Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: WAZ Lada 2107 1300
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Nadeszła pora pochwalić się swoimi czterema kółkami.
Łada 2107 - ruski Mercedes, wóz kupiony w listopadzie od starszego Pana 38 rocznik.
Stan bdb, karoseria z wyjątkiem progów i nieudolnie pomalowanej maski z błotnikami w porządku, czyściutkie wnętrze.
Po przesiadce z dziurawego Poldka z klekoczącym 1.6 i wyjącym mostem, pierwsza jazda to była rakieta, czułem się jakbym prowadził tuningowaną Hondę Cool
Z napraw po zakupie to m.in:
Zawór nagrzewnicy pod deską, gumy stabilizatora, radio przerobione na + po zapłonie, uszczelnienie miski olejowej czy walka z klaksonem trąbiącym przy skręcaniu. Przyczyna okazała się prozaiczna - krzyżak na wale kierowniczym przetarł jeden z kabelków. Tradycyjnie przerobiłem też wentylator chłodnicy jak we wszystkich swoich dotychczasowych samochodach na przełącznik w konsoli środkowej.

Oczywiście były też typowo "dziadkowe" wynalazki - przewód od stacyjki do cewki skręcony i z braku izolacji owinięty plastrem, folią i drucikiem, przewód antenowy sztukowany i okręcony pozłotkiem - jak kiedyś telewizyjne, ukręcony korek wlewowy skrzyni cztery głośniki wszystkie spięte razem pod deską. Rolleyes Po wyeliminowaniu tych usterek wóz praktycznie bezawaryjny. Wsiadam, odpalam i jadę.
Miała być tylnonapędówka na zimę a później to zobaczymy ale nauczyłem się szacunku do tego samochodu - postanowiłem, że będę trzymał i dbał tak długo jak będzie to możliwe.

Pozdrawiam
Pamiętam jak dziś mój sąsiad miał taką ładę w latach 90tych
Super sprzęt. Wolałbym taką Ładę niż kredensa.
Fajny zakup.
Ależ mecedes Tongue
Jaka była różnica pomiędzy 2107 a 21072?
(25-05-2020 14:07:33)KIEROWCA napisał(a): [ -> ]Tradycyjnie przerobiłem też wentylator chłodnicy jak we wszystkich swoich dotychczasowych samochodach na przełącznik w konsoli środkowej.

Bez sensu, po co sobie utrudniać życie. Przy sprawnym układzie chłodzenia wentylator sam załączy się kiedy trzeba, nie trzeba mu pomagać.
Ananas nie przekonuj. Bo tu może być z tego gównoburza XD
Ze swojego doświadczenia wiem, że jak polonezem długo palisz gumę, to się przegrzeje, bo ma w takim miejscu czujnik że nie nadąża łapać. Przy włączonym na stałe wentylatorze nie ma problemu.
To przenieść czujnik, albo znaleźć coś z niższą temperaturą uruchamiania, cała filozofia.
Gdyby przeparkować czujnik na obudowę termostatu, wtedy by to miało sens. Lub na górny wąż od chłodnicy.
Przekierowanie