Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Kadet pali żarówki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie, temat pewnie dość często wałkowany ale nie znalazłem nigdzie rozwiązania. Pacjentem jest Romet Kadet, a problemem jest to, że pali żarówki. Seryjną żarówkę 6V 15/15W pali już na wolnych obrotach. 12 voltowe też pali. Obecnie z przodu mam założoną 24V 21/5W, (z tyłu 24V 5W) i póki co świeci ale w nocy nic nie widać. Napięcie na iskrowniku od 7V na wolnych obrotach do 40V na maksymalnych. Iskrownik nowy tajwański, instalacja nowa, przełącznik świateł też nowy.
Miałem kiedyś w simsonie taki problem, dałem cewki do znajomego elektryka, okazało się że jest przebicie miedzyzwojowe, cewka dawała zbyt wysokie napięcie lecz mały amperaż, wymieniłem na nowe i wszystko grało.
Ostatni post mnie zaciekawił z tego linku, że nowe magneto ma mocniejsze magnesy i sprawdziłem przed chwilą i rzeczywiście nowe ma na wolnych 7V a oryginalne ZMD daje 4V. Kupię jutro żarówkę i zobaczę czy to coś zmieni na starym magnecie. Bo jak nie to myślałem nad założeniem regulatora napięcia na 12V jeśli już jest taki naddatek napięcia i wtedy żarówki na 12V
Czy czytałeś ten post który seler podesłał? Tam jest napisane że przez żarówkę 12v płynie większy amperarz niż 6v więc jeszcze lepiej się będzie palić
Założyłem żarówkę 6V 20/20W i już nie pali żarówek
Witajcie ponownie, trochę się skomplikowało bo po kilku kilometrach nawet tą żarówkę spali. Myślę nad założeniem regulatora napięcia na 6 V. Próbował ktoś kiedyś takiej przeróbki i mógłby doradzić jakiś regulator?
W drugim poście rozwiązanie problemu. Regulator 6V, teoretycznie powinien się nadać "RC80" lub, jak kto woli, AW0076, z alledrogo, jak chcesz kombinować, ale ktoś musiałby to potwierdzić.
Właśnie kupiłem ten RC80 i próbuje go podłączyć tylko coś marnie idzie bo nie ma pinów podpisanych
Chwila szukania

Dzięki za foto ale dokładnie tak podłączyłem i nie ma efektu żadnego. Dalej po przegazowaniu lecą volty w górę. Próbowałem na wszystkie możliwe kombinacje i nic. Tak jakby w ogóle nie działał
A co myślicie o regulatorze napięcia z Simsona na 6v? Tzw Elba? Zda to egzamin?
Dużo prostsze rozwiązanie już masz w temacie. W romeciku prądnica jest na tyle słaba, że bez sensu pakować tam regulator.
O którym rozwiązaniu mówisz?

sprawdzałem regulator i po podłączeniu do akumulatora 12v działa normalnie i obniża napięcie do 6v. Z tego co mi się udało ustalić to w Rometach jest cewka bezmasowa i z tego powodu zwykły regulator napięcia nie będzie tam działał. Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś z błędu wyprowadzi. Trzeba wymyśleć coś innego tylko już pomysłów brak, a cewek nie chce odwijać, bo jest nowy iskrownik i zwyczajnie mi go szkoda
Problem rozwiązany w najprostszy możliwy sposób. Założyłem oryginalne magneto ZMD. Okazało się, że nowe z linku ma za mocne magnesy i przy przegazowaniu paliło żarówki. Teraz problemu nie ma. Można jeździć w nocy Big Grin
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kolo-...aign-id=14


Przy okazji jak ktoś zainteresowany to odsprzedam je za 150 zł, bo na zwrot już za późno
Przekierowanie