Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 202 FI gaźnik i regulacja.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. W wersji FI jest do gaźnika doczepione ustrojstwo elektryczne. Czy ktoś wie czemu ono służy? W mojej ocenie to coś steruje pracą gaźnika (chyba mieszanką) albo też pełni funkcję ssania. Mam niby ssanie na linke ale go nie uzywam i nie slychac tez zadnej reakcji silnika
w momencie podciagamia ssania. Jesli natomiast zaciagne je do konca silnik gasnie, teraz jiz nie wiem czy ten elektro gadżet to ssanie czy automat dozujacy mieszanke paliwa z powietrzem. Czyy ktoś może mi powiedzieć ile powinna być wykręcona śruba od mieszanki??? Bawiąc się gaźnikiem nie zapamiętałem dokładnie o ile była wykręcona od zakręcenia. Moje spostrzeżenia są następujące. Gdy kręciłem śrubą mieszanki to nie następowało drastycznie pogorszenie pracy silnika. Gdy natomiast odpiąłem ecu to gaźnik zachowywal sie jak tradycyjny bez elektroniki tzn mozna go regulowac jak kazdy inny. W obawie o nagary i sonde lambda podlaczylem ponownie ecu i motorek ponownie sam dostosował sie ustawienia, tak mi sie przynajmniej wydaje. Jeżeli ktoś z was wie wiecej na temat tego model EPZ20 to prosze o info na jakiej zasadzie on dziala. Jeżeli to nie problem to proszę tez o info o ile powinna byc wykręcona śruba od mieszanki od pełnego zakrecenia.
Pokaż zdjęcie tego gaźnika, ile mają być wykręcone śrubki nikt Ci nie powie bo każdy silnik jest inny i to się dobiera doświadczalnie, ja zawsze wkręcam każdą na maksa i wykręcam 1,5 obrotu, wstępnie ustawiam obroty, iglicę na środek i bawię się w regulowanie. Jak ssanie dasz i gaśnie to dobrze tak ma być.
Przekierowanie