Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nowy cylinder i tłok, szlif,
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć!

To mój drugi aktywny temat związany z remontem mojego Rometa Pony.

Muszę wymienić cylinder i tłok. Znalazłem jedno ogłoszenie po szlifie, oryginał Dezamet tłok i cylinder.

Warto kupować regenerowany, czy np. nówkę od Almota albo innej firmy.

Mam teraz chińczyka kupionego, ale zbyt szybko podjąłem decyzję, podobno puchną i wogóle już mi się kawałek ukruszył więc bezradny .

Dzięki za odpowiedzi Wink !
Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20.
Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki.
(19-05-2020 15:01:47)TheKocur napisał(a): [ -> ]Cylinder najlepiej zmd po szlifie, do tego tłok: berta(najtańszy który nie będzie puchł) lub almot ak20.
Berte mam w ogarze 200 i jest dobrze, podobna waga do oryginału (chińskie tłoki są zazwyczaj za ciężkie) i ogólnie lepsze wykonanie, nie puchnie. Co do almota ak20, nigdy nie testowałem ale nie powinien puchnąć bo jest właśnie ten stop ak20 i ludzie podobno chwala sobie te tłoki.

https://gmoto.pl/cylinder-romet-3-bieg-k...53647.html

a co o tym myślisz?
Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać.
(19-05-2020 20:22:51)Lagoon napisał(a): [ -> ]Tłok tylko Berta, Almot czy to zwykły czy AK20 to się nie nadaje, bo jest bardzo ciężki. Ewentualnie od Piaggio Gilera można tłoczek dać.

A chciałoby ci się coś podlinkować? Bo ja z Bertą nie mam doświadczenia ;(

Dodatkowo w ogłoszeniu z cylindrem ze szlifem jest już tłok, a szlif robi się pod tłok więc trochę lipa bo musiałbym oddać znowu do szlifu. Więc albo cylinder i tłok nowy, albo oba regenerowane od ZMD
Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif
(20-05-2020 00:17:20)trzcinka napisał(a): [ -> ]Nie, nie, nie. To tłok dobierasz pod szlif

No tak nie za bardzo. Szlif powinno się robić pod konkretny tłok. Wynika to z dokładności wykonania poszczególnych tłoków, których wymiary mogą się lekko różnić. 2 tłoki niby pod załóżmy drugi szlif mogą się różnić, jeden będzie dobry a drugi już za ciasny. Dlatego istnieją grupy selekcyjne.
Dokładnie tak jak ananas pisze szlif robi się pod konkretny tłok Wink inaczej są historie ze złym pasowaniem zacieraniem itp itd
Kolejny update, gość od którego miałem kupić cylinder właśnie usunął ogłoszenie, więc straszna lipa. Muszę postawić na Almota w całości bo nie znalazłem żadnych nowych ogłoszeń z oryginalnym cylindrem ZMD po szlifie Sad

A i jeszcze w tym jestem akurat całkiem zielony. Co dają różne szlify. Bo są cylindry po 1, 2 szlifie czy jakoś tak. 40mm, 38mm. Co to daje i od czego to zależy?
Nowy sinik ma wymiar nominalny cylindra i tłoka.Podczas pracy po dotarciu gładź cylindra i tłok po prostu się zużywa, mogą pojawić się rysy itp.Podczas remontu można zrobić szlif cylindra, czyli przejść na większą średnicę tłoka, np. z 38mm na 38,25 - czyli pierwszy szlif.Te 0,25 pozwalają na uzyskanie odpowiedniej powierzchni na tuleji cylindra, czasami ze względu na duże wytarcie tuleji trzeba robić od razu na 38,50.To tak w skrócie najprostszymi słowami.Oczywiście szlifów można wykonać kilka, zwykle 4, bo im więcej szlifów tym cięższy tłok co przy chińskich zamiennikach nie zawsze służy silnikowi.Tam chyba i z 6 można robićConfused
Hm a w takim razie szlif 38 mm będzie lepszy niż 40mm? Dlaczego w takim razie te 40mm są droższe? Większy koszt materiału?
Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny.
(20-05-2020 10:00:38)Mixol napisał(a): [ -> ]Po koleji, jaki masz cylinder i tłok, oryginalny ? nominał czy po szlifie, na deku tłoka powinno być oznaczenie.W zakładzie gdzie robią szlif zmierzą Ci cylinder i powiedzą jaki trzeba kupić tłok tzn. jakiej średnicy.Wymiar 38 to nominał, więc raczej taki tłok nie będzie Ci potrzebny.

Teraz nie mam praktycznie nic. Dlatego pytam. Zatarłem tamten cylinder i tłok. Wolałbym jednak kupić coś nowego, aniżeli oddawać do szlifu bo nie mam czasu.
To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej.
(20-05-2020 10:16:23)Mixol napisał(a): [ -> ]To kup zestaw Almot, ewentualnie sam cylinder i tłok Berty tylko nie wiem jak tu wyjdzie pasowanie, ale tu kolega Lagoon powinien Ci to potwierdzić.Jeżeli cylinder to oryginał to lepiej zrobić szlif o ile się jeszcze nadaje, te kilka dni warto poczekać.Szlif możesz zrobić w Warszawie na Grochowskiej.

Z Bertą mam taki problem, że szukałem, ale nie mogę znaleźć. Wydaje mi się, że jednak lepiej będzie kupić wszystko od jednego producenta, ze względu na to spasowanie
Stron: 1 2
Przekierowanie