Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Polo M760 - budowa od zera
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cytat:Jaki oznaczenie ma kolor który użyłeś?

Kolor był dobierany z oryginału. Ostatecznie wyszedł jaśniejszy ale nie jest źle Wink
Teoretycznie jest to L53

Super, dzięki. Ja przy rozkręcaniu mojego komara odkryłem że on też taki kolor miał oryginalnie, ale jakiś rzeźnik pomalował go na wiśniowo ;-)
Ja podpowiem że do 2375 dobierałem z jakiejś przemysłowej palety i wyszło 1 w 1 z oryginalnym. Niestety kod miałem na starym telefonie, ale może kogoś naprowadzę.
Może nie za wiele ale coś tam podziałałem.

Tym razem na "tapecie" m.in. zbiornik paliwa. Chociaż był w dobrym stanie postanowiłem go wyczyścić wewnątrz. I tak (chociaż pewnie wielu mnie zlinczuje) zastosowałem Bartosol (odpowiednik fosolu). Używałem tego środka nie raz i wiem że kluczem do sukcesu jest odpowiednie wypłukanie tego preparatu zaraz po jego zastosowaniu.



Montaż - z przodu nowe z epoki gumy + blaszki w nowym chromie.



Niejako "uwieńczeniem" całości jest kedra. Jako że taka jak w oryginale jest niedostępna zdecydowałem się na użycie czarnej ze strukturą. Poza ciekawszym efektem wizualnym dodatkowym plusem jest to że jest ona wzmacniana dodatkowo blaszanym wkładem. Sama kedra "siedzi" ciasno i nie wymaga żadnego dodatkowego wklejania.



Idąc "za ciosem" zamontowałem również tylną lampę. Guma używana w ładnym stanie, wkład oraz szkło nowe. Wszystko oczywiście oryginały.



Pomimo że szkło było nowe - nosiło ślady nieprawionego przechowywania więc postanowiłem je wypolerować.



Lampa po zamontowaniu - oryginalne śruby zastąpione wypolerowanymi wykonanymi z nierdzewki.



Do tego "zaczątek" przedniej lamy. Skorupa nowa z epoki + nowa współczesna stacyjka. Kluczyk z zestawu zastąpiłem oryginalnym z moich zapasów (ten z zestawu jest do starszych modeli komara).



Całość na dzień dzisiejszy prezentuje się tak

Cześć, fajnie to wychodzi. Też obecnie borykam się z detalami do swojego 750Smile
Lampa przód (plastik) tak ładnie soczyście wyglądała, czy czymś odświeżałeś ?
Cytat:Lampa przód (plastik) tak ładnie soczyście wyglądała, czy czymś odświeżałeś ?

Lampa jest nowa więc nie będąc wystawiana na działanie promieni słonecznych sama w sobie jest dosyć "świeża". Potraktowałem ją tylko delikatnie pastą tempo.

Prośba o pomoc w kwestii prędkościomierza.

Pomimo że mam oryginalny egzemplarz w ładnym stanie chciałbym reanimować drugi w którym niestety "nasi już byli".

Rozebrałem go, obudowę oraz uchwyt montażowy ze śrubami ocynkowałem na nowo. Do wymiany oczywiście kwalifikuję się ramka i szkło. Chciałbym wymienić również tarczę i tak pojawia się seria pytań:

- jak zdemontować wskazówkę prędkościomierza? Próbowałem lekko podważyć widelcem ale stoi na dębowo a nie chce czegoś urwać.
- czy są dostępne jakieś zamienniki tarcz które mają "bolce" do mocowania z resztą? Jeżeli nie to jak najlepiej to zrobić?
- da się jakoś zaprasować samemu nową ramkę, czy też może ktoś wykonuje takie usługi?

Z góry dziękuję za pomoc oraz wszelkie sugestie i rady

Co ty chcesz od tej tarczy. Patyczkami z watą, takie do czyszczenia uszu i benzyną ekstakcynja, delikatnie umyj i odśwież. Delikatnie przdmuchaj powietrzem, psiknij silikonem i zostaw na 2 dni. Potem znow przedmuchaj powietrzem, nie szmatką i skladaj.
Oczywiscie, szkielko masz do wymiany i ew ramkę, sa zamienniki.
Do zlozenia całości, ja uzywam kleju do luster. Na czas schnięcia "przytrzymuje" całość taśmą izolacyjną.
jak tam prace idą?
Stron: 1 2
Przekierowanie