Siemka, od dłuższego czasu zastanawiam się nad ulepszeniem zapłonu do 12V w chrcie, ktoś z was przerabiał taki temat? Rozważałem przewinięcie cewek lub zapożyczenie całości od chińczyka - ale wtedy problemem jest magneto. Do tego jaka cewka, regulator i moduł? Przełączniki zrobię też pewnie na przekaźniki. I nie piszcie kup CDI
Przewijasz cztery cewki jako ładujące, dajesz regulator z chinola i wsio. Nie podpowiem niestety jakim drutem. W simsonie najlepiej sprawdził się 1.0mm.
Ogólnie w t-1 mam zapłon z charta, i ładowanie w nim zrobione z oryginalnych 2-ch cewek świetlnych. Daje radę naładować 2 akumulatory 6v 4.5AH spięte jako 12v napędzić przód żarówkę i tył(Non stop).
Zacznijmy od tego że w Charcie jest CDI
Moja seryjna prądnica spokojnie ogarnia 12v odbiorniki. Sprawdź u siebie czy i jak pociągnie 12v żarówki
Tak wiem że chart ma CDI ? zależy mi na tym aby cała instalacja była przystosowana pod 12V razem z akumulatorem. Być może uciągnie sam swego czasu zauważyłem że miałem zarówke 12V z przodu ale nie daje mi efektu takiego jakiego bym chciał i nje raz tego światła brakuje ? nie licząc tego że i kierunki blado świecą
Siemka, znalazłem u siebie iskrownik do charta jego oznaczenia wskazują na 12V, brak jednej cewki. Jak zmierzyć lub zbadać jaką moc mają cewki, lub na jakim napięciu dają radę?
Twoja prądnica daje rade a jaki masz aku? 12V? Jak wtedy rozwiązać ładowanie i regulator napięcia?
Aku 12v 5Ah. Ładowanie przez regulator od chińczyka. Jedyna sensowna to włożyć do silnika i sprawdzić żarówką.
(27-05-2020 18:52:40)damian94 napisał(a): [ -> ]Aku 12v 5Ah. Ładowanie przez regulator od chińczyka. Jedyna sensowna to włożyć do silnika i sprawdzić żarówką.
Z przodu założyłem 12 V 35/35W i świeci mega jasno, zobacze w trasie w nocy. Spróbuje się pobawić i zamienić cewki, aku kwasowy najlepiej szukać?
Warto robić instalacje przekaźnikową?
Na tym znalezionym zapłonie?
Tak.
Zależy. Przy 12v spada dwukrotnie natężenie prądu. U siebie dalej mam oryginalne przełączniki i wszystko gra.
(27-05-2020 22:10:37)damian94 napisał(a): [ -> ]Na tym znalezionym zapłonie?
Tak.
Zależy. Przy 12v spada dwukrotnie natężenie prądu. U siebie dalej mam oryginalne przełączniki i wszystko gra.
Tamten jest poszarpany i musze go dokończyć, na tym zapłonie co aktualnie mam w charcie czyli seryjny.
Czy cewki/stator od chinczyka będzie działał na magnecie od charta?
W jaki sposób chcesz zrobić wyzwolenie iskry?
Chcesz zastąpić stator Charta statorem od chińczyka na tej samej podstawie?
Zapomniałem. Spróbuj żarówki 45w z przodu. Kiedyś jak testowałem swoje cewki to przód 35w, tył 5w i podświetlenie licznika miały odpowiednie napięcie. Przy 35w miałem z kolei 19V na kablu od prądnicy
(28-05-2020 00:25:42)damian94 napisał(a): [ -> ]W jaki sposób chcesz zrobić wyzwolenie iskry?
Chcesz zastąpić stator Charta statorem od chińczyka na tej samej podstawie?
Zostawic oryginalny impulsator, jedynie reszte wymienic od chińczyka o ile to możliwe, bo magneta różnią się od siebie.
Jak tylko będe mógł i znajde taką żarówke to tak zrobie - więc odpalam i napięcie mierze na żarówce?
Dołożyłem jedną cewke swietlną w wolne miejsce od zasilania w tym "12V", teraz jak to dobrze podłączyć? Wg schematu muszą isc 2 przewody do regulatora i jeden na stacyjke - jest szansa ominąć ten na stacyjke aby ładowanie było od początku?
Musisz troche liznąć podstaw z tej dziedziny. Impulsator to jest jeden z tych elementów co zawodzi w charcie i dostępność słaba, więc pierwsze co to radze wymienić go.
(28-05-2020 18:53:17)stqc napisał(a): [ -> ]Musisz troche liznąć podstaw z tej dziedziny. Impulsator to jest jeden z tych elementów co zawodzi w charcie i dostępność słaba, więc pierwsze co to radze wymienić go.
W razie czego mam 2 zapasowe
warto próbować
Fakt słyszałem że zawodzi, w sumie nie miałem jeszcze większego problemu z nim i żeby tak zostało
(28-05-2020 19:07:41)Deecuu napisał(a): [ -> ] (28-05-2020 18:53:17)stqc napisał(a): [ -> ]Musisz troche liznąć podstaw z tej dziedziny. Impulsator to jest jeden z tych elementów co zawodzi w charcie i dostępność słaba, więc pierwsze co to radze wymienić go.
W razie czego mam 2 zapasowe warto próbować
Fakt słyszałem że zawodzi, w sumie nie miałem jeszcze większego problemu z nim i żeby tak zostało
jak chcesz pomocy z impulsatorem, pisz do mnie mam przerobione na lonicnowski impulsator