Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Czy Huragany miały osprzęt Compagnolo?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzień dobry wszystkim.
Co mogę, to obserwuję u Was, bo nie ukrywam, że też mam sentyment do polskich jednośladów. Zanim poproszę Was pomoc… to się przedstawię (w dziale „powitalnia” już to zrobiłem Smile
Aktualnie mam na stanie (i wszystkie jeżdżą): Popularny, Ambasador, Syrena (?), Goplana, Jagna, Flaming, Wigry 3, Mistral, Wagant Sport (edycja na igrzyska w Montrealu). No i kilka jeszcze czeka na remont.

A teraz pytania Rolleyes
Wpadł mi w ręce Huragan (ZZR sądząc po nitach od emblematu), który ktoś przerabiał na rower miejski . Prosta kierownica, wyprostowane klamki (!), stopka, błotniki czechosłowackie… co zrobić Sad

Ale… osprzęt ma Compagnolo: tylna przerzutka, dwie manetki, dwie piasty i zaciski (Campagnolo Record).
Przednia przerzutka Simplex (ale chyba też z epoki).
Mostek: Cinelli, ale stery już Campagnolo.
Siodełko: Brooks.
Hamulce: ZZR,
Korba: ZZR, a pedały jakieś dziwne.

No i coś mi się nie zgadza.
Czy Huragany były wyposażane w Campagnolo, Cinelli? Słyszałem o Jaguarach (np. Special), ale Huragan?

Na ramie zachowała się też srebrna naklejka: „Exported by UNIVERSAL Made in Poland”.

Huragany, które znam z „obrazków” miały przednią przerzutkę z „wajchą”.
Ten ma dwie manetki z Campagnolo i chyba nie ma śladu po dospawanym na fabrycznie na ramie mocowaniu do pojedynczej manetki (takie coś mam w innej ramie od Huragana).

Nie wiem, czy to mógł być osprzęt „firmowy”, czy ktoś we własnym zakresie podrasował ten rower.

Podpowiecie jak to było z Huraganami z osprzętem Campagnolo i Cinelli?




[attachment=20018][attachment=20019][attachment=20020][attachment=20021][attachment=20022]
Nie miały. Ja bym tego nie mieszał. Huragana zrobić na osprzęcie ZZR, a do włoskich gratów zdobyć ramę Speciala albo przynajmniej zwykłego Jaguara na Reynoldsie, bo Huragan jest "niegodny" Campagnolo moim zdaniem Smile
Popieram to co napisał kolega drajwer. Ramę zostawić tak jak jest bo wygląda dobrze i kompletować
(17-09-2020 01:44:16)drajwer napisał(a): [ -> ]Nie miały. Ja bym tego nie mieszał. Huragana zrobić na osprzęcie ZZR, a do włoskich gratów zdobyć ramę Speciala albo przynajmniej zwykłego Jaguara na Reynoldsie, bo Huragan jest "niegodny" Campagnolo moim zdaniem Smile

Dzięki Smile Wydaje mi się, że faktycznie poprzedni właściciel mocno zaszalał Smile
Czołem.Mam pytanie odnośnie sterów campagnolo.Wie ktoś z szanownych kolegów jaki model jest odpowiedni do zwykłego widelca od Jaguara?
Super rowerek, dał bym baranka zamiast tej prostej kierownicy i pedały zatrzaskowe (preferencja osobista) i nawet by nie było wstyd nim śmigać Big Grin
ja bym zostawił tak jak jest,fajnie to teraz wygląda
"Czołem.Mam pytanie odnośnie sterów campagnolo.Wie ktoś z szanownych kolegów jaki model jest odpowiedni do zwykłego widelca od Jaguara?"

Ze sterami może byc problem. Jest inny skok gwintu o ile pamiętam.
Ale są widelce od jaguara z pasującym gwintem.
(01-09-2020 23:09:44)Sturnus napisał(a): [ -> ]Wpadł mi w ręce Huragan (ZZR sądząc po nitach od emblematu), który ktoś przerabiał na rower miejski . Prosta kierownica, wyprostowane klamki (!), stopka, błotniki czechosłowackie…

I NRDowska lampa przednia z dynamem !
Bardzo dobry sprzęt (zobacz na mój avatar)
Przekierowanie