Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka- brak mocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Przeczytałem tutaj chyba wszystkie posty, ale nie znalazłem odpowiedzi... Kupiłem rozlatująca się motorynkę. Zrobiłem generalny remont ,,wizualny” i silnika. Silnik rozebrany na części pierwsze, wymienione wszystkie łożyska i uszczelniacze na firmowe SKF. Wymienione sprzęgło i kosz sprzęgłowy. W silniku zamontowany zapłon CDI od Turbozabytki. Ustawiony zapłon, odpala na dotyk ciepły lub zimny. Dochodzimy do sedna... Odpalam, wrzucam jedynkę, ruszam... Rusza ledwo, jak przekroczy ,,pewną prędkość” wtedy ładnie się już wkręca i jedzie, wrzucam dwójkę i tutaj cały czas brak siły. Mam trzy gaźniki. Jeden oryginalny, dwa chińczyki. Na każdym tak samo- zapinka na najwyższy punkt iglicy, a i tak świeca czarna i lekko mokra... Śrubkami reguluję... W najlepszym ustawieniu jest jak wyżej. Dodam że gaźniki były już nawet rozbierane i wrzucane do myjki ultradźwiękowej. Pomyślałem że to może wina kompresji (chociaż ładnie to wyglądało) i wymieniłem tłok i cylinder. Troszkę więcej ma siły ale i tak kiepsko... Znowu podmianki gaźników i regulacje. Bez rezultatów, objawy identyczne jak wcześniej. Męczę się tak od ponad dwóch tygodni... Jakieś podpowiedzi? Mnie już zaczyna brakować sił...
Może za mało pwietrza dostaje? Próbowaleś bez puszki szmerów?
Próbowałem bez puszki, bez filtra, ze stożkiem...
A ustawiałeś zapłon za pomocą lampą stroboskopową?
(21-09-2020 08:25:42)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]A ustawiałeś zapłon za pomocą lampą stroboskopową?
Suwmiarką. 3mm poniżej GMP. Oprócz ,,zabawy z gaźnikami” próbowałem lekko przestawić zapłon. Przyśpieszałem i opóźniałem go, robił się tylko słabszy...
Witam miałem podobne objawy winnym okazał się zapłon CDI.Wywal CDI i załóż Ori zapłon u mnie pomogło.
Tłumik czysty?
(21-09-2020 18:19:14)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Tłumik czysty?

Wyczyściłem dzisiaj tłumik... Bez zmian.
Zamieniłem miejscem dysze w gaźniku... po zatkaniu 3/4 otworów w puszce i górnym położeniu zatyczki na iglicy jest póki co najlepsza konfiguracja... Ledwo, ledwo wjeżdża pod mały, betonowy podjazd...
Zdejmij całkowicie puszkę szmerów z gaźnika oraz inne, nieoryginalne filtry powietrza jeżeli są zamontowane i zostaw sam oryginalny filtr w gaźniku w czasie szukania przyczyny


W jakim stanie technicznym jest wał? obraca się lekko? ma bicie góra dół? krzywy stożek? czy na luz osiowy?

jeszcze co do pierścieni. Także wymieniałeś i wsadzałeś razem nowe z zestawu cylinder-tłok-pierścienie? I czy to almot, czy chińskie części?
Wał stary z nowo nabitymi łożyskami. Obraca się lekko, na magnecie podczas pracy nie widać bicia wału. Kupiłem wał, tłok i pierścienie z jednego zestawu, niestety chińskie bo almotowych nie znalazłem nigdzie dostępnych. Walu nie zmieniłem, ale ten nowy nie jest sztywniejszy od tego co jest w silniku.
Chiński cylinder? a proszę pokaż jaki kupiłeś dokładnie?
(22-09-2020 08:28:51)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]Chiński cylinder? a proszę pokaż jaki kupiłeś dokładnie?

Nie jest opisane jaki, więc zakładam że chiński.
Opinie są pozytywne...
https://bit.ly/3mJETlh
Na gmoto kupiłem sam chiński cylinder za 100zl z tłokiem pseudo 60ccm. Po zamontowaniu odpalała ale nie chciała jechać. Okazało się, że zamontowana tuleja żeliwna w cylindrze była krzywo usadzona oraz za wysoka szyjka cylindra, jakby nie było wytoczone do końca...powiększało to komorę spalania, więc mało mocy oddawała. Lepiej do je zobacz jak wygląda ten cylinder i porównaj go z oryginalnym.
Wizualnie nie wyglądał źle. Żadnego ,,ale” przed montażem do niego nie miałem. Tym bardziej że moc wzrosła. Niestety nadal jest problem z mocą w zakresie dolnych obrotów na jedynce i mocą na dwójce...
Ja bym kupił dla pewności i testu za gorsze cylinder oryginalny, ogarną tłok większy i dał do szlifu za 50
Przekierowanie