Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Luz na wałku głównym komar
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich, zwracam się z problemem którego nie mogę rozwiązać w silniku S-38. Problem polega na luzie wałka głównego który pojawia się po prawidłowym złożeniu silnika. Luz wygląda tak ,że można "wyciągnąć i włożyć" wałek o około 2 mm. Łożysko nie jest winą ponieważ jest nowe, wklejone w karter(wałek przesuwa się w łożysku) Dodam iż wałek jest nowy, tak samo jak wałek zdawczy. problem występował na starych częściach(był to jeden z powodu dla którego silnik był rozpoławiany) Pytanie polega jak mogę zniwelować ten luz. Jakaś podkładka ? z której strony? a może jest to normalne w tych silnikach ? interesuje mnie jeszcze jedna rzecz, iż w oryginalnym katalogu części jest jakaś podkładka narysowana ale nie ma opisu/odnośnika w postaci numeru części(strzałka na zdjęciu). Silnik przed mną składali "amatorzy" i możliwe że nie włożyli jej.

Pozdrawiam wszystkich Smile
Witam,
zdjęcie z katalogu pokazuje wałek starego typu, którego elementem jest podkładka/kołnierz (dlatego podkładka/kołnierz nie jest oddzielną częścią) i tuleja ślizgowa, na którą wchodzi koło zębate 1-go biegu. Z racji obecności tulei koło zębate 1-go biegu ma większą średnicę otworu niż dla wałków nowego typu.

W przypadku wałka nowego typu, nie ma na nim podkładki, trzeba ją dodatkowo założyć pomiędzy wałek i koło zębate 1-go biegu - grubość 1,5mm. Brak tulei - koło zębate 1-go biegu ma mniejszą średnicę otworu.

Skrzynię biegów dystansuje się, jeśli potrzeba, podkładką/podkładkami pomiędzy kołem zębatym 2-go biegu a łożyskiem.

Powodzenia
Ale gdy założę podkładkę pomiędzy wałek i tryb 1 biegu to będzie to przeszkadzało przy włączeniu pierwszego biegu, ponieważ wybierak nie zazębi się do końca z trybem.
Jeśli źle rozumiem to proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam
Witam,

racja - przepraszam za pomyłkę odnośnie umiejscowienia podkładki dystansowej przy trybie pierwszego biegu.

Powinno być tak:

Zdjęcie z katalogu pokazuje wałek starego typu, którego elementem jest podkładka/kołnierz (dlatego podkładka/kołnierz nie jest oddzielną częścią) i tuleja ślizgowa, na którą wchodzi koło zębate 1-go biegu. Z racji obecności tulei koło zębate 1-go biegu ma większą średnicę otworu niż dla wałków nowego typu.

W przypadku wałka nowego typu, nie ma na nim podkładki dystansowej, trzeba ją dodatkowo założyć pomiędzy łożysko i koło zębate 1-go biegu - grubość 1,5mm. Brak tulei - koło zębate 1-go biegu ma mniejszą średnicę otworu.

Skrzynię biegów dystansuje się, jeśli potrzeba, podkładką/podkładkami pomiędzy kołem zębatym 2-go biegu a łożyskiem. Grubość tych podkładek dystansowych dobiera się indywidualnie do silnika/skrzyni biegów.

Powodzenia
Witam, temat rozwiązałem jak Pan wyżej zalecił. Ze starego łożyska zrobiłem własnoręcznie podkładkę o grubości około 2 mm i podłożyłem miedzy łożysko a tryb 1 biegu. Po złożeniu elegancko bez luzu. Temat uważam za rozwiązany. Pozdrawiam i również życzę powodzenia.
Przekierowanie