Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Replika Prototypu Romet MC-1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam Przedstawiam wam mój nowy projekt. Chcę zrobić replikę Rometa MC-1 ( zdjęcie http://images46.fotosik.pl/56/d588ee8cb7e9ec28.jpg ). Na razie jestem w pierwszej fazie czyli szukanie i kupowanie części oraz zbieranie pieniędzy na wykonanie tej maszyny. Chciałbym dodać że mam okazję kupić ogara 205 z silnikiem 019 za malutką cenę i dlatego podoiłem decyzję wykonania tego cacuszka. Zamieszczam dane techniczne.

"" Ogólne Dane

Historia: Był to Polski prototyp motoroweru Crossowego, połowa jego części jest całkiem nowa i zupełnie nieznana. Posiadał prawdopodobnie lekko wzmocniony silnik 019 z seryjnymi przełożeniami, nowy był całkiem tłumik który był już wraz z kolankiem wydechowym. Oprócz nowych zastosowań w silniku, dano także nowe zawieszenie, przednie jak i tylne, z przodu przewiduje się że jest widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym. MC-1 dostał także nowe błotniki z zacięciem Crossowym oraz prędkościomierz warz z obrotomierzem, reszta modyfikacji to tylko element stylistyczny pojazdu, z tyłu znalazł się także nowy tylny wahacz.

Lata produkcji: 1977 lub 1978

Ilość egzemplarzy: Prawdopodobnie 2
Silnik

Typ: model 019, Jednocylindrowy, Dwusuwowy, Z przepłukiwaniem zwrotnym

Moc: 1,84Kw (2,5Km) przy 5,200 obr/min

Moment Obrotowy: Ponad 3Nm

Gaźnik: Gm13F o średnicy gardzieli 13mm

Sprzęgło: 3 tarczowe, mokre,

Skrzynia biegów: 3 biegowa, zblokowana z silnikiem

Inne info: Skok tłoka 44mm, średnica cylindra 38mm, stopień sprężania 8:1
Podwozie

Rama: Rama rurowa prawdopodobnie z Rometa 50T-3 lub Ogara 205.

Koła: Brak Danych

Hamulce: Bębnowe, prawdopodobnie o średnicy 97,5mm ''

Jeśli masz jakieś propozycje zamieszczenia osprzęt owania które zauważyłeś na zdjęciu to pomóż mi.
rama to chyba z ogara 205
bak od charciana z tego co widzę, opończe takie jak w wsk chyba
ciekawy projekt się szykuje mam wielką nadzieję że go zrobiszBig Grin szkoda że tylko tak mało jest danych na ten temat Confused
Zbiornik był już omawiany na konkurencyjnym forum- wyszło na to, że jest mniejszy niż ten od charta.
Sam się do czegoś takiego przymierzam, ale mam w głowie wiele innych nie mniej ciekawych projektów do wykonania. Wiele części dostaniesz do niego typu schowki, rama (prawdopodobnie ogar 205, możliwe, że lekko przerobiona), amory od wsk'i 125, silnik wiadomo 019, koła chyba zwykłe rometowskie. Problem pojawia się między innymi przy tłumiku i baku. Możliwe, ze tłumik wykonał by ktoś kto zajmuje się spawakami do różnych motorowerów, a jak nie to do jakiejś specjalistycznej firmy. Bak nie jest od charta, jest mniejszy. Na podstawie zdjęcia, znając wymiary którekolwiek z części można by wyliczyć jego wielkość. Na tłumiku mamy jeszcze osłonę, można by ją wyciąć w jakiejś firmie zajmującej się tym i wygiąć. Jednak koszt baku, układu wydechowego wyniósł by zapewne ponad 1000zł.

Jakbyś zabierał się za to to możesz do mnie napisać, razem może byśmy więcej zdziałali.
Wiem Że bak nie jest charta ale taki zainstaluje bo mam na zbyciu.
wojtekr35 ja jednym forum gdy szukałem informacji o nim to pisało że miał 19 calowe koła.
Podobno też był pomysł tego prototypu z silnikiem simsona.
Wahacz od Charta jest, tylko troche zmodyfikowany.
Był z silnikiem simsona, nie wiem jakim bo zdjęcia nie widziałem, ale miał coś około 3-4km mocy.
Zauważcie że lampę tylną ma taką jak WSK 125.
Znalazłem ten tekst o silniku simsona lecz nigdzie zdjęcia nie ma
''Był jeszcze inny prototyp oznaczony symbolem " MC 2 " wyposażony z silnik Simsona typu N54 o pojemności 49,6cm3 o mocy maksymalnej 2,65 kW(3,6KM) i 4-stopniowej skrzyni biegów ''
I jeszcze jedno

""Nie można nie wspomnieć o małych motocyklach sportowych, które zamierzał produkować w małych seriach Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przy Zakładach Rowerowych Predom-Romet w Bydgoszczy. W 1980 roku na zlecenie PZM wykonano trzy wersje pojazdów sportowych klasy 50 cm3 nazwane motorowerami terenowymi. Dwa z nich MC-1 wyposażono w polskie silniki typu 019 o mocy 1,84 kW, zblokowane z trzybiegową skrzynią przekładniową, produkowane przez Zakłady Metalowe w Nowej Dębie. Trzeci MC-2 napędzany był silnikiem produkcji NRD Simson N-54 o mocy 2,65 kW, zblokowanym z czterobiegową skrzynią przekładniową. Zawieszenia przednie na widelcu teleskopowym, tylne na wahaczu rurowym z elementami resorującymi z WSK-125, ogumienie terenowe 2,75-18. Masa motoroweru wynosiła zaledwie 65 kg. Pojazdy te miały służyć przede wszystkim do uprawiania rajdów Enduro. Przeszły one badania stacjonarne i drogowe, ale na przeszkodzie do uruchomienia produkcji stanął kryzys lat osiemdziesiątych. ''
Napisałem ci wiadomość w sprawie MC-1
Siedzenie to albo Jest od Karpaty 2 ( http://polskajazda.pl/Motocykle/Karpaty/...241/594118 ) albo od motorynki stelli ( http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/g.../756-1.jpg ).
Ja myśle, ze rama to jest z T-1 .
na 90 % to rama z T-1 . Zwróćcie uwage na mocowanie głowicy i tą gumke do idzie do gaźnika w 205 tego nie ma.
Siedzenie jest jak w Ogarach i 50t-1 tylko ,ze skrocone. Na konkurencyjnym forum pisal ktos ,ze takie widzial i sie glowil od czego to jest.
To siedzenie jest dużo "wyższe" lub "grubsze" (nie wiem jak to nazwać) niż w Ogarze, albo jest to jakby tylna część "dla 2-go pasażera"
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie