Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 200 - przerywa na wolnych obrotach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam kolegów. Wyciągnąłem dziś po dłuższej przerwie swojego Ogara 200, sprzęt odpala, ale przerywa jakby ginęła mu iskra i momentalnie gaśnie. Przy dodawaniu gazu silnik wkręca się na wysokie obroty - przerywa - znów wkręca się na wysokie obroty, tyle, że już bez dodawania gazu. Pierwszy raz mam taki przypadek i w sumie nie mam pojęcia o co może chodzić. Próbowałem regulacji zapłonu, czyszczenia gaźnika i platynek. Żaden przewód nie zwiera do masy, nie jest to też wina świecy i fajki. Miał ktoś może podobny problem, bądź wie co może mu dolegać? Big Grin
Jak sam wchodzi na wysokie obroty wariuje itd to prawdopodobnie dostaje gdzieś lewe powietrze. Łączenia króciec-gaźnik, króciec-cylinder, uszczelka pod głowicą, pod cylindrem do sprawdzenia, ewentualnie ta między karterami puszcza.
Odpal go i zatkaj wlot powietrza do gaźnika. Jeśli zgaśnie - nie bierze lewego powietrza, ale jeśli będzie chodził - gdzieś bierze lewe powietrze. Można też psikać czymś pokroju plaka w okolice które wymieniłem i jeśli będzie wchodzić w tym momencie na obroty to znaczy że bierze lewe.

A - przeniosłem temat do odpowiednego działu. Dział Romet Motors to te nowe Romety a nie te stare.
Dzięki wielkie za przeniesienie, jakoś przeoczyłem. W każdym razie po zatkaniu dolotu powietrza silnik gasnie. Krociec, cylinder i głowicą dzisiaj ponownie uszczelniane - bez efektu. Motor wchodzi na wysokie obroty, ale dopiero chwilę, po dodaniu gazu. Nie jest to objaw jakby brał lewe powietrze, a bardziej jakby próbował przepalić te mieszankę, której nie przepalił w trakcie przerywania. Big Grin
Złej olej

Odkręcić pokrywy zapłonu oraz oleju


Przygotuj dezydorant
Lub plsnks

Odpala silnik i psikah w okolicy uszczelniaczy wala, krócieca, pod uszczelką. Jak w jakimś miejscu spadają o obroty, to tam jest nieszczelność

(01-11-2020 10:09:35)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Złej olej

Odkręcić pokrywy zapłonu oraz oleju


Przygotuj dezydorant
Lub plsnks

Odpala silnik i psikah w okolicy uszczelniaczy wala, krócieca, pod uszczelką. Jak w jakimś miejscu spadają o obroty, to tam jest nieszczelność
Napisałeś to samo co i ja i to w dodatku z błędem, przy psikaniu Moto wchodzi na obroty a nie spada, to nielogiczne. Zresztą kolega napisał że lewego nie bierze.

W takim razie jedynie regulacje zapłonu i gaźnika i czyszczenie.
Raczej nie jest to kwestia złego oleju. Wykluczam też regulacje gaźnika i zapłonu, bo wczoraj 3 razy sprawdzałem jego ustawienie. Po obejrzeniu iskrownika kieruję swoje podejrzenia na kondensator, co więcej zauważyłem, że iskra raz jest - raz jej nie ma. Co jeszcze mogłoby odpowiadać za zanikanie iskry (w szczególności na wolnych obrotach)? Big Grin
Wpadnij do Warki, to ci do niego zajrzę Big Grin
(01-11-2020 15:31:28)gabriel0 napisał(a): [ -> ]Wpadnij do Warki, to ci do niego zajrzę Big Grin

Dzięki za propozycję, ale najlepszą zabawą jest samodzielne grzebanie przy sprzęcie. Big Grin Niejedno widziałem i naprawiałem, ale w tym przypadku brakuje mi już pomysłów, a nie chciałbym wymieniać części w ciemno - stąd ten post z prośbą o pomoc. Big Grin
Wyrównaj przerywacz papierem ściernym złożonym na dwa, zmień fajkę, jeżeli twoja posiada rezystor. Jeżeli nadal jest źle, to wymień kondensator.
To powinno pomóc.
(01-11-2020 15:59:21)gabriel0 napisał(a): [ -> ]Wyrównaj przerywacz papierem ściernym złożonym na dwa, zmień fajkę, jeżeli twoja posiada rezystor. Jeżeli nadal jest źle, to wymień kondensator.
To powinno pomóc.

Wszystko z powyższych zrobiłem, więc pozostaje czekać, aż przyjdzie kondensator i zobaczymy. Big Grin
Wymieniłem kondensator na nowy i podmieniłem cewkę. Niestety, brak poprawy. Załączam filmik na którym widać, o co chodzi. Big Grin
https://youtu.be/irpp_UEf-FA
Przekierowanie