wierzchu.
Usuwasz sprężyne pod wodzikiem, zmieniasz wodzik na gwintowany, zakładasz aparat zmiany biegów i tyle.
Skrzynia, wał, tlok, cylinder, gaźnik i reszta zostają z tego 017.
Te silniki to prawie to samo poza metodą zmiany biegów.
(25-11-2020 16:58:13)bkrukl napisał(a): [ -> ]W m2 były tylko silniki 023.
Prawie wszystko mozesz przełożyć z tego 017.
Sprężyna kopki na wierzchu.
Usuwasz sprężyne pod wodzikiem, zmieniasz wodzik na gwintowany, zakładasz aparat zmiany biegów i tyle.
Skrzynia, wał, tlok, cylinder, gaźnik i reszta zostają z tego 017.
Te silniki to prawie to samo poza metodą zmiany biegów.

Dziękuje za konkretną odpowiedź.
Przekierowanie