Hej!
Jaki korbowód będzie pasował do dezia 019? Pan od regeneracji wałów sam nie wiem. Przerabiał już ktoś ten temat? Czy może lepiej szukać oryginalnego (ciężko będzie) lub kupić nowy wał z prl i wycentrować?
Z góry dzięki
Kupno oryginalnego wału, i tak będzie znaczyło regeneracje. Po tylu latach materiał jest na tyle zmęczony, że wał potrafi stać lub zacinać się po odpakowaniu. Jeżeli nie to nie wytrzyma długo. Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem jest kupno nowego wału, np top racing. Jakościowo ponoć jest bardzo dobry. Na pewno jest wykonany lepiej, bo wtedy każdy wie jak wszystko było kiedyś robione, teraz mamy cnc i wszystko jest idealne. Jeżeli silnik ma jeździć to lepsze rozwiązanie, chyba że robisz to dla sztuki, by było wszystko oryginalne na 100 procent.
A to korbowód od 023 pasuję do 019?
Do oryginalnego wału od 019 nie pasuje korbowód od 023 lub sendy. Średnica sworznia w 019 to 18mm w 023 to 16mm. W zamienniku aktualnej produkcji jest już chyba sworzeń taki jak w 023. Były jakieś korbowody o wymiarach pod 019 bo znalazłem taki od jakiegoś peugeota. Niestety w chwili obecnej nie moge tego namierzyć, musisz sam pogmerać.
Na jackmotors jest korbowód 18mm, ale jest unnamed i nie wiadomo jak z jakością.
tak jak napisałem krj 6004039 po przeszlifowaniu dolnej stopy pasuje do wszystkich wałów ze sworzniem dolnym 18mm. Więszkość wałów miało ten sworzeń. 16mm były w chartach, chińskich wałach i teoretycznie w ostatnich oryginałach w 023
Witam ma ktoś z kolegów namiar na korbowód od 019 z sworznia 18mm.
Z góry dzięki za pomoc
Napisz do rafi555 odzywał się do mnie że może przerobić wał na korbowód od jakeigoś peugota chyba. Ja nie skorzystałem bo znalazłem ładny wał.
Chyba na gmoto sa takie korbowody, po 25zl. Nie pamiętam jaki wymiar, ale wiem ze większy niz w komarze.
Nie ma nigdzie korbowodów do 019, chyba że w przeciągu tygodnia coś się zmieniło