Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: s38 ZB4 Składanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
na weekend może wezmę się za poskładanie mojego silnika w końcu
bo leży w częściach i się kurzy .
w związku z tym mam kilka pytań
mam komplet łożysk FAG do niego
gdzieś czytałem ,że trzeba te łożyska wszystkie nowoczesne doszlifować (obniżyć ) bo mogą być za wysokie i wał nie będzie się łagodnie obracał bez oporów ?
ktoś coś wie na ten temat ? bo gdzieś to czytałem tylko teraz tego odnaleźć nie mogę .
dwa
łożyska są pełne ,zatkane takimi metalowymi pokrywkami nasmarowane smarem, tzn nie takie jak były fabrycznie czyli kulki na zewnątrz widoczne bez smaru,
czy można je założyć z tym smarem czy trzeba je wyczyścić z tego smaru a pokrywki wywalić i złożyć jak było fabrycznie ?
ktoś coś doradzi?
pozdrawiam
Pierwsze słysze o szlifowaniu łożysk. Jesli są kupione o odpowiednim rozmiarze, to będą pasować.
Co do krytych... ja wyciągam te blaszki, smar wymywam benzyną ekstrakcyjną i daję pare kropel lux'u. Bo one w silniku takim olejem są smarowane.
Łożyska masz z luzem C3?
(13-11-2020 22:58:08)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Łożyska masz z luzem C3?
nie wiem a to ma znaczenie?
Bez luzu skróci się ich żywotność, bedą ciaśniej pracować po rozgrzaniu.
czyli powinienem mieć luz c3?
tylko ten luz powinien być na łożyskach wału?
a co z łoźyskami skrzyni? taki sam luz?
Też by pasowało C3 luz
Panowie ja mam inny problem. Silnik również s38 podczas rozbierania zauważyłem ze tulejka skrzyni lewego karteru się obraca. Wewnętrzny luz praktycznie zerowy. Co z tym tematem zrobić, mam nowe tulejki ale bez rowków smarujących. No i pytanie czy jak ja wprasuje będzie w osi do drugiej. Może ktoś coś doradzi?
Do skrzyni luz c1 z tego co pamietam bo tam nie ma takich temperatur.
Musisz wymienić tueleje na nowe z fosforobrązu b101
Przekierowanie