Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Rozważam nad poprawieniem takiego trybu zdawczego do rometa czy nawet do Wsk z dzisiejszych produkcji.
Nowe tryby mają w sobie tuleje z mosiądzu, co wypada dość... blado na żywotnosć. Oryginalnie były usadzone z brązu (fosforobrązu), a z trybami nowymi zmd dzisiaj ciężko, więc rozważam poprawę takiego trybu lub nawet regeneracje oryginalnego, jak tylko zewnętrze wygląda całkiem dobrze


Czy zda egzamin taki patent, gdzie na prasie ręcznej wytoczyć tą mosiężną tuleje i umieścić nowy wałek z fosforobrązu B101 o odpowiedniej wielkości a następnie rozwiercić do rozmiaru wałka? Ktoś tak rozważał i próbował?
Przerabiałem ostatnio temat, tokarz dorobił mi tuleje z fosforobrązu do trybu zdawczego w 223.Tuleja jest dorobiona pod dany wałek główny, wałki są zużyte w różnym stopniu więc trzeba je pasować do siebie, nie można przyjąć że po dorobieniu samej tulejki każdy używany wałek wejdzie z tym samym pasowaniem.Na prasie się wyciska nie wytacza, ale masz rację, można użyć prasy lub roztoczyć starą tuleję tak aby nie uszkodzić samego trybu.Każdy tokarz zrobi to bez problemu, w WSK 125 najczęściej głównym problemem tych trybów jest zniszczony gwint mocowania zębatki, zwykle jest nasmarkane spawarką.
Co do pasowania wałków np pośrednich, przez lata wyciera się zarówno tulejka i wałek, jedno i drugie traci kształt nie jest idealnym otworem czy okręgiem.Tulejkę można zrobić natomiast wałek jeśli nie trzyma wymiaru - będzie miał już trochę inne pasowanie niż fabrycznie nowy.Spotkałem się z teorią że wałki można szlifować na szlifierce do wałków, drudzy twierdzą że nie można tego robić bo zniszczymy ulepszoną powierzchnie wałka.Trzeba też pamiętać o zrobieniu rowka smarującego w zależności do jakiego silnika dorabiamy tulejki, np. w S01 mamy nacięcia w tulejkach, a w 223 na wałkach.
Wałek to można nowy od razu zakupić i przystosować do tego wałka - to nie jest problem. Jednakże da się to zrobić z tym trybem
Nowy ZMD jak najbardziej, z chińskim badziewie powodzenia.
Do Rometów, to znajdzie się jeszcze wałek zmd. Do wsk wałek pośredni może być ciężko oraz na pewno nie najtańsze nie szły - myślę od Duellsa wałek lub od Deluxe. Na jednym z forum wsk jest temat i parę odpowiedzi pochlebnych opiniami - jednakże to już inny temat
Walek zdawczy do wsk 3 duellsa polecam, jeździ w mojej wuesce. Kupiłem do kompletu nowy oryginalny Walek sprzeglowy i oczom nie mogłem uwierzyć ze wszystko idealnie pasuje i pasowanie jest wręcz perfekcyjne, niemal bez luzu.
Tym tulejom z fosforobrazu duzo gorzej robi brak oleju, niz duże przebiegi.
Wlałem 10w40 5100 motul i jak na razie wszystko ok. Ciekawe jak reaguje fos-brąz z tym olejem zamiast lux10
Nie wiem, ale jak wlalem 300v do rometa to sie Walek zdawczy upierdolil xD
Przekierowanie