Witam,tak jak w tytule,potrzebuję wykonać króciec/kolanko do zamontowania amala 19 w ogarze 200.Macie jakieś pomysły z czego to zrobić i jak to zrobić? Czekam na rady
(04-05-2020 17:54:20)damian94 napisał(a): [ -> ]Może przerób oryginalny?
Ok,tylko jak?
Witam ja też walczę z króćcem pod amala i zaopatrzyłem się w króciec z quada 110 podobny do ogarowego który mam zamiar rozwiercić żeby pasował pod gaźnik i cylinder.
(04-05-2020 21:03:11)XPek_84 napisał(a): [ -> ]Witam ja też walczę z króćcem pod amala i zaopatrzyłem się w króciec z quada 110 podobny do ogarowego który mam zamiar rozwiercić żeby pasował pod gaźnik i cylinder.
Też się nad tym zastanawiałem,jak tak zrobisz to możesz napisać jak wyszło albo nawet zarzucić jakimś zdjęciem
Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł?
pokaż wymiary dla oryginalnego gaźnika i amala, to się wymyśli coś prostego może.
(05-05-2020 15:48:54)raterro napisał(a): [ -> ]pokaż wymiary dla oryginalnego gaźnika i amala, to się wymyśli coś prostego może.
Znalazłem te wymiary na zdjęciach z ogłoszeń na allegro,z tym że nie było zdjęcia z wymiarami amala ale znalazłem to:
ROZSTAW SZPILEK MOCOWANIA 40mm
ŚREDNICA OTWORÓW MOCUJĄCYCH 6,5mm
ŚREDNICA OD STRONY FILTRA POW. 31mm
WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA 120mm
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 76m
ŚREDNICA GARDZIELI 19mm
A zdjęcia z wymiarami jikova dam potem
[
attachment=19631][
attachment=19630]
najlepiej by było jakbyś miał jakiegoś spawacza, co ci pospawa aluminium i kupić króciec od motocykla do którego przychodził taki gaźnik lub ogólnie z tymi wymiarami. Odciąć te "blachę" z króćców i przyspawać tą pod amala a następnie obrobić. Ewentualnie jakby ci wykonał jakiś frezer ten element i wtedy to samo, czyli spawanie i obróbka końcowa. Innego sensownego rozwiązania nie widzę
(05-05-2020 18:59:40)raterro napisał(a): [ -> ]najlepiej by było jakbyś miał jakiegoś spawacza, co ci pospawa aluminium i kupić króciec od motocykla do którego przychodził taki gaźnik lub ogólnie z tymi wymiarami. Odciąć te "blachę" z króćców i przyspawać tą pod amala a następnie obrobić. Ewentualnie jakby ci wykonał jakiś frezer ten element i wtedy to samo, czyli spawanie i obróbka końcowa. Innego sensownego rozwiązania nie widzę
A ja widzę
I jest to wykonanie takiej podkładki która byłaby taką "przejściówką" pomiędzy króćcem z Jawy a amalem 19,albo ewentualnie wykonanie nowego króćca tylko,że stalowego bo nie mam spawarki do aluminium.
Stalowy też zadziała, mam stalowy w Jawie do 16n1-11 z dwóch blach i kawałka kierownicy z roweru. Tu nie ma żadnej wielkiej filozofii, trzeba połączyć szczelnie dwa otwory tak, żeby gaźnik był zamocowany pod odpowiednim kątem. Patrzysz co masz pod ręką i tworzysz.
(05-05-2020 20:50:43)kuba7 napisał(a): [ -> ]A ja widzę I jest to wykonanie takiej podkładki która byłaby taką "przejściówką" pomiędzy króćcem z Jawy a amalem 19.
Pomyślałem nad tym, ale to zbędne wydłużanie dolotu. Może mieć nieznaczny wpływ na pracę silnika, albo ogromy. Ciężko powiedzieć
(07-05-2020 12:14:33)raterro napisał(a): [ -> ] (05-05-2020 20:50:43)kuba7 napisał(a): [ -> ]A ja widzę I jest to wykonanie takiej podkładki która byłaby taką "przejściówką" pomiędzy króćcem z Jawy a amalem 19.
Pomyślałem nad tym, ale to zbędne wydłużanie dolotu. Może mieć nieznaczny wpływ na pracę silnika, albo ogromy. Ciężko powiedzieć
Jak tak zrobię to napiszę jak to wyszło