03-11-2020, 08:16:49
Stron: 1 2
03-11-2020, 08:16:49
03-11-2020, 11:06:51
Super, dzięki. Ja przy rozkręcaniu mojego komara odkryłem że on też taki kolor miał oryginalnie, ale jakiś rzeźnik pomalował go na wiśniowo ;-)
03-11-2020, 12:10:32
Ja podpowiem że do 2375 dobierałem z jakiejś przemysłowej palety i wyszło 1 w 1 z oryginalnym. Niestety kod miałem na starym telefonie, ale może kogoś naprowadzę.
10-11-2020, 18:36:41
Może nie za wiele ale coś tam podziałałem.
Tym razem na "tapecie" m.in. zbiornik paliwa. Chociaż był w dobrym stanie postanowiłem go wyczyścić wewnątrz. I tak (chociaż pewnie wielu mnie zlinczuje) zastosowałem Bartosol (odpowiednik fosolu). Używałem tego środka nie raz i wiem że kluczem do sukcesu jest odpowiednie wypłukanie tego preparatu zaraz po jego zastosowaniu.
Montaż - z przodu nowe z epoki gumy + blaszki w nowym chromie.
Niejako "uwieńczeniem" całości jest kedra. Jako że taka jak w oryginale jest niedostępna zdecydowałem się na użycie czarnej ze strukturą. Poza ciekawszym efektem wizualnym dodatkowym plusem jest to że jest ona wzmacniana dodatkowo blaszanym wkładem. Sama kedra "siedzi" ciasno i nie wymaga żadnego dodatkowego wklejania.
Idąc "za ciosem" zamontowałem również tylną lampę. Guma używana w ładnym stanie, wkład oraz szkło nowe. Wszystko oczywiście oryginały.
Pomimo że szkło było nowe - nosiło ślady nieprawionego przechowywania więc postanowiłem je wypolerować.
Lampa po zamontowaniu - oryginalne śruby zastąpione wypolerowanymi wykonanymi z nierdzewki.
Do tego "zaczątek" przedniej lamy. Skorupa nowa z epoki + nowa współczesna stacyjka. Kluczyk z zestawu zastąpiłem oryginalnym z moich zapasów (ten z zestawu jest do starszych modeli komara).
Całość na dzień dzisiejszy prezentuje się tak
Tym razem na "tapecie" m.in. zbiornik paliwa. Chociaż był w dobrym stanie postanowiłem go wyczyścić wewnątrz. I tak (chociaż pewnie wielu mnie zlinczuje) zastosowałem Bartosol (odpowiednik fosolu). Używałem tego środka nie raz i wiem że kluczem do sukcesu jest odpowiednie wypłukanie tego preparatu zaraz po jego zastosowaniu.
Montaż - z przodu nowe z epoki gumy + blaszki w nowym chromie.
Niejako "uwieńczeniem" całości jest kedra. Jako że taka jak w oryginale jest niedostępna zdecydowałem się na użycie czarnej ze strukturą. Poza ciekawszym efektem wizualnym dodatkowym plusem jest to że jest ona wzmacniana dodatkowo blaszanym wkładem. Sama kedra "siedzi" ciasno i nie wymaga żadnego dodatkowego wklejania.
Idąc "za ciosem" zamontowałem również tylną lampę. Guma używana w ładnym stanie, wkład oraz szkło nowe. Wszystko oczywiście oryginały.
Pomimo że szkło było nowe - nosiło ślady nieprawionego przechowywania więc postanowiłem je wypolerować.
Lampa po zamontowaniu - oryginalne śruby zastąpione wypolerowanymi wykonanymi z nierdzewki.
Do tego "zaczątek" przedniej lamy. Skorupa nowa z epoki + nowa współczesna stacyjka. Kluczyk z zestawu zastąpiłem oryginalnym z moich zapasów (ten z zestawu jest do starszych modeli komara).
Całość na dzień dzisiejszy prezentuje się tak
10-11-2020, 23:42:55
Cześć, fajnie to wychodzi. Też obecnie borykam się z detalami do swojego 750
Lampa przód (plastik) tak ładnie soczyście wyglądała, czy czymś odświeżałeś ?
Lampa przód (plastik) tak ładnie soczyście wyglądała, czy czymś odświeżałeś ?
12-11-2020, 15:15:04
Cytat:Lampa przód (plastik) tak ładnie soczyście wyglądała, czy czymś odświeżałeś ?
Lampa jest nowa więc nie będąc wystawiana na działanie promieni słonecznych sama w sobie jest dosyć "świeża". Potraktowałem ją tylko delikatnie pastą tempo.
Prośba o pomoc w kwestii prędkościomierza.
Pomimo że mam oryginalny egzemplarz w ładnym stanie chciałbym reanimować drugi w którym niestety "nasi już byli".
Rozebrałem go, obudowę oraz uchwyt montażowy ze śrubami ocynkowałem na nowo. Do wymiany oczywiście kwalifikuję się ramka i szkło. Chciałbym wymienić również tarczę i tak pojawia się seria pytań:
- jak zdemontować wskazówkę prędkościomierza? Próbowałem lekko podważyć widelcem ale stoi na dębowo a nie chce czegoś urwać.
- czy są dostępne jakieś zamienniki tarcz które mają "bolce" do mocowania z resztą? Jeżeli nie to jak najlepiej to zrobić?
- da się jakoś zaprasować samemu nową ramkę, czy też może ktoś wykonuje takie usługi?
Z góry dziękuję za pomoc oraz wszelkie sugestie i rady
12-11-2020, 15:51:41
12-11-2020, 16:11:25
Co ty chcesz od tej tarczy. Patyczkami z watą, takie do czyszczenia uszu i benzyną ekstakcynja, delikatnie umyj i odśwież. Delikatnie przdmuchaj powietrzem, psiknij silikonem i zostaw na 2 dni. Potem znow przedmuchaj powietrzem, nie szmatką i skladaj.
Oczywiscie, szkielko masz do wymiany i ew ramkę, sa zamienniki.
Do zlozenia całości, ja uzywam kleju do luster. Na czas schnięcia "przytrzymuje" całość taśmą izolacyjną.
Oczywiscie, szkielko masz do wymiany i ew ramkę, sa zamienniki.
Do zlozenia całości, ja uzywam kleju do luster. Na czas schnięcia "przytrzymuje" całość taśmą izolacyjną.
09-01-2021, 02:08:00
jak tam prace idą?
Stron: 1 2