Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z kierunkowskazami romet chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Czesc ogolem mam problem z moim chartem i instalacja elektryczna,
mianowicie zlozylem cala instalacje wg schematu w internecie i kiedy robie zwarcie plus z kierunkowskazu do masy i podlaczam kierunkowskazy one sie nie swieca a miga lampa z tylu, to samo mialem z poprzednim chartem co moze byc problemem?
zwarc nie ma sprawdzalem. Dodam ze tutaj nie dziala mi rowniez lampa z przodu na prad z silnika ale prostownik dziala.
Przepraszam za bledy ale wylaczyl mi sie alt w klawiaturze i nie mam jak wpisac polskich znakow
Może zbyt słaby akumulator? Mi tak się dzieje jak aku już pada. Na pewno dobrze podłączyłeś przerywacz? Masz owy czy oryginał?
Jeżeli dobrze pamiętam lampa przednia omija prostownik, idzie na stacyjke, potem prawy i lewy przełącznik, sprawdź dokąd dochodzi prąd i czy ogólnie jest
(27-09-2020 23:56:35)Deecuu napisał(a): [ -> ]Może zbyt słaby akumulator? Mi tak się dzieje jak aku już pada. Na pewno dobrze podłączyłeś przerywacz? Masz owy czy oryginał?
Jeżeli dobrze pamiętam lampa przednia omija prostownik, idzie na stacyjke, potem prawy i lewy przełącznik, sprawdź dokąd dochodzi prąd i czy ogólnie jest

Ogolem to najlepiej jesli posluze sie przykladem poprzedniego charta mojego gdzie instalacja byla dobrze zrobiona i problem byl tez z kierunkowskazami i migala lampa z tylu. Skoro migala i przerywacz klikal to przerywacz jest w pozadku. Mysle i mam nadzieje ze problemem jest to ze lampa z tylu kierunkowskazy itp sa po tym samym kablu i lacza sie z przerywaczem tak jak w org schemacie. Link do schematu ktorym sie kierowalem: https://obrazki.elektroda.pl/4430463300_1294410459.jpg. Niech jakis elektryk sie wypowie czy problem moze byc z tego powodu.
Link coś nie działa, nie wie czy to tylko u mnie czy u wszystkich
(29-09-2020 00:30:23)trzcinka napisał(a): [ -> ]Link coś nie działa, nie wie czy to tylko u mnie czy u wszystkich

u nie też nie

(28-09-2020 19:55:12)Klot339 napisał(a): [ -> ]Ogolem to najlepiej jesli posluze sie przykladem poprzedniego charta mojego gdzie instalacja byla dobrze zrobiona i problem byl tez z kierunkowskazami i migala lampa z tylu. Skoro migala i przerywacz klikal to przerywacz jest w pozadku. Mysle i mam nadzieje ze problemem jest to ze lampa z tylu kierunkowskazy itp sa po tym samym kablu i lacza sie z przerywaczem tak jak w org schemacie. Link do schematu ktorym sie kierowalem: https://obrazki.elektroda.pl/4430463300_1294410459.jpg. Niech jakis elektryk sie wypowie czy problem moze byc z tego powodu.

moim zdaniem to wina aku, mam ten sam problem. Może nie samego aku ale słabego ładowania. Odpal i dodaj gazu czy wtedy też dzieje się to samo
Link działa, tylko po kliknięciu na końcu adresu jest kropka, którą należy usunąć i ponownie załadować stronę.
https://obrazki.elektroda.pl/4430463300_1294410459.jpg

Klot339 napisał(a):kiedy robie zwarcie plus z kierunkowskazu do masy i podlaczam kierunkowskazy
Przepraszam, ale nie rozumiem co to znaczy, że robisz zwarcie plusa kierunkowskazu do masy. Tam nic się zwierać nie ma do żadnej masy, obwód jest prosty. Plus zasilania do "+" przerywacza. "L" przerywacza do "plusa" dwóch żarówek przez przełącznik na kierownicy. Sam przerywacz nie ma żadnej masy, działa tylko na dodatnim biegunie zasilania. Oczywiście zakładam, że masz przerywacz bimetaliczny.

Jeżeli połączenia elektryczne na pewno są dobre, to faktycznie może być słabiutki akumulator. Same cewki jeżeli masz oryginalny zapłon nie naładują go, potrzebny jest prostownik, najlepiej transformatorowy.
(29-09-2020 20:57:24)BigSoft napisał(a): [ -> ]Link działa, tylko po kliknięciu na końcu adresu jest kropka, którą należy usunąć i ponownie załadować stronę.
https://obrazki.elektroda.pl/4430463300_1294410459.jpg

Klot339 napisał(a):kiedy robie zwarcie plus z kierunkowskazu do masy i podlaczam kierunkowskazy
Przepraszam, ale nie rozumiem co to znaczy, że robisz zwarcie plusa kierunkowskazu do masy. Tam nic się zwierać nie ma do żadnej masy, obwód jest prosty. Plus zasilania do "+" przerywacza. "L" przerywacza do "plusa" dwóch żarówek przez przełącznik na kierownicy. Sam przerywacz nie ma żadnej masy, działa tylko na dodatnim biegunie zasilania. Oczywiście zakładam, że masz przerywacz bimetaliczny.

Jeżeli połączenia elektryczne na pewno są dobre, to faktycznie może być słabiutki akumulator. Same cewki jeżeli masz oryginalny zapłon nie naładują go, potrzebny jest prostownik, najlepiej transformatorowy.
Mam przerywacz me-2 6v taki jak wikipedia podaje ze byl w charcie, prostownik z wski taki plaski a problem wystepowal przy naladowanym akumulatorze (6.3v) lecz bez podpietego prostownika. Bedzie weekend to pokombinuje i dam znac czy cos sie udalo
Wiec podladowalem akumulator pozadnie podpialem wszystko na nowo i swieci sie prawidlowo, jeszcze trzeba ogarnac ktore kable z zaplonu ida do lampy bo mi sie kostka rozsypala. Czyli problemem byl slaby akumulator. Dzieki wszystkim za pomoc i teraz zostalo mi ogarnac prostownik i jakies tam pierdoly a nastepnie jechac na przeglad. Lampa z tylu migala bo wiekszosc pradu pobieral przerywacz zeby pstykac i tego pradu nie starczalo na lampe z tylu dlatego zdawalo sie ze to ona wylacza sie i wlacza.
Jeśli chodzi Ci o przednią lampę, to zasilają ją cewki świetlne bezpośrednio z prądnicy - czerwony przewód.

Przewody w prądnicy:
czerwony - lampa przednia
dwa zółte i brązowy - cewki ładowania - brązowy zawsze podłączony do jednego z wejść ~ w mostku, jeden (obojętnie który) żółty na stałe do drugiego wejścia w mostku prostowniczym, a pozostały wolny żółty dołączany jest przez stacyjkę do żółtego, który jest na stałe podłączony do mostka
czarny - masa
biały - impulsator
zielony - cewka zasilająca moduł zapłonowy
(05-11-2020 16:53:41)BigSoft napisał(a): [ -> ]Jeśli chodzi Ci o przednią lampę, to zasilają ją cewki świetlne bezpośrednio z prądnicy - czerwony przewód.

Przewody w prądnicy:
czerwony - lampa przednia
dwa zółte i brązowy - cewki ładowania - brązowy zawsze podłączony do jednego z wejść ~ w mostku, jeden (obojętnie który) żółty na stałe do drugiego wejścia w mostku prostowniczym, a pozostały wolny żółty dołączany jest przez stacyjkę do żółtego, który jest na stałe podłączony do mostka
czarny - masa
biały - impulsator
zielony - cewka zasilająca moduł zapłonowy

dzięki za te info bardzo mi sie przyda bo schemat z którego korzystam pokazuje inne kolory kabli z zaplonu
(09-11-2020 11:39:51)Klot339 napisał(a): [ -> ]
(05-11-2020 16:53:41)BigSoft napisał(a): [ -> ]Jeśli chodzi Ci o przednią lampę, to zasilają ją cewki świetlne bezpośrednio z prądnicy - czerwony przewód.

Przewody w prądnicy:
czerwony - lampa przednia
dwa zółte i brązowy - cewki ładowania - brązowy zawsze podłączony do jednego z wejść ~ w mostku, jeden (obojętnie który) żółty na stałe do drugiego wejścia w mostku prostowniczym, a pozostały wolny żółty dołączany jest przez stacyjkę do żółtego, który jest na stałe podłączony do mostka
czarny - masa
biały - impulsator
zielony - cewka zasilająca moduł zapłonowy
Wiec zrobilem czerwony do lampy i pyk spalilo zarówkę
Wymieniłem już na 12v żarówkę i działa normalnie mam nadzieje ze jej nie spali.
Troche dziwne ze działa normalnie na 12v
Ja cały czas jeżdżę na żarówce 12V Big Grin
Przekierowanie