Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 i szum z okolic sprzęgła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemanko, witam
Dwa tygodnie temu kupiłem sobie ogara 200, który nie pracował przez brak kompresji (czasami z pychu zrobił z pięć cykli zapłonu). Rozebrałem silnik, sprawdziłem części i wymieniłem wszystkie łożyska, jeden tryb skrzyni (20 zębów), zębatkę wału, łańcuch i sprzęgło, wał cylinder, tłok,głowica. Problem, albo i nie polega na szumieniu łańcucha od sprzegła (nowy duels). Ze zdjętą kapą zaobserwowałem poprawność jego pracy tj. Pomiędzy trybem a sprzęgłem łańcuch chowa się do środka więc nie ociera o karter. Podczas pracy na wciśniętym sprzęgle wałek stoi więc skrzynia jest ok, po zwolnieniu sprzęgła koło się obraca, dżwięk się nie zmienia. W momencie złożenia kapy szum jest strasznie wyraźny i teraz pytanie czy te silniki tak mają czy mam szukać problemu. Na oko wszystko jest poprawnie włącznie z książką serwisową. Wszystkie łożyska byly sprawdzane przed montażem i po więc zakładam, że to nie one. Olej to hipol, który nie łagodzi dźwięku dochodzącego z łańcucha jak się domyślam. Proszę o sugestie i pozdrawiam.
Poziom oleju odpowiedni? Kosz odpowiednio zdystansowany? W ostateczności może faktycznie łożysko skończyło swój żywot. Na stole na pewno nie zakręciłeś z taką prędkością jaką osiąga silnik, dlatego teraz dopiero słychać szumienie. Pozdrawiam.
W silniku Jawa 223, czyli w silniku montowanym w Ogarze 200 po stronie pokrywy osłaniającej magnieto i łańcuch jest pod simmeringiem jeszcze jedno łożysko (jeśli słychać szumy z deklem, a bez niego nic nie słychać - stawiam właśnie na to łożysko! Wymień - powinno przestać szumieć!
Dziękuje za odpowiedzi. Poziom oleju w normie, a łożysko z kapy wymienione na starcie. Silnik po zrobieniu kilometra jakby szumi mniej. Może to kwestia ułożenia.
Pozdrawiam
Przekierowanie